28062017

Back Eşti aici:Home Opinii

PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

cosmina_tapliucPR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR

raisa_beicuPentru a-mi expune viziunea asupra industriei autohtone, voi pleca de la ceea ce, în opinia mea, reprezintă amprenta domeniului în zilele de astăzi: PR means people relations! Aşadar, depăşesc sfera clasică impusă de teoreticieni precum Rex Harlow, care spuneau că relaţiile publice reprezintă funcţia managerială distinctă care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie, o companie sau instituţie şi publicul ei.

Citeste mai mult...

Lansarea 'produselor' în Bruxelles

dan_lucaDe mai bine de 15 ani trăiesc în amestecul cultural specific Bruxelles-ului european. Mă ocup mult în a-i decripta tainele, propunându-i noi ˝produse˝. Contribui de 12 ani la “produsul EurActiv” (un portal de infomaţii despre dinamica legislaţiei comunitare), care are ca menire o transparenţă a sistemului decizional european, iar de vreo doi ani am onoarea de a coordona birourile EurActiv din 15 capitale europene.

Citeste mai mult...

Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.

daniel_amzarDe câte ori v-aţi întrebat cât de multe înţelege clientul final din ceea ce comunicaţi, în contextul industriei şi al pieţei? Cât de mult s-ar uşura comunicarea şi cât s-ar reduce frecvenţa situaţiilor de criză, dacă publicul ar cunoaşte produsul sau serviciul, contextul şi mai ales drepturile şi obligaţiile sale?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR?

bianca_budaiNu de puţine ori mi s-a întâmplat să fiu întrebată de către bunici “ce voi face eu în urma facultăţii acesteia”? Faptul că le spun că sunt pe cale să devin licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, nu-i ajută să înţeleagă ce urmează să fac eu mai precis. “Apucă-te de treburi serioase că n-o să ai cu ce să-ţi întreţii familia!”, aud de nenumarate ori în discuţiile legate de studiile mele, pe care le port cu ei.

Citeste mai mult...

Un taxi pe nume PR, vă rog!

andrei_aronetAscultam la radio, în maşină, o reclamă la o firmă de taxi. Un spot complet lipsit de sare şi piper, care mi-a amintit că atunci când vine vorba de promovare (în orice fel sau chip) taximetria nu e doar la pământ – e chiar praf. Deşi activitatea este profitabilă şi de tradiţie, creativitatea în domeniu este zero, iar tentativele se învârt în jurul aceloraşi clişee. Prilej să-mi imaginez cam cum aş promova o firmă de taximetrie – nu ca publicitar, ci din postură de PR.

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune … în PR

alexandra_maierÎntâi te caută lumea PR-ului. De ce să nu recunoaştem, e un domeniu care sună spectaculos pentru un absolvent de liceu (până la urmă are şi el specialistul lui în relaţii publice): organizare de evenimente, politici publice, campanii, strategii...iar dacă mai ai o oarecare experienţă de voluntariat, domeniul acesta nu are cum să nu te prindă.

Citeste mai mult...

Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!

raluca_mateiDe la “relaţiile cu publicul” PR-ul a ajuns astăzi să “definească” vânturatul hârtiilor prin companie. Banalitatea sarcinii ar putea fi trecută cu vederea dacă angajaţii/ colegii ar face legătura între acele hârtii şi strategia de comunicare, reputaţia companiei, comunicarea de criză sau de brand. Este de prisos să menţionez că această conexiune nu se materializează.

Citeste mai mult...

Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive

georgiana_petcuCum ar fi dacă un anunţ de recrutare ar suna aşa? Bineînţeles că vor conta competenţele tehnice ale candidaţilor, însă criteriul de departajare va fi stilul de comunicare al acestora. Eşti asertiv? Atunci ai şanse să ajungi pe lista scurtă şi vei fi la un pas de a obţine postul dorit. Persoanele pasive sau agresive nu corespund profilului.

Citeste mai mult...

Relaţiile publice – între aparenţă şi realitate

milena_goreaÎmi imaginez acest început ca pe o secvenţă din acele filme americane de acţiune, realizate şi adaptate după reviste de benzi desenate sau după romane ştiinţifico-fantastice, în care imaginea e fugitivă, puternică, explozivă şi te zăpăceşte total ca telespectator. Îmi doresc un început abrupt, în care îmi închipui toate cunoştinţele mele despre relaţii publice, în care o cameră imaginară aleargă prin mintea mea şi prin mintea oamenilor de pe stradă, căutând să surprindă ideile pe care le au despre relaţii publice.

Citeste mai mult...

Arta conversaţiei ca strategie de PR

raluca_eneÎn 2012, Burson-Marsteller a reluat studiul Global Social Media Check-up, întocmit pe baza Fortune Global 100 – topul celor mai mari companii din lume. Şi a aflat că oamenii vorbesc din ce în ce mai mult despre companii şi fac mai multe schimburi de informaţii între ei, ceea ce a determinat companiile să devină mai active în spaţiul virtual, să-şi facă pagini de Facebook şi Twitter şi să le menţină la zi, să ofere conţinut şi să angajeze publicul în conversaţii cu şi despre branduri.

