09042020

Back Eşti aici:Home Opinii

Discursul public – câteva sfaturi

Public Speaking

Să vorbești în fața publicului nu e ușor. De fapt, pentru majoritatea oamenilor, vorbitul în public reprezintă una din cele mai mari fobii. De câte ori n-ai auzit - „sunt timid, mi-e rușine să vorbesc în fața tuturor”?

Așa se întâmplă și cu tine? Ești timid? Te sperie ideea de a vorbi în fața multor perechi de ochi care îți urmăresc cu atenție fiecare gest, fiecare mișcare? N-ar trebui să te temi.  Să știi că emoții au chiar și cei mai mari oratori. Toată lumea le are. Dar ei au învâțat cum să le depășească și asta poți să faci și tu. Prin exercițiu poți să depășești această barieră, poți să înveți cum să comunici exact mesajul dorit.

Citeste mai mult...

Şedinţe, şedinţe, şedinţe

meeting

Şedinţa este un foarte bun şi puternic instrument de management. Este un instrument esenţial pentru coordonarea şi armonizarea membrilor unei echipe. Totuşi, parcă se exagerează cu şedinţele astea, nu? Sunt prea multe şi par interminabile. Mănâncă foarte mult timp şi sunt plictisitoare.

Citeste mai mult...

Despre Knowledge Management

KM

Knowledge Management sună bine, sună modern, sună promițător. Multă lume vorbește despre acest concept, dar puțini înțeleg cu adevărat despre ce e vorba și și mai puțini aplică teoriile în practică.

Când a apărut conceptul de Knowledge Management, pe la sfârșitul anilor 90, a fost îmbrățișat cu mult entuziasm. Părea că e o adevărată mină de aur – cunoașterea nu numai că este o resursă inepuizabilă, dar și sporește cu atât mai mult cu cât este utilizată. Ce poate fi mai tare de atât? Ei bine, cum se întâmplă deseori, teoria e frumoasă, dar punerea ei în practică a lăsat de dorit.

Citeste mai mult...

10 lecții învățate în 2014

rares petrisor 2După ce criterii și cu ce începi să judeci un an? Care sunt reperele și standardele de referință? A fost un an mai bogat? În ce fel? Financiar, relațional, motivațional? Am învățat ceva ce ne-a schimbat fundamental? Ne-a “mișcat” ceva astfel încât 2014 să fie un an cu adevărat memorabil? Cu siguranță că da, mai ales că lucrăm cu toții într-o industrie în care memorabilitatea a început să facă parte din fișa postului. Am învățat mult și am simțit câteva lucruri ca fiind adevărate lecții în 2014, deci am toate motivele să vi le împărtășesc – fără să fiu un fan al topurilor stupide care fac vâlvă pe net – pe cele mai importante.

Citeste mai mult...

Comunicând eficient, diferențele ne apropie

Andreea MititeluO lume în care cu toții ne-am asemăna și am privi înspre aceleași direcții, prin aceleași lentile, ar fi o lume fără progres.  Din opinii care se bat cap în cap, se nasc cele mai strălucite soluții, iar din cele mai înverșunate dezbateri și negocieri, se ridică la suprafață ideile care pun lumea în mișcare. Acesta este, din punctul meu de vedere, motorașul progresului: a ști să îți asumi și să îți accepți ceea ce te face să fii diferit. De aceea, PR-istul trebuie să jongleze atent cu toate elmentele acestui fenomen, pentru a nu cădea în extrema cealaltă: conflictul.

Citeste mai mult...

PR-ul ca magie

Radu RotaruÎţi poţi trăi viaţa doar în două moduri. Sau crezi că nu există magie, sau crezi că totul e magie. (Albert Einstein)

Personal, poate nu trăiesc într-o poveste valoroasă, magică, sunt mai degrabă un personaj secundar. Așa cum și cred că ar trebui să fie un PR-ist. Să se afle în spatele unei imaginii bine construite a unui brand, a unei cauze sociale sau a unei persoane publice.

Citeste mai mult...

