09042020

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Cercetări recente sugerează că agenţiile mainstream nu sunt încă pregătite pentru social media

Cercetări recente sugerează că agenţiile mainstream nu sunt încă pregătite pentru social media

Pin It

paul_holmes2Am vociferat destul de tare în decursul ultimului an, predicând că agenţiile digitale neafiliate sunt doar o formă de tranziţie - o soluţie temporară care este atrăgătoare doar pentru că mulţi marketeri rămân surprinzător de naivi în ceea ce priveşte social media.


Pe scurt, cred că specialiştii din domeniul digital beneficiază de pe urma faptului că mulţi marketeri încă cred că singurul loc unde pot găsi expertiză social media este în firme dedicate, şi că, mai devreme sau mai târziu, clienţii sofisticaţi vor realiza că social media funcţionează cel mai bine când sunt integrate într-o abordare multichannel, care poate fi oferită doar de o agenţie cu o bază mai variată. Pentru a supravieţui, deci, agenţiile digitale vor trebui să înveţe PR-ul şi marketing-ul mainstream - şi să le înveţe mai repede decât firmele mainstream pot îmbrăţişa digitalul. 

Însă cercetarea recentă a respectatului analist Jeremiah Owyang îmi dă de gândit. Conform lui Owyang, companiile migrează de la agenţiile mari către buticuri specializate şi cheltuie mai mult cu buticurile.

“Odată ce companiile realizează că social media nu se referă doar la campanii pe termen scurt, acestea decid să angajeze agenţii-butic. Datele de la cumpărători indică că există o creştere semnificativă în cheltuielile social media în firme butic, atunci când cumpărătorul este avansat şi sofisticat în ceea ce priveşte social media." (Sublinierea îmi aparţine.)


Acest fapt mi-a reamintit o conversaţie pe care am avut-o cu CEO-ul unei mari agenţii globale la finele anului 2010. CEO-ul respectiv a fost convins că firma sa este un lider pe nişa serviciilor de social media. Şi indubitabil făcuseră ceva treabă bună. Dar când îi întreb pe clienţi şi pe liderii agenţiilor, firma nu a fost niciodată menţionată - şi prin aceasta vreau să spun: chiar niciodată. Agenţia în cauză ori nu este atât de bună pe cât se crede, sau nu diseminează îndeajuns povestea sa.

Owyang menţionează câteva agenţii tradiţionale - Edelman şi Ogilvy - care au construit puternice capabilităţi social media. Acestea sunt aceleaşi nume pe care le aud când vorbesc cu oamenii despre aceste subiecte. Ceilalţi vor trebui să îşi accelereze jocul, în caz contrar predicţia mea că agenţiile mari vor ieşi triumfătoare din bătălia pentru dominanţă în social media se va dovedi greşită.

Nu mă supăr - ar fi drăguţ să vedem o forţă nouă, disruptivă, care face viaţa mai interesantă pentru marii jucători. Dar pentru agenţiile globale, cotate la bursă, riscurile sunt mult mai mari.



Paul Holmes (UK) este unul dintre cei mai cunoscuţi analişti în domeniul PR, fiind descris frecvent drept figura cea mai influentă în rândul analiştilor domeniului. În 2000, a fondat The Holmes Report, o publicaţie care oferă analize şi insight-uri ale industriei de relaţii publice. Este fondatorul competiţiei SABRE Awards, una dintre cele mai prestigioase competiţii de PR din lume.
În original, "Data Suggest Mainstream Agencies Not Yet Ready for Social Media Primetime" apărut în Holmes Report. Republicat cu acordul autorului. Traducere Casa de Traduceri.
Copyright PR Romania pentru versiunea în limba română.
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black