Ioana Mucenic, MINIO: Ceea ce vedem în piață este un deficit de oameni cu expertiză
- Luni, 29 Iulie 2019 07:29 |
- Dana Oancea
„Valul nou care vine aduce tineri extrem de talentați, foarte isteți și deschiși, dar slab pregătiți. Facultatea nu reușește să țină pasul cu evoluția rapidă a industriei și asta se vede. De aceea, companiile care vor să reușească trebuie să facă investiții solide în programe de ongoing learning.” Vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la MINIO – Ioana Mucenic, CEO, și Ana Velea, Head of Operations, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Elena Bululete, Conan PR: Probabil că suntem una dintre acele industrii care resimt cel mai mult exodul de creiere
