19082017

Back Eşti aici:Home Opinii

PR sau Patriotic Relations

claudia_liuteAş vrea sa vorbesc puţin despre comunicatorii români. Nu despre oameni de PR, piarişti, spin doctors sau cum mai suntem numiţi în funcţie de cine ne descrie, ci despre simpli comunicatori. Alăturarea dintre "simplu" şi "comunicator" este în adins aleasă pentru a arăta cât de naturală este acţiunea de a comunica. Şi totuşi, nu este simplă deloc.

Citeste mai mult...

5 provocări în PR

octav_stefanÎn orice discuţie despre provocări apare invariabil şi raportarea la oportunităţi. Fiecare provocare este şi o oportunitate,  atât din perspectiva dezvoltării profesionale cât şi sub aspectul competitivităţii pe piaţă. Fără a alcătui un top, am prezentat mai jos cinci dintre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă un specialist PR, încă de la începutul carierei, şi care nu îi ocolesc nici pe cei mai experimentaţi.

Citeste mai mult...

Comunicăm, informăm, spunem … ne aude cineva?

andreea_lascuSe pare că da, cineva ne aude, chiar ne şi ascultă. Pentru că altfel poate de a doua zi ar trebui să ne căutăm altă ocupaţie.

Citeste mai mult...

Pi2 PR: Jurnal în ROZ şi GRI

mirela_pituNu încape nicio îndoială că viaţa într-o agenţie de PR este desenată în ROZ şi GRI. Lucrăm într-unul din puţinele domenii în care trecem în decursul unei zile de la agonie la extaz şi din nou la agonie pentru a ajunge din nou la extaz. Şi le trăim pe toate la intensitate maximă pentru că aşa e normal, suntem cei din linia 1. Suntem primii care ne bucurăm de o lansare reuşită şi primii la care sună telefonul la 6 dimineaţa când intervine o situaţie de criză.

Citeste mai mult...

Schimbarea la faţă a obiectivelor de PR

daniel_amzarNu este o noutate pentru nimeni că există cazuri în care companiile nu se decid unde ar trebui aranjat departamentul de PR în organigramă şi, în consecinţă, ce rol ar trebui să aibă acesta pentru atingerea ţelului suprem al firmei, acela de a face bani.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie McCann PR

mccanneri_1Reţeta unei bune comunicări este să înţelegem că nu există oameni buni sau răi, ci oameni cu mai multă sau mai puţină experienţă ... şi răbdare de ambele părţi.

Citeste mai mult...

Ziariştii copy-paste şi relaţiile publice

andrei_aronetAm auzit des din partea scriitorilor de comunicate de presă o replică despre ziarişti cel puţin ciudată: !A publicat comunicatul exact aşa cum l-am scris. Măcar a scris ce am vrut!". Am păţit-o şi eu, doar că nu m-am bucurat prea tare: comunicatul de presă a apărut cuvânt cu cuvânt în ziar; alteori textul trimis a fost publicat… sub semnătura mea, de parcă aş lucra acolo.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie Graffiti PR. Sau încercare de dialog cu stakeholderii

foto_jurnal_graffitiprSunt sigur că a fost un moment în viaţa voastră de PR-işti când aţi încercat fără succes să le explicaţi părinţilor voştri cu ce vă ocupaţi … Şi vă mai lăudaţi că sunteţi oameni de comunicare
Eu unul am început să mă întreb în ultimul an şi ceva cum o să explice fi-miu când o să înceapă şcoala ce face taică-su toată ziua la Graffiti PR ...

Citeste mai mult...

Conferinţe de presă la Bruxelles

dan_lucaDacă vorbim de informaţii despre UE şi despre funcţionarea sistemului comunitar, inevitabil, Bruxelles e primul nume care ne vine în minte. Cele aproximativ 100.000 de persoane din Bruxelles-ul european interacţionează enorm, şi nu este de mirare că avem aproape 100 evenimente pe zi despre politicile europene în Bruxelles, dar nu numai.

Citeste mai mult...

Behind IMAGE. Jurnal de agenţie

image-pr_2Scriem... media pitching stories, mailuri, strategii, rapoarte... scriem mult, cu şi din pasiune în fiecare zi. Pentru o clipă, însă, când a venit timpul să scriem despre noi, am avut un moment de ezitare şi emoţie totodată... Sunt atâtea de spus despre cum se desfăşoară o zi la IMAGE, pentru că fiecare zi este diferită la noi.

Citeste mai mult...

Fără temeri există doar reuşită

george_badinaUn test propriu şi o verificare dacă pot concepe şi scrie o campanie de relaţii publice care să fie apreciată. Aşa am început să scriu campania mea pentru Junior PR Award, ediţia a IX-a. Mi-am ales un client pe care îl cunosc foarte bine. Consider că nu poţi face relaţii publice cu succes dacă nu cunoşti îndeaproape obiectivele business-ului clientului, oamenii săi, cultura organizaţională, brandul şi nevoile acestuia.

Citeste mai mult...