Cel care se vrea a fi PR-ist nu are voie să ridice din umeri

Andreea MititeluÎmi amintesc de prima oară când m-am simțit mândră de drumul pe care am ales să îl urmez la sfârșitul liceului. Eram în tren și citeam Principele lui Machiavelli, iar un domn englez, atras probabil de lectura mea, a inițiat o conversație. I-am povestit că am terminat Facultatea de Comunicare și că urmează să mă înscriu la Masteratul de Comunicare Politică, iar el m-a privit cu o mare admirație. Nu m-a întrebat nici ce scrie pe diploma mea, nici ce meserie știu să fac și nici nu a confundat relațiile publice cu relațiile cu publicul.

Citeste mai mult...

Despre cum evoluția tehnologiei setează tendințele din comunicare

Alex MihaiÎn puținul timp de când activez în domeniu am reușit să surprind diverse aspecte care reprezintă trend-uri internaționale și care sunt preluate și de către specialiștii de la noi. În prezent, ne aliniem tot mai mult la standardele internaționale din industrie, iar ultima tendință este analiza. Tot mai multe companii dedică timp și resurse financiare pentru research și sunt interesate de impactul real pe care l-a avut o campanie.

Citeste mai mult...

Există rețeta pentru o carieră de succes în PR?

Madalina BarbarasaO cariera de succes în PR nu deține o rețetă secretă, dar fiecare trebuie să își creioneze propria poveste. Absolvirea unei facultăți nu asigură un loc de muncă în domeniu dacă nu ai făcut măcar un internship în timpul facultății. Noțiunile învățate în mod teoretic sunt doar un punct de plecare, dar nu poți reuși doar cu atât în sfera PR-ului.

Citeste mai mult...

Despre beneficiile PR-ului specializat

florina badea 2In ultimul an, in discutiile cu jurnalisti sau colegi de breasla, a aparut foarte des intrebarea legata de agentia si nisa pe care am dezvoltat-o in ultimii ani – „dar voi cum ati ajuns sa va specializati pe healthcare?”. Am povestit cu drag de fiecare data cum am reusit sa construim in agentie in ultimii 5 ani o Divizie specializata pe comunicare medicala, care in prezent are 6 consultanti si un portofoliu de clienti si proiecte care ne-au permis sa ne dezvoltam expertiza pe acest tip de comunicare specifica.

Citeste mai mult...

Sã aprindem un far românesc la Bruxelles!

dan lucaBruxelles-ul este văzut din păcate mult prea frecvent ca fiind o construcţie care ne impune reguli, fără a ne lăsa dreptul de a reacţiona. Ȋnsă, nu este aşa. E drept, este vorba de un club, şi făcând parte dintr-un club trebuie să vedem şi avantajele şi dezavantajele. Uniunea Europeană este o construcţie complexă care înseamnă, dincolo de fonduri europene, şi de pol legislativ, şi o oportunitate de „business”, în care avem posibilitatea de negociere.

Citeste mai mult...

Vara vrajbei noastre

rares_petrisor_2

Parafraza titlului ales de Steinbeck pentru a descrie conflictul ce a măcinat spița aristocratică pe care a descris-o în ‘Iarna vrajbei noastre’ nu e întâmplătore: o anumită rezistență la schimbare în industria noastră de relații publice, anumite schimbări care se petrec prea rapid, o lume care pare să nu mai poată fără dezechilibru și un pic de răutate, un model de business în care inovarea înseamnă renunțare, soluții de continuitate pe care nu le acceptăm – totul face ca iarna să fie departe, iar vara care vine să semene a infern.

Citeste mai mult...

O privire din interior în industria de PR din afară

olivia_sanduCred cu putere că în viață trebuie să-ți creezi singur oportunitățile. Încă de când am constatat că sunt pasionată de relații publice și am decis că aceasta este domeniul în care vreau să profesez, mă provoc zilnic spre dezvoltare. Aceeași convingere m-a condus în fața biroul de burse, solicitând posibilitatea de a accesa o experiență internațională. Nu am stat mult pe gânduri atunci când, după procesul de selecție, a trebuit să aleg destinația și organizația-gazdă pentru acest plasament. Am ales U.K., țara despre care am considerat că are de oferit multe lecții despre PR la nivel organizațional, dar și despre brand la nivel de țară.