Citeste mai mult...

Industria de PR şi etica: un ceas cu două cadrane?

andra_avramInaugurăm astăzi rubrica "Juniori despre PR", un proiect născut la intersecţia unei propuneri generoase venite din partea Alinei Dolea, cadru didactic asociat la FCRP şi SNSPA, şi un proiect mai vechi al redacţiei PR Romania de a da o voce tinerilor comunicatori în paginile acestui portal. Micile eseurile incluse în acestă rubrică sunt semnate de tineri aspiranţi la o carieră în PR şi oglindesc spiritul unei generaţii, cu aspiraţiile şi temerile ei profesionale. Credem cu tărie că industria de relaţii publice are nevoie de acest dialog cu tânara generaţie. Şi începem astăzi acest demers în care sperăm să vă angajaţi şi voi, tineri şi practicieni deopotrivă .

Citeste mai mult...

Lecţii de comunicare în metrou

irina_patruSau despre deosebirea dintre “a privi “ şi “a vedea”, “a asculta” şi “a auzi”


În metrou vezi şi auzi vrute şi nevrute. Aparent, e doar o mulţime pestriţă de oameni, aflată permanent într-un zumzet fără sens. Cei mai mulţi dintre noi aleg să se izoleze. În spatele unei cărţi, cu căştile în urechi, răsfoind presa pe mobil sau verificând statusurile de Facebook. Cam asta fac şi eu. E cea mai comodă şi plăcută variantă.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie Saatchi & Saatchi PR

ilustratie_ss_echipaOricât de stereotip ar parea, o zi obişnuită de muncă începe încă din pat cu verificatul mailurilor şi monitorizările pe BlackBerry, un accesoriu asociat adeseori acestei meserii, chiar şi acum în era de dominaţie a Iphone-ului .

Citeste mai mult...

Cum poate un specialist în PR scoate din minţi un ziarist. Ghid de [ne]bune practici în PR

patricia_frederencoLuminaţii ne-au lăsat mii de cărţi despre conduita în relaţiile publice şi regulile care sunt ca aerul în acest domeniu. Că au mâncat sau nu toţi profesioniştii danubiano-pontici teoria pe pâine în tandem cu practica nu ştiu, dar cert este că relaţia cea de toate zilele a jurnaliştilor cu specialiştii în comunicare ne spune că banalităţile din manualele de introducere în PR nu sunt chiar banalităţi. Cel puţin nu pentru unii. Oricât de expirat ar putea părea subiectul, nu este, iar dacă am pleca puţin mai mult urechea la ofurile ziariştilor, am vedea că avem o mare problemă.

Citeste mai mult...

Media Relations: Cum faci lucruri vechi în stil nou?

oana_bulexaEvoluţia rapidă din ultimii ani a domeniului comunicării i-a făcut pe mulţi să vorbească despre cum se redefineşte industria PR-ului, despre cum a trecut dincolo de graniţa clasicului, despre cum ne-am indepărtat deja la ani lumină de banalul comunicat de presă şi am învăţat să facem lucruri noi şi mult mai sofisticate. Nimic mai adevărat.

Citeste mai mult...

The Account Manager Is Dead. Long Live the Catalyst.

Consumatorul se schimbă, comunicarea se reinventează şi la fel şi noi la GolinHarris. Pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor am trecut la începutul acestui an la un nou model de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.

Citeste mai mult...

Camera de Gardă de pe Facebook

alina_melescanuPacienţi nu întâlnim doar la recepţiile policlinicilor sau pe stradă, ei există şi virtual. Nu e nevoie de cartelă de metrou, de plin la maşină sau de taxi pentru a ajunge on-line.  Cu un simplu click, oricine poate ajunge pe google şi, din ce în ce mai mulţi pacienţi, ajung la "camera de gardă de pe Facebook".

Citeste mai mult...

'The Rewards of Awards' – câteva gânduri marca Bernays

shelley-and-bernaysFolosim decernarea Sabre Awards drept prilej si scormonim in nepretuita arhiva Bernays ... Iata ce gandea marele maestru in martie 1983, la varsta de 91 de ani, intr-un interviu acordat AdEst, despre rostul distinctiilor unei bresle.

Citeste mai mult...

Ce face şi ce nu face PR-ul. Articol pentru părinţii noştri

raluca_crisanPărinţii mei m-au întrebat de câteva ori ce fac eu de fapt la serviciu, ce lucrez şi cu ce folos. Colegii mei au primit acasă aceleaşi întrebări. Cred că lor, părinţilor noştri pentru care "piariştii" sînt călugări catolici, le datorăm o explicaţie.

Citeste mai mult...

Ce nu înveţi în facultate şi probabil nici nu o să înveţi

razvan_nastaseSe fac mai mult de şapte ani de la primul moment când am ţinut să mă eliberez cumva “public” de chestiunea asta. Să o împart şi cu alţii. Atunci, când am pus piciorul într-o agenţie de PR, gândeam un avertisment sau un fel de trezire la realitate pentru următoarea “tranşă” de viitori PR-işti. După atâţia ani, mai “bătrân”, treaba îmi pare mai mult un testament.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site