24062017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi

Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi

anemona_stanomirÎn piaţa financiară din România se vorbeşte de multă vreme despre o lipsă de comunicare eficientă, nu doar între actorii pieţei, ci şi cu publicul larg. Nu e de mirare că o serie de studii recente arată atât o încredere scăzută a românilor față de instituţiile financiare, cât şi cunoştinţe financiare reduse ale populaţiei – cele două mergând împreună.

Bineînţeles, cu cât piaţa devine mai complicată, cu atât încrederea cetăţeanului de rând este mai mică. Iar aceasta este provocarea majoră pentru piaţa de brokeraj pe instrumente financiare derivate. Una este să înţelegi concepte simple precum cerere şi ofertă, credit şi debit, alta este să înţelegi ce înseamnă tranzacţionarea în marjă, contractele pentru diferenţă sau contractele futures.

În ultimii ani, în România, lipsa unei educaţii financiare solide a fost uşor speculată de companii care promiteau profituri uriaşe, de mii de euro pe lună, pentru care trebuia doar să stai câteva ore pe zi în faţa calculatorului. Desigur, lucrurile nu s-au dovedit deloc atât de simple, mulţi români au pierdut bani în lipsa unei informări corecte asupra riscurilor tranzacţionării, ceea ce a avut ca efect o neîncredere din ce în ce mai mare în “brokerii de Forex”. De aceea, atunci când XTB a  deschis sucursala din România, în 2008, ne-a fost clar că trebuie să investim mult timp şi energie în educaţie. Educaţia joacă, de altfel, un rol principal în strategia de comunicare a XTB România. Încercăm să educăm nu doar clienţii şi potenţialii clienţi, ci şi publicul larg, printr-un program de conferinţe, seminarii şi webinarii. Încercăm să explicăm că tranzacționarea poate fi chiar un hobby pentru mulți, cât timp înțeleg cum funcționează această piață și dobândesc cunoștințele financiare necesare.

Înţelegem că oamenii au mai mare încredere într-un serviciu atunci când îl pot asocia cu o persoană reală, nu cu o imagine de pe internet sau o voce la capătul celălalt al unei linii telefonice. Tocmai de aceea, în strategia noastră de comunicare, oamenii din echipa XTB România joacă un rol important şi încercăm să îi arătăm aşa cum sunt ei, cu pasiunea lor pentru tranzacţionare şi nu numai. Cel mai recent exemplu este al unui coleg care a escaladat Mont Blanc şi a realizat tranzacţii la o altitudine de 4,810 m, stabilind astfel o premieră mondială.

În același timp, prin dezvoltarea unei resurse online consistente, le arătăm oamenilor cum funcționează piețele valutare și instrumentele derivate, astfel încât să înțeleagă că pentru orice activitate care implică un grad de risc trebuie mai întâi să ai parte de un know how care să îţi permită gestionarea acestuia.

De asemenea, ne-am dat seama că, într-un mediu cu puţine surse de informare economică, analizele noastre pot ajuta oamenii să ia decizii bine documentate. Astfel că analize despre preţul cafelei sau al zahărului din România, comparativ cu pieţele externe, au fost bine primite de publicul larg. Trebuie, desigur, investite mai multe ore în realizarea unei astfel de analize decât în redactarea unui comunicat de presă obişnuit. Sunt mobilizate resurse interne (analiştii locali) şi, câteodată, externe (date din reţeaua globală). Dar, în final, merită cu prisosinţă: cu cât sunt mai solide cunoştinţele financiare ale românilor, cu atât aceştia sunt mai siguri pe ei atunci când se hotărăsc să investească în tranzacţionare. Iar profiturile lor poate nu sunt de mii de euro pe lună, dar devin reale.

 



Anemona Stanomir este Communication and Business Affairs Specialist la XTB România, una dintre cele mai importante companii de brokeraj de pe piata locala

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site