19072019

Back Eşti aici:Home Opinii Jurnal de agentie Cum să fii Free. Jurnal de agenţie Free Communication

Cum să fii Free. Jurnal de agenţie Free Communication

Pin It

freecommunication_2Ziua la Free Communication începe în mod natural cu o cafea tare şi o dezbatere pe noutăţile de la gazetă. Deşi avem o imaginaţie bogată, ne păstrăm puternic ancoraţi în realitate. Nu durează mult şi ne avântăm în vâltoarea mailurilor, deadline-urilor, a checklist-urilor şi bugetelor pe care nu ne oprim cât e ziua de lungă din a le presăra cu idei.


De departe cel mai agitat etaj este producţia. Este primul departament pe care îl întâlnesc cei care intră în agenţie, după ce trec de Ceza, cea care întâmpină zâmbitoare toţi vizitatorii. "Producţia" e ca un duş rece pe timp de vară. Nicole, Radu şi Lucia, supranumiţi şi elfii Moşului, pentru că ei fac şi desfac tot ce înseamnă logistica proiectelor, pot fi găsiţi cu aproape orice în mână, de la un draft de prezentare, până la un ciocan rotopercutor (da, ştim ce înseamnă). Fac ei cumva de toate le ies bine, de la petreceri private la conferinţe internaţionale.

Un nivel mai sus sunt oamenii care aduc zenul în Free Communication, Alexandra şi Laurenţiu, conducătorii de oaste şi cei  de la care am învăţat cam tot ce ştim despre PR. La mansardă este departamentul de client service, unde se nasc ideile care dau startul proiectelor, se amendează şi se aştern în slide-uri. Şi tot aici se întorc la final de viaţă, când numărăm apariţiile în presă şi Monica realizează rapoartele, care nu de puţine ori au fost mai stufoase decât un roman de Stendhal. De când ne-am mutat în noul sediu stăm mai drepţi. Înainte biroul era pe orizontală. Dar e mai frumos. Scările până la mansardă sunt porţia zilnică de fitness, iar grădina cu proaspătul balansoar ne deconectează la nevoie.free_communication_echipa

Uneori mi se zice că am numai avioane în cap, dar asta este normal, pentru că Wizz Air ne este client. Andreei îi plac provocările pentru că învaţă de la Mazda, cei care sfidează convenţiile. Irina şi Raluca tratează lucrurile cu seriozitate maximă alături de Sanofi, Zentiva si Fresenius NephroCare. Cumpărăturile ni se potrivesc ca o mănuşă de când am descoperit CardAvantaj via Credit Europe Bank. Răzvan e mult mai precaut la coborâtul pe scări ca urmare a sfaturilor Renania. Avem toată ţigla pe casă de când Lindab se ocupă de acoperişurile noastre. Iarna este ca vara pentru noi de când construim cu Ytong, iar hainele nu mai sunt o taină pentru Iuliana de când New Look ne prezintă tendinţele direct de la Londra. Cu toţii suntem alături de fetele de la Salvează Vieţi, dar ne preocupăm şi de experienţele pe care ni le dezvăluie Oradea Shopping City.

Ne plac ideile, fie că ne vin nouă sau ne inspiră. Suntem de fiecare dată uimiţi de cât mai este de descoperit. Toţi spun că este greu să fii original în ziua de azi, dar noi credem că originalitatea are fix aceleaşi limite ca imaginaţia, de care nu ducem lipsă. Iar dacă în bainstorming-uri alergăm după fluturaşi avem grijă la sfârşit să-i punem în insectar doar pe cei frumos coloraţi, care încântă ochiul.

Suntem o echipă foarte închegată. Dacă ne numărăm, abia strângem de o reprezentativă de rugby. Şi nu vorbesc întâmplător de acest sport, pentru că determinarea şi devotamentul celor care îl practică, se regăseşte şi la fiecare dintre noi. De patru ani de când am intrat în echipă rar am văzut transferuri. De la noi se pleacă rar.

Râdem pentru că este sănătos. Ne plac provocările şi le răspundem cu aceeaşi monedă. Ne place să ne provocăm clienţii, iar ei apreciază asta. Ne luptăm pentru ideile noastre, chiar dacă înseamnă să îi contrazicem uneori. Muncim, pentru că după faptă şi răsplată, iar ce contează la sfârşitul zilei sunt rezultatele. Nu stresul, nu agitaţia, nu zâmbetele, nu sutele de mail-uri, nu brainstorming-urile şi telefoanele ale căror melodii ne trec prin toată discografia recentă şi clasică.

Ceea ce rămâne în urmă când stingem lumina la finele zilei este satisfacţia lucrului bine făcut, feedback-ul bun de la client, comentariile savuroase la articolele pe care le-ai generat şi zâmbetele aprobatoare ale celor care au avut un rol de jucat în proiectele derulate. Punem suflet în ceea ce facem. Văd asta în fiecare încruntare, în fiecare argumentaţie cu vreun jurnalist, în fiecare cuvânt care susţine o idee în faţa clientului şi în dansul bucuriei când scriem evaluările.

Aceasta este o zi în Free Communication. Şi mâine? Mâine o luăm de la capăt!

Vă aşteptăm oricând în vizită pe Calea Floreasca sau pe facebook.com/FreeCommunication.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black