10122019

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Comunicăm, informăm, spunem … ne aude cineva?

Comunicăm, informăm, spunem … ne aude cineva?

Pin It

andreea_lascuSe pare că da, cineva ne aude, chiar ne şi ascultă. Pentru că altfel poate de a doua zi ar trebui să ne căutăm altă ocupaţie.


Audienţa este poate cea mai importantă categorie atunci când se creionează strategia de comunicare. Avem cele mai cele produse şi servicii, dar cui îi sunt destinate? Şi aşa avem la dispoziţie o cercetare minuţioasă în care publicului nostru ţintă i se atribuie nişte parametri şi niste coordonate, fie ele demografice sau psihografice. Iar drumul spre cele mai creative idei s-a scurtat considerabil.

Dar aş vrea să atrag atenţia asupra altui aspect neglijat de cele mai multe ori, şi anume felul în care este privit acest public. Modul impersonal în care personalităţile diferite care alcătuiesc core-ul sunt aruncate la grămadă într-o pagina de prezentare fără a exista o minimă curiozitate în a cunoaşte cu adevărat cui ne adresăm. De la tras cu urechea discret la conversaţiile de pe stradă, la discuţiile din grupul de cunoştinţe sau prieteni, până la a folosi toate experienţele de peste zi în a afla şi cunoaşte acele detalii care pot face diferenţa între o campanie bună şi una foarte bună. Oamenii sunt cei care fac diferenţa şi puterea lor de empatie. Puneţi-vă în situaţia celui care recepţionează mesajul. De ceva vreme fluxul de comunicare s-a adaptat noilor tehnologii, publicul îşi schimbă caracteristicile, mediile de comunicare sunt mult mai interactive, publicul ţintă e mult mai implicat în procesul de comunicare.

Specialiştii în segmentare folosesc instrumente şi diagrame din ce mai complexe de stabilire a atributelor şi caracteristicilor unor categorii omogene de public. Lucru ce nu poate decât să ajute şi să simplifice munca de cercetare, însă ajungem iaraşi la pericolul de a crede că toţi suntem la fel şi acelaşi mesaj trebuie transmis în toate direcţiile. Medii diferite, mesaje diferite, public diferit, personalităţi diferite, moduri de înţelegere diferite.

Cheia succesului stă în a transmite acelaşi mesaj adaptat, pe limba tuturor celor vizaţi şi de abia atunci ne putem aştepta ca cei care ne ascultă şă ne şi înţeleagă.



Andreea Lascu a absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiintele Comunicării, iar din 2009 face parte dine chipa Free Communication. Andreea este implicată în proiecte de comunicare pentru domenii ca retail, transporturi, auto şi servicii financiare. Andreea urmează şi un program de Master în Marketing online, din cadrul ASE Bucureşti.

Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate

 

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black