15102019

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Camera de Gardă de pe Facebook

Camera de Gardă de pe Facebook

Pin It

alina_melescanuPacienţi nu întâlnim doar la recepţiile policlinicilor sau pe stradă, ei există şi virtual. Nu e nevoie de cartelă de metrou, de plin la maşină sau de taxi pentru a ajunge on-line.  Cu un simplu click, oricine poate ajunge pe google şi, din ce în ce mai mulţi pacienţi, ajung la "camera de gardă de pe Facebook".


Oamenii nu îşi stabilesc obiective pe Facebook şi nimeni nu scrie aici din obligaţie. Este tocmai motivul pentru care informaţiile se iau din acest mediu fără constrângeri, iar oamenii vin "la cabinet" fără teama de "doamna" doctor.

Pentru companii, Facebook este o responsabilite asumată. Când vorbim de servicii medicale, de care toată lumea are nevoie, uneori urgent, riscurile şi expunerea sunt şi mai mari. Un centru medical, care alege să aibă un cabinet virtual sau o cameră de gardă pe Facebook, trebuie să aibă medici (administratori de pagină) pregătiţi să reacţioneze rapid, în orice situaţie. Ei trebuie să ştie că:

1.    Oricând "se pot trezi" cu un pacient care se plânge de o întâmplare mai putin plăcută prin care a trecut "acum o oră";
2.    Oricând cineva poate trimite la o discutie de pe un forum în care se dezbate un serviciu sau un medic, caz în care, "consultaţia" trebuie acordată în cel mai scurt timp;
3.    Fiecare mesaj postat de utilizatori poate schimba urgenţele din "camera de gardă";
4.    Discuţiile trebuie să fie purtate pe limba pacienţilor;
5.    Nu există "nu comentez", fiecare pacient trebuie "consultat". Acesta trebuie să părăsească pagina cât mai clarificat asupra următorului pas pe care îl are de făcut;
6.    Fiecare moment de linişte în "camera de gardă" este o oportunitate de a informa pacienţii şi de a le aduce aminte despre cum se pot ţine departe de adevăratele camere  de gardă.

Să ai o "cameră de gardă" pe Facebook nu este o modă, ci o necesitate şi dovada unui business concentrat pe cunoaşterea nevoilor pacienţilor. Pogramul este non-stop, organizat pe ore şi proceduri, informaţiile oferite pacienţilor sunt utile şi relevante, iar echipa de "medici" antrenată să evalueze riscurile şi să ia decizii imediate. Pentru că pe Facebook se tratează, uneori aproape exclusiv, cazurile de urgenţă.



Alina Meleşcanu este Communication Director la Rogalski Grigoriu Public Relations, cu 7 ani de "intervenţii" în relaţii publice. De la "operaţii" minore, minim invazive, pentru clienţi din domeniul imobiliar (Proiectul Băneasa), la cele cu grad mare de dificultate, pentru clienţi din domeniul leasing-ului operational (LeasePlan), medical (Programul Naţional Stop Fumat  - Institutul Marius Nasta), REGINA MARIA Reţeaua privată de sănătate şi pharma (Pfizer), Alina este “un doctor”, pregatit să salveze branduri în orice moment al evoluţiei acestora.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black