 

Citeste mai mult...

Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management

alina_jijauEvaluarea caracterului este testul suprem pentru o persoană, în aceeaşi măsură în care pentru o companie testul suprem este reputaţia.

Citeste mai mult...

Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi

anemona_stanomirÎn piaţa financiară din România se vorbeşte de multă vreme despre o lipsă de comunicare eficientă, nu doar între actorii pieţei, ci şi cu publicul larg. Nu e de mirare că o serie de studii recente arată atât o încredere scăzută a românilor față de instituţiile financiare, cât şi cunoştinţe financiare reduse ale populaţiei – cele două mergând împreună.

Citeste mai mult...

Reguli spuse și nespuse despre un pitch: dezbatere deschisă

ruxandra_vasilescu_2PR-ul este printre puținele industrii de consultanță care trebuie să demonstreze de fiecare dată cât de capabilă este pentru a câștiga un proiect/client nou. Cred că este un lucru extrem de bun pentru dezvoltarea și specializarea pieței de comunicare, pentru încurajarea concurenței, pentru exersarea creativității. Dar dacă privim la nivel de industrie de consultanță, atunci PR-ul are ceva de pierdut. Încredere.

Citeste mai mult...

Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli

raluca_ene_2Suntem pe repede-înainte, nu mai avem vreme să citim teorii care sună bine, dar rămân în manual/pe blog/pe website. Vrem lucruri “crocante”, aplicabile aici și acum. Vrem oameni pricepuți, cu care să stabilim o linie de acțiune și apoi să stăm liniștiți că nu doar se spune, ci chiar se face treaba așa cum scrie la carte. Noi toți vrem asta, și cu atât mai mult o vor cei aflați în poziții de management, care jonglează în fiecare zi cu decizii care pot schimba într-o clipă viața unei companii.

 

Citeste mai mult...

Îmi caut mână dreaptă*

Ce faci când agenţia creşte? Cine va fi cel sau cea care îţi va sta în dreapta? Cine va scrie la fel de bine sau chiar mai bine decât tine? Cine va vorbi clienţilor în acelaşi stil? Cine “ţine” agenţia cât eşti în concediu sau nu eşti în birou? Cine şi când va fi mâna ta dreaptă? Cum arată omul ideal căruia i-ai da totul pe mână şi te-ai putea retrage mai des într-un loc însorit, cu pieţe mici şi espresso bun, cu ieşire la mare şi chirii acceptabile?

Citeste mai mult...

Despre învăţare şi alţi demoni

camelia_eremiaFără să fie o afirmaţie lipsită de modestie, cred că toţi cei care lucrează în PR împărtăşesc părerea că  este una dintre meseriile în care se învaţă foarte mult, atât dintre disciplinele comunicării cât şi din alte domenii. Dacă un medic continuă să se specializeze toată cariera pe aria sa de expertiză, un PR-ist trebuie să înglobeze în procesul de cunoaştere, pe lângă tehnicile de comunicare, toate noutăţile din alte domenii pentru a fi permanent conectat la realităţile momentului.

Citeste mai mult...

Please don’t make me famous ...

cristina_mihailaSpre deosebire de colegii lor din alte domenii, de cele mai multe ori, PR-iştii din bănci nu ajung să-şi trăiască cele 15 secunde de glorie. Cu o singură excepţie, care nici măcar nu mai este de actualitate, nu s-au văzut directori de comunicare din bănci care să aibă prezenţă periodică în mass-media. Nu merg la televiziuni să înmâneze premii în finalele emisiunilor care fac rating. Nu dau interviuri şi nu apar în topuri.

Citeste mai mult...

Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul

iulia_bendeaDupă căderea regimului comunist, mediul de afaceri din România a fost asaltat de oameni dornici de dezvoltare, oameni în care spiritul de întreprinzători, de afacerist a răbufnit ca o furtună după anii lungi de abţineri, de limitări. Un domeniu relativ nou, PR-ul trebuie să îşi găsească locul în această lume dominată de ambiţii, de orgolii. Într-o asemenea lume, PR-istul este pus în situaţia de a selecta şi identifica clienţii cu care ar putea dezvolta o relaţie profesională favorabilă.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black