24052017

Back Eşti aici:Home Opinii

Jurnal de agenţie GolinHarris Bucureşti: "Find a job that you like and you’ll never work a day in your life"

hortensia_nastase2Dacă îţi place ceea ce faci, dacă fiecare zi aduce ceva nou, dacă îţi plac agitaţia, neliniştea şi neprevăzutul, dacă echipa îţi e familie, dacă ştii de ce e încruntată Manu şi de ce râde Ralu, dacă simţi când Daniel e suparat chiar şi când e cu spatele şi de ce se plimbă Botez agitată cu telefonul, se cheamă că munca e mai mult decât muncă.

Citeste mai mult...

Punct şi de la capăt cu DC Communication

dc1

Cititorule, fii bine primit în spatele cortinei, acolo unde se pregătesc idei, se distilează mesaje. Te invităm să ne priveşti cu ochiul binevoitor ca să ne vezi pasiunea şi străduinţa, avântul şi limitările, temele şi soluţiile.

Citeste mai mult...

Definiţia succesului la 22 de ani – Paul Olteanu, Head of PR al Universităţii Româno-Americane

paul_olteanuAre 22 de ani, este adeptul educaţiei non-formale şi îl întrezăreşti pe holurile Universităţii Româno-Americane. Nu în bănci, ci la birou. Recent, el a devenit Head of PR în cadrul acestei universităţi, fiind cel mai tânăr ocupant al acestei poziţii în România.

Citeste mai mult...

Drumul din presă în PR

traian_tegletTranziţia de la jurnalism la comunicare şi PR nu poate fi considerată dificilă. În multe feluri, cele două domenii sunt foarte asemănătoare, iar colaborarea jurnaliştiilor cu oamenii din PR facilitează realizarea unor proiectate interesante. Cu toate acestea, deşi cele două domenii se intersectează destul de des, există diferenţe clare între felul în care un jurnalist şi un om de PR transmit un mesaj.

Citeste mai mult...

Se caută om de PR

renate_rocaOm de afaceri, încă tânăr, optimist, informat şi preocupat de soarta companiei sale doresc să angajez specialist în PR. Nu ştiu mare lucru despre asta dar am aflat că este util şi chiar productiv pe termen mediu şi lung. Nu vreau să avansez secretara (perfectă în tot ceea ce face, dar nici chiar aşa...) şi nici nu vreau să recalific la locul de muncă omul meu de marketing. Agenţiile de headhunting încă mă mai pot aştepta, la fel şi PR-iştii cu ani de experienţă. Deocamdată nu-mi permit serviciile lor. Deci, ce fac?! Aştept câteva sfaturi de bun simţ.

Citeste mai mult...

GMP PR - Jurnal de agenţie

Am căutat oameni diferiţi de profilul clasic al “fetelor de PR”. N-am vrut domnişoare bine crescute, elegant îmbrăcate care să stea cât este nevoie peste program. Şi preferabil, nici o echipă exclusiv feminină. Am căutat oameni trăzniţi, care să muncească cât trebuie şi să o facă relaxat. Mi-am dorit ca, pe lângă talent şi experienţă, să aibă focul interior, curajul şi nebunia de a schimba lumea. Am căutat oameni complet diferiţi unii de alţii. Care să-şi iubească job-ul, dar să iubească viaţa în primul rând, dincolo de job. Cu hobby-uri şi idei, umani, cu zile mai bune şi mai proaste. Care să râdă şi să vorbească mult.

Citeste mai mult...

Cercetări recente sugerează că agenţiile mainstream nu sunt încă pregătite pentru social media

paul_holmes2Am vociferat destul de tare în decursul ultimului an, predicând că agenţiile digitale neafiliate sunt doar o formă de tranziţie - o soluţie temporară care este atrăgătoare doar pentru că mulţi marketeri rămân surprinzător de naivi în ceea ce priveşte social media.

Citeste mai mult...

PR stunt - noul tip de jurnalism?

Agenţiile de PR ies din „constrângerile” tradiţionale şi încep să se adreseze direct consumatorului, intrând tot mai mult pe teritoriul deţinut de agenţiile de publicitate şi trusturile mass media. Marile agenţii concep deja campanii care merg direct la consumator, care îl implică şi îl cointeresează deopotrivă. Trendul este deja cu noi de ceva vreme, iar agenţia care se va mişca cel mai repede şi va reuşi să îl securizeze şi să-şi educe clienţii în acest spirit va fi cea care va avea cel mai mult de câştigat.

Citeste mai mult...

Clientul nostru, Regele nostru. Sau?

Dorinţa unor clienţi de a fi trataţi ca Stăpăni, ba mai mult ca Regi, poate dăuna grav relaţiei tale cu ei şi mai ales succesului pe care încerci să-l zideşti în cariera ta de PR-ist. Profesia noastră cere respect, însă un alt tip de respect decât cel pe care îl întâlneşti într-un magazin de haine, unde câte o minciună nevinovată te ajută să vinzi repede şi să-ţi atingi targetul pe ziua respectivă. În PR lucrurile stau altfel. Aici ne întâlnim cu relaţii.

Citeste mai mult...

POLITIC VS. COMERCIAL sau viaţa consultanţilor de comunicare pe 3 variabile: timpul, independenţa şi autoritatea

raluca_mihalachioiuS-a vorbit mult despre consultantul de comunicare politică în România, dar aproape niciodată în comparaţie cu ruda sa mai apropiată, specialistul cu expertiză în arii puţin mai “laice”, adică în comunicarea comercială. Cei doi nu sunt specii total diferite, care se nasc şi evoluează separat. Domeniile sunt strâns legate, iar tacticile folosite sunt transferate de la unul la celălalt.

Citeste mai mult...

Cine pe cine educă sau are nevoie PR-ul de părinţi educaţi?

M-am întrebat tot timpul dacă în domeniul PR e de ajuns să ai o educaţie în acest sens, să-ţi cunoşti bine jobul, sau e o condiţie ca şi cei cu care lucrezi in-house să aibă idee despre principiile de bază ale acestui tool? Sunt îndeajuns de educaţi cei care au în mâini o jucărie ca PR-ul sau e chiar treaba specialiştilor practicanţi să le explice cum trebuie întoarsă cheiţa şi cât de frumos va merge maşinăria, întocmai cum scrie în prospect?

Citeste mai mult...

Cum să faci PR în domeniul IT...

În ceea ce priveşte PR-ul pentru domeniul IT, diferenţa esenţială stă în faptul că, pe lângă generarea de articole şi ştiri, ai de gestionat produse pentru laboratoarele de teste ale revistelor de specialitate. Aceste produse trebuie cunoscute, înţelese, promovate în funcţie de diferenţiatoarele lor, prezentate în cea mai bună lumină. Fără a te transforma într-un “geek” tehnologic, în calitate de consultant PR pentru clienţii din zona IT este important să înţelegi şi să crezi în produsele pe care le promovezi.

Citeste mai mult...

Este momentul ca departamentele de marketing şi relaţii publice să lucreze împreună

Există în rândul oamenilor de afaceri opinia că publicitatea şi PR-ul sunt domenii diferite şi că o investiţie în publicitate este fundamental diferită de una în PR. Pradă acestui mit, multe companii au ratat oportunitatea de a folosi în campaniile de comunicare puterea conjugată a celor două domenii ale comunicării de afaceri.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site