Cum să fii Free. Jurnal de agenţie Free Communication

freecommunication_2Ziua la Free Communication începe în mod natural cu o cafea tare şi o dezbatere pe noutăţile de la gazetă. Deşi avem o imaginaţie bogată, ne păstrăm puternic ancoraţi în realitate. Nu durează mult şi ne avântăm în vâltoarea mailurilor, deadline-urilor, a checklist-urilor şi bugetelor pe care nu ne oprim cât e ziua de lungă din a le presăra cu idei.

Citeste mai mult...

Prezenţa online, carte de vizită sau cazier virtual

paul.olteanu2În lumea în care trăim, fie că vorbim de oameni pe care vrem să îi angajăm, sau de oameni în organizaţiile cărora urmează să fim angajaţi, avem din ce în ce mai puţin timp pentru a afla cum sunt aceştia cu adevărat şi dacă ne-am potrivi cu ei.

Citeste mai mult...

De la comunicare la comunicarea UE

dan_lucaDicţionarul explicativ al limbii române oferă pentru cuvântul comunicare următoarele sinonime: înştiinţare, ştire, veste, raport, relaţie, legătură. Deşi pare simplu, înţelesul comunicării este mult mai complex şi plin de substrat. Comunicarea are o mulţime de sensuri, o mulţime de scopuri şi cam tot atâtea metode de exprimare şi manifestare. Nu există o definiţie concretă a comunicării, însă se poate spune cel puţin că aceasta înseamnă transmiterea intenţionată a datelor, a informaţiei.

Citeste mai mult...

Remote PR: eficienţă nu doar la birou. Jurnal de agenţie Media Pozitiv

rares_petrisorTimp de mai mulţi ani, conferinţele de presă şi evenimentele organizate de fetele din departamentul de PR s-au suprapus constant cu deadline-urile din ce în ce mai strânse ale departamentului de creaţie, astfel încât telefoanele simultane, muzica clasică şi cea sud-americană concurau din ce în ce mai greu cu Metallica şi alte asemenea acorduri.

Citeste mai mult...

Interim management din perspectiva unui fost corporatist, sau de ce un interim manager nu este un mercenar

monica_minoiuCand am decis în 2008 să renunţ la cariera corporatistă, după 13 ani de activitate intensă în multiple zone geografice şi culturi diverse, industrii variate şi corporaţii diferite, aflându-mă, spun unii, în "plină glorie" şi maturitate profesională, am declarat răspicat că nu mă voi mai întoarce niciodată în "sistem" şi că pentru mine carierismul exagerat a fost o greseală ...

Citeste mai mult...

Mitul labirintului în slujba The Public Advisors. Jurnal de agenţie

Public Advisors a plecat la drum cu mitul Ariadnei care a găsit ieşirea din labirint cu ajutorul ghemului de pânză ţesută. Echipa care are în grijă ghemul, şi-a împărţit iţele lui după puteri şi afinităţi. Raluca ţine firul strategic, Lidia are grijă de firul fascinant de fashion, Sorana este ea însăşi firul mondenităţii, Ştefana are în pază firul ortoepic şi ortografic şi Anamaria învăluieşte totul în firul ei cu suflet. 

Citeste mai mult...

Despre THE PRACTICE, de la oamenii ei

practice1Agenţia înseamnă oamenii ei. Asta spunem mai toţi managerii … De aceea şi vorbim mult, noi, managerii, despre echipă, teamwork, team spirit … Vorbim însă uneori atât de mult NOI, încât uităm că e chiar adevărat: EI, oamenii din echipa noastră, sunt agenţia.
Despre THE PRACTICE azi, deci, de la oamenii ei …

Citeste mai mult...

Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu: "Ne place să urcăm pe scară către nori"

alina_damaschinLa fel cum înţelegi mai bine un om, probabil înţelegi mai bine şi o companie atunci când observi cum se exprimă în zilele mai relaxate şi cum reactionează în momente tensionate. Sunt aici de mai bine de 6 luni şi indiferent dacă este o zi “cu soare” sau nu, se simte aici, “printre nori”, o stare de bine şi o vioiciune molipsitoare.

Citeste mai mult...

Facebook: de ce s-a apelat la subterfugiu inutil de complicat?

paul_holmes2Poate cea mai interesantă întrebare despre campania de defăimare a Facebook împotriva Google este cea pe care nu am pus-o în arşiţa furiei: oare ce au crezut oamenii de la Facebook că vor obţine prin lansarea anonimă a acestei poveşti?

Citeste mai mult...

ADIO CRIZĂ, ADIO PR?

Emoţiile pe care le am vin odată cu ieşirea din criză. Oare îşi vor mai aduce aminte companiile de ingeniozitatea, eficienţa şi creativitatea pe care o poate aduce PR-ul? Vor înţelege mai departe că relaţia cu grupurile-dialog este vitală pentru o afacere longevivă şi de succes? Vor mai şti agenţiile de PR să ofere PR şi nu media buying? Va reuşi să supravieţuiască adevăratul PR?

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site