22082017

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli

Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli

raluca_ene_2Suntem pe repede-înainte, nu mai avem vreme să citim teorii care sună bine, dar rămân în manual/pe blog/pe website. Vrem lucruri “crocante”, aplicabile aici și acum. Vrem oameni pricepuți, cu care să stabilim o linie de acțiune și apoi să stăm liniștiți că nu doar se spune, ci chiar se face treaba așa cum scrie la carte. Noi toți vrem asta, și cu atât mai mult o vor cei aflați în poziții de management, care jonglează în fiecare zi cu decizii care pot schimba într-o clipă viața unei companii.

 


Și e valabil mai ales când vorbim de poziții de CEO sau director general, oameni al căror timp, și-așa drămuit până la ultima picătură, trebuie valorificat la maxim. CEO-ul este de cele mai multe ori purtătorul de cuvânt al companiei și persoana care o reprezintă în cele mai diferite ipostaze. Ca urmare, are nevoie de cele mai bune resurse de consultanță disponibile. Consultanța de comunicare pentru manageri presupune însă experiență profesională vastă și diversificată, inteligență și intuiție educate și cultivate cu perseverență.

Dar câte bordeie, atâtea obiceie și câte profiluri profesionale, atâtea niveluri de pricepere, în PR la fel ca în orice altă arie de expertiză. Cu toate acestea, cred cu tărie că sunt 5 lucruri esențiale care transformă un consultant bun într-unul care poate antrena manageri la cel mai înalt nivel:

1.    Este atent și empatic. Știe să se adapteze omului pe care-l are în față, ascultă și înțelege trăsăturile de caracter ale managerului cu care lucrează și propune soluții croite potrivit pentru personalitatea acestuia, fără a face rabat de la etica profesională.
2.    Are un orizont foarte larg de cunoaștere a industriei din care face parte compania clientului, este la zi cu informațiile disponibile pe piață, atât local, cât și internațional, înțelege și contextualizează corect activitatea clientului în economia locală și globală.
3.    Știe foarte bine peisajul mass-media local și înțelege corect cum reflectă aceasta realitățile sociale și economice. Numai așa poate recomanda cea mai potrivită poziționare și cea mai bună strategie de comunicare pentru managerul respectiv.
4.    Știe să spună NU. Managerii aflați în poziții de top au o intuiție profesională foarte bine dezvoltată și o inteligență a mediului economic educată în ani de zile de relații și contacte. Cu toate acestea, se întâmplă să nu aibe întotdeauna dreptate sau să aibă așteptări nerealiste.  Un consultant de comunicare foarte bun va ști să găsească argumentele corecte pentru a ajunge la un compromis care să fie confortabil managerului fără a dăuna imaginii companiei.
5.    Este disponibil permanent pentru a-i asigura managerului consultanță atunci când are nevoie. Situații de criză pot apărea oricând, oportunități de comunicare la fel.  Accesul direct și rapid la resursa cea mai bună de consiliere de specialitate poate face diferența pentru compania pe care o conduce managerul respectiv.

Ca om de comunicare, cred că investiția în dezvoltarea încă de timpuriu a acestor calități este esențială pentru construirea unei cariere sănătoase în această industrie. Este o investiție în creșterea valorii profesionale, care se va întoarce înzecit prin satisfacția și recunoștința managerilor pe care i-am ajutat să fie lideri mai buni pentru companiile lor.

 



Raluca Ene este Managing Director al agenţiei de relaţii publice Chapter 4 România, membră a grupului austriac Chapter 4, afiliat exclusiv al Burson-Marsteller pentru Europa de Sud-Est. Consultant de relaţii publice de 9 ani, Raluca este specializată în consultanţă strategică, comunicare corporate şi employer branding, dar şi în brand PR. Ea are în portofoliu programe şi campanii de comunicare pentru clienţi din industrii precum IT&C, casă&grădină, retail şi FMCG - atât companii multinaţionale, cât şi firme locale sau ONG-uri. Raluca are un Master în Marketing Strategic de la Academia de Știinţe Economice din Bucureşti şi este licenţiată în Comunicare Publică.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site