18082017

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Relaţiile Publice - o disciplină încă subvalorizată din punct de vedere monetar

hortensia_nastase_2Episodul cu numărul XIII al serialului nostru este semnat de Hortensia Năstase, Managing Partner la GolinHarris Bucureşti. Un dialog despre vechi şi nou în PR, şcoala succesului şi şcoala eşecului, consultantul viitorului şi resurcitarea mândriei de breaslă. (D.O) 

Citeste mai mult...

Era consultanţilor care fac de toate e pe sfârşite

larisa_petrini_2Episodul XII al serialului nostru o are ca invitată pe Larisa Petrini de la Saatchi & Saatchi PR. Un dialog despre efectele supra-ofertării, consultanţii viitorului şi nevoia acută de specializare, dar şi despre deziderate în industria autohtonă de PR. (D.O)

Citeste mai mult...

Profesioniștii cu etica la purtător sunt cei care au cariere solide și afaceri prospere

raluca_ene_siteEpisodul XI al serialului nostru aduce în dezbatere perspectiva boutique-ului de PR, Chapter 4 România, prin vocea Ralucăi Ene, Managing Director. Aflăm de ce o agenție nu mai poate fi profitabilă dacă nu e eficientă, dacă nu e atentă la cum își alege resursele și cum le păstrează, dacă nu-i dă clientului un echilibru bun între așteptări și rezultate.

Citeste mai mult...

Etica – o alegere care face diferenţa

oana_marinescuPartea a X-a a serialului nostru aduce perspective noi în dezbatere. Aflăm de ce lipsa responsabilității în comunicare afectează pe termen scurt, mediu și lung industria de PR, odată cu întreaga societate. Cât de important este să faci bine celorlalți, chiar dacă proiectul tău are la bază un contract comercial. Şi de ce un comunicator bun nu este neapărat un consultant bun. Despre toate acestea şi multe altele am discutat pe larg cu Oana Marinescu, managing director la OMA Vision (D.O.) 

 

Citeste mai mult...

Nu știm încă să 'vindem' la valoarea cuvenită ce avem de preţ

catalina_rousseau_site 2

Episodul IX al serialului nostru o are ca invitată pe Cătălina Rousseau de la BDR Associates. Un dialog despre vechi şi nou în PR, etică, nevoia de coagulare a breslei şi adoptarea unui set de valori unanim acceptate, dar şi despre viitorul consultanţilor şi aşteptările lor în raport cu  valoarea adăugată adusă agenţiei. (D.O) 

Citeste mai mult...

Piaţa liberă nu ratează! De ce supra-ofertarea va forţa restructurarea în PR

crenguta_rosu_2O invitată specială a serialului nostru este Crenguţa Roşu de la DC Communication, o veterană a breslei dar şi o admirabilă parteneră de dialog. Crenguţa aduce în dezbatere argumente interesante şi provocatoare, într-un limbaj de o extraordinară precizie şi o salutară luciditate. Există în aceste rânduri idei demne de dezbatere şi reflecţii pe marginea unor subiecte brizante ale breslei comunicatorilor. Un episod despre restructurare şi reinventare în PR, mecanismele pieţei libere şi impactul acestora asupra industriei de PR, relevanţă în evaluare, dar şi despre încercarea omului de comunicare de a acorda luciditatea cu pasiunea. (D.O)

Citeste mai mult...

Cercetarea şi evaluarea vor face business-ul de PR mai vandabil

tereza_tranakaA măsura ceea ce contează şi nu doar ceea ce e uşor de măsurat, rămâne o provocare pentru mulţi oameni de PR. De multe ori, evaluarea este rezultatul unui şir lung de întrebări, doar că acestea trebuie puse corect. Într-un interviu acordat PR Romania, Katie Paine explica de ce întrebarea “so what” ar trebui să facă parte din registrul dubitativ al oamenilor de PR.

Citeste mai mult...

Injecţia de sinceritate

renate_roca_siteLa ce ne mai trebuie sinceritate? Pentru că în tot zgomotul ăsta care ne însoţeşte vieţile private şi profesionale cineva trebuie să ne aducă cu picioarele pe sol. Renate Roca-Rozenberg de la PR & More reuşeşte să ofere o nouă perspectivă în tandemul agenţie-client. Un episod despre eventualele soluţii şi compromisuri la care poate recurge o agenţie pentru a supravieţui presiunii fee-urilor mici şi ale supra-ofertării, dar şi despre alte realităţi palpabile ale business-ului de agenţie. (D.O.) 

 

Citeste mai mult...

Înnoirea în PR presupune curaj, viziune şi performanţă

bulexa_jitariucEpisodul V al serialului nostru le are ca invitate pe Oana Bulexa şi Monica Jitariuc de la The Practice. Discursul lor urmăreşte metafora unui tren cu agenţii-locomotivă, urmate de clasa I, clasa a II-a şi, la final, chiar de vagoanele de marfă. Doar primele promit schimbarea de care are nevoie industria, căci ele imbrăţişează inovaţia dintr-o ambiţie profesională de lider, setează repere importante şi rămân mereu conectate cu noutăţile domeniului. (D.O.) 

Citeste mai mult...

Despre efectele supra-ofertării în PR sau de ce nu poţi cumpăra icre negre la preţ de mămăliguţă cu brânză

manoiu_diceanu_siteCel de-al IV-a episod al serialului nostru le are ca protagoniste pe Ioana Mănoiu şi Ana Maria Diceanu de la GMP PR. Un dialog despre vechi şi nou în PR, despre consultanţii viitorului, schimbare şi nisipuri mişcătoare, dar şi despre realităţi palpabile ale industriei autohtone de PR. Vorbim pe larg despre reforma modelului actual de business, nevoia acută de specializare şi efectele supra-ofertării. Mulţumesc Ioanei şi Anei pentru deschidere şi curajul opiniei (D.O.)

Citeste mai mult...

Tobă de carte, apoi carne de tun

rares_petrisorNu doar PR-ul trăieşte aventuri, ci şi opiniile despre el. Episodul III al serialului nostru îl are ca invitat pe Rareş Petrişor de la Media Pozitiv, un jucător şi observator atent al industriei autohtone de PR. Rareş aduce în discuţie cel puţin un argument provocator care merită aprofundat şi comentat. Industria de PR se schimbă preponderent din cauza factorilor externi şi nu din dorința managementului de inovare a business-ului, ne spune Rareş. Gândul acesta m-a trezit şi neliniştit deopotrivă. Este industria de PR lipsită de apetit în a imbrăţişa inovaţia în propriile structuri şi procese de business? (D.O.)

Citeste mai mult...

Despre curaj, ‘ştiinţă’ şi ‘big data’ în PR

andreealeonte_imolazoltan_2 Partea a doua a serialului nostru aduce perspective noi în dezbatere. Va investi industria de PR în software, în managementul big data și în oameni capabili să decripteze informația și să o transforme în insight? Va deveni comunicarea mai degrabă o 'ştiinţă' decât o 'artă'? Vor adopta relaţiile publice ideea de sustenabilitate ca obiectiv final al actului comunicării? Despre toate acestea şi nu numai am discutat pe larg cu reprezentantele McCann PR - Imola Zoltan, Managing Partner şi Andreea Leonte, Senior PR Consultant. (D.O)

Citeste mai mult...

Are industria de PR nevoie de reformă?

rogalski_damaschin_site

Multe discuţii aprinse cu şi despre reprezentanţii breslei comunicatorilor din România au loc în cadru informal, motiv pentru care multe întrebări centrale rămân fără dezbatere publică. De pildă, există un consens între oamenii de PR despre propriul rol? S-a pierdut branşa în propriul deziderat al funcţiei strategice de management? Măsurăm preponderant ceea ce e uşor de măsurat sau ceea ce contează? Este parcursul profesional actual suficient de motivant pentru consultanţi?

 

Citeste mai mult...

Commonsensification

rares_petrisorClienţii. O, da, clienţii ar putea scrie zeci de plângeri despre cât de imperfecţi suntem. Şi suntem, ăsta-i adevărul.

 

Citeste mai mult...

Relaţia client-agenţie, o relaţie personală?

diana_kluschPână la urmă ce face diferenţa între o relaţie “ok” între client şi agenţie şi o relaţie care chiar merge acea “extra mile”, pe care orice profesionist în comunicare şi-o doreşte? Nu, nu cred că este acea tentă “personală”, că suntem prieteni şi atunci facem business împreună; dimpotrivă cred că asta este reţeta clasică de dezastru, mai devreme sau mai târziu. Cred că este tenta personală care vine din amprenta oamenilor care lucrează fie la agenţie, fie la client.

Citeste mai mult...

Dana Dobrescu, Unilever: Agenţia şi clientul - adevărul este întotdeauna la mijloc

dana_dobrescuÎntâmplarea face să scriu aceste rânduri în aceeaşi zi în care am avut o întâlnire foarte caldă cu agenţia noastră, la un an de când suntem împreună. Un debrief despre ce a mers şi ce am putea îmbunătăţi şi cum să facem să fie mai bine pentru ambele parţi în perioada care vine.

Citeste mai mult...

Despre volatilitatea relaţiei agenţie-client

andreea_leonte_2În 1984, parteneriatul pe fee lunar dintre agenţie şi client avea o speranţă de viaţă medie de 7,2 ani. Azi, În 2013, relaţia se rupe după nici 3 ani, potrivit IPA.

Citeste mai mult...

Dezbatere PR România: Tandemul agenţie-client. Tablou cu multe faţete.

relatie_agentie_clientÎnţeleg agenţiile aşteptările şi nevoile clienţilor? Dacă considerăm rezultatele barometrului de cercetare EUPRERA derulat anual am putea răspunde prin da şi nu. 83% dintre consultanţii europeni intervievaţi consideră că motivaţia principală pentru care clienţii apelează la serviciile lor este insight-ul strategic şi/ sau de marketing pe care îl oferă. Această percepţie este confirmată doar de 42% dintre clienţii care au participat la studiul european.

Citeste mai mult...

PR-istul român, un potenţial Strategos

aurelian_horja_2Pentru a răspunde întrebării cheie „Cât de strategice sunt Relaţiile Publice în România?“, consider că ar fi util mai întâi să clarificăm termenul de strategie, împrumutat din zona militară şi golit de conţinut prin prea deasa folosire a lui în alte sensuri decât cel corect.

Citeste mai mult...

PR-ul strategic faţă în faţă cu PR-ul consumabil

eliza_rogalski_3Cât de strategice sunt Relaţiile Publice în România? Grea întrebare, recunosc, de aceea am şi amânat termenul răspunsului de 3 ori. Grea pentru că “strategie” e probabil cel mai abuzat cuvânt din vocabularul breslei, alături de fratele său “creativitate”.

Citeste mai mult...

Dezbatere PR România: Cât de strategice sunt de fapt relaţiile publice practicate în România?

dezbatere_prstrategicPR România lansează astăzi o serie de dezbateri despre viitorul profesiei de relaţii publice şi te provoacă la dialog. Demersul nostru se bazează pe constatarea că nu există încă o dezbatere profundă despre rolul practicianului român de relaţii publice într-o organizaţie modernă. Rămâne încă discutabilă capacitatea relaţiilor publice de a oferi publicurilor o 'voce' în deciziile manageriale şi de a facilita dialogul dintre management şi publicuri atât înainte cât şi după ce au fost luate deciziile unei organizaţii.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site