18082017

Back Eşti aici:Home Opinii

Despre beneficiile PR-ului specializat

florina badea 2In ultimul an, in discutiile cu jurnalisti sau colegi de breasla, a aparut foarte des intrebarea legata de agentia si nisa pe care am dezvoltat-o in ultimii ani – „dar voi cum ati ajuns sa va specializati pe healthcare?”. Am povestit cu drag de fiecare data cum am reusit sa construim in agentie in ultimii 5 ani o Divizie specializata pe comunicare medicala, care in prezent are 6 consultanti si un portofoliu de clienti si proiecte care ne-au permis sa ne dezvoltam expertiza pe acest tip de comunicare specifica.

Citeste mai mult...

Sã aprindem un far românesc la Bruxelles!

dan lucaBruxelles-ul este văzut din păcate mult prea frecvent ca fiind o construcţie care ne impune reguli, fără a ne lăsa dreptul de a reacţiona. Ȋnsă, nu este aşa. E drept, este vorba de un club, şi făcând parte dintr-un club trebuie să vedem şi avantajele şi dezavantajele. Uniunea Europeană este o construcţie complexă care înseamnă, dincolo de fonduri europene, şi de pol legislativ, şi o oportunitate de „business”, în care avem posibilitatea de negociere.

Citeste mai mult...

Vara vrajbei noastre

rares_petrisor_2

Parafraza titlului ales de Steinbeck pentru a descrie conflictul ce a măcinat spița aristocratică pe care a descris-o în ‘Iarna vrajbei noastre’ nu e întâmplătore: o anumită rezistență la schimbare în industria noastră de relații publice, anumite schimbări care se petrec prea rapid, o lume care pare să nu mai poată fără dezechilibru și un pic de răutate, un model de business în care inovarea înseamnă renunțare, soluții de continuitate pe care nu le acceptăm – totul face ca iarna să fie departe, iar vara care vine să semene a infern.

Citeste mai mult...

O privire din interior în industria de PR din afară

olivia_sanduCred cu putere că în viață trebuie să-ți creezi singur oportunitățile. Încă de când am constatat că sunt pasionată de relații publice și am decis că aceasta este domeniul în care vreau să profesez, mă provoc zilnic spre dezvoltare. Aceeași convingere m-a condus în fața biroul de burse, solicitând posibilitatea de a accesa o experiență internațională. Nu am stat mult pe gânduri atunci când, după procesul de selecție, a trebuit să aleg destinația și organizația-gazdă pentru acest plasament. Am ales U.K., țara despre care am considerat că are de oferit multe lecții despre PR la nivel organizațional, dar și despre brand la nivel de țară.

 

Citeste mai mult...

Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management

alina_jijauEvaluarea caracterului este testul suprem pentru o persoană, în aceeaşi măsură în care pentru o companie testul suprem este reputaţia.

Citeste mai mult...

Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi

anemona_stanomirÎn piaţa financiară din România se vorbeşte de multă vreme despre o lipsă de comunicare eficientă, nu doar între actorii pieţei, ci şi cu publicul larg. Nu e de mirare că o serie de studii recente arată atât o încredere scăzută a românilor față de instituţiile financiare, cât şi cunoştinţe financiare reduse ale populaţiei – cele două mergând împreună.

Citeste mai mult...

Reguli spuse și nespuse despre un pitch: dezbatere deschisă

ruxandra_vasilescu_2PR-ul este printre puținele industrii de consultanță care trebuie să demonstreze de fiecare dată cât de capabilă este pentru a câștiga un proiect/client nou. Cred că este un lucru extrem de bun pentru dezvoltarea și specializarea pieței de comunicare, pentru încurajarea concurenței, pentru exersarea creativității. Dar dacă privim la nivel de industrie de consultanță, atunci PR-ul are ceva de pierdut. Încredere.

Citeste mai mult...

Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli

raluca_ene_2Suntem pe repede-înainte, nu mai avem vreme să citim teorii care sună bine, dar rămân în manual/pe blog/pe website. Vrem lucruri “crocante”, aplicabile aici și acum. Vrem oameni pricepuți, cu care să stabilim o linie de acțiune și apoi să stăm liniștiți că nu doar se spune, ci chiar se face treaba așa cum scrie la carte. Noi toți vrem asta, și cu atât mai mult o vor cei aflați în poziții de management, care jonglează în fiecare zi cu decizii care pot schimba într-o clipă viața unei companii.

 

Citeste mai mult...

Îmi caut mână dreaptă*

Ce faci când agenţia creşte? Cine va fi cel sau cea care îţi va sta în dreapta? Cine va scrie la fel de bine sau chiar mai bine decât tine? Cine va vorbi clienţilor în acelaşi stil? Cine “ţine” agenţia cât eşti în concediu sau nu eşti în birou? Cine şi când va fi mâna ta dreaptă? Cum arată omul ideal căruia i-ai da totul pe mână şi te-ai putea retrage mai des într-un loc însorit, cu pieţe mici şi espresso bun, cu ieşire la mare şi chirii acceptabile?

Citeste mai mult...

Despre învăţare şi alţi demoni

camelia_eremiaFără să fie o afirmaţie lipsită de modestie, cred că toţi cei care lucrează în PR împărtăşesc părerea că  este una dintre meseriile în care se învaţă foarte mult, atât dintre disciplinele comunicării cât şi din alte domenii. Dacă un medic continuă să se specializeze toată cariera pe aria sa de expertiză, un PR-ist trebuie să înglobeze în procesul de cunoaştere, pe lângă tehnicile de comunicare, toate noutăţile din alte domenii pentru a fi permanent conectat la realităţile momentului.

Citeste mai mult...

Please don’t make me famous ...

cristina_mihailaSpre deosebire de colegii lor din alte domenii, de cele mai multe ori, PR-iştii din bănci nu ajung să-şi trăiască cele 15 secunde de glorie. Cu o singură excepţie, care nici măcar nu mai este de actualitate, nu s-au văzut directori de comunicare din bănci care să aibă prezenţă periodică în mass-media. Nu merg la televiziuni să înmâneze premii în finalele emisiunilor care fac rating. Nu dau interviuri şi nu apar în topuri.

Citeste mai mult...

Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul

iulia_bendeaDupă căderea regimului comunist, mediul de afaceri din România a fost asaltat de oameni dornici de dezvoltare, oameni în care spiritul de întreprinzători, de afacerist a răbufnit ca o furtună după anii lungi de abţineri, de limitări. Un domeniu relativ nou, PR-ul trebuie să îşi găsească locul în această lume dominată de ambiţii, de orgolii. Într-o asemenea lume, PR-istul este pus în situaţia de a selecta şi identifica clienţii cu care ar putea dezvolta o relaţie profesională favorabilă.

Citeste mai mult...

Pledoarie pentru transparenţă

eliza_rogalski_3Nu citiţi aceste rânduri dacă nu aţi trecut niciodată printr-o criză. Nu citiţi nici dacă sunteţi de părere că notorietatea, cota de piaţă şi profitabilitatea sunt cele mai importante atribute de succes ale unui brand. Nu citiţi dacă sunteţi absolut convinşi că încrederea în branduri se construieşte prin fantezii şi concepte aducătoare de “earned media”. Și nici dacă sunteţi de părere că transparenţa e un cuvânt din dicţionarul de cuvinte de lemn al PR-iştilor.

Citeste mai mult...

PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

cristina_gambaEste minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.

Citeste mai mult...

Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte

dan_lucaCred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.

Citeste mai mult...

Povestea mea de PR

alina_sanduAş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.

Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.

Citeste mai mult...

Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni

patricia_frederencoPentru potenţialii investitori străini, România a devenit un soi de Mecca. Aici poţi găsi oameni calificaţi care să-ţi dezvolte business-ul la un preţ decent, poţi beneficia de facilităţi fiscale, pâine cu sare şi multe reverenţe pentru simplul statut de angajator, fără să ţi se impună condiţiile care, în orice stat cu ataşament faţă de comunitate, sunt o obligaţie firească – aceea de a susţine oameni, proiecte, iniţiative importante pentru mediul în care ai ales să intri.

Citeste mai mult...

PR 3.0 prin ochii unui novice

miruna_popazuPR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.

Citeste mai mult...

Oraşele (se) comunică

raluca_crisanOraşele înfloresc în urma exploziei online-ului. Odată cu dezvoltarea comunicării online, activităţile sociale au primit un nou avânt şi împânzesc zilele şi nopţile românilor, cu precădere ale tinerilor. Evenimente altădată „de nişă” sînt gustate acum de pasionaţi şi curioşi deopotrivă, pentru că a devenit mai uşor să ajungă la urechile celor interesaţi. Străzile se umplu de dansatori, cîntăreţi, cititori, pictori -  happeninguri la tot pasul, înfrumuseţînd viaţa cetăţilor, indiferent de sezon.

Citeste mai mult...

Secretul fericirii

mihai_stanescuO mulţime de oameni se întreabă care este secretul fericirii. Probabil şi tu faci parte din acea mulţime, împreună cu mine, colegii mei, ai tăi, ai lor, prietenii, familia. Dacă este să limităm căutarea la ceea ce trăieşti minim 8 ore în fiecare zi, întrebarea cea mai importantă mi se pare: “care este secretul fericirii la muncă?”

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune în PR

mihaela_tabacO lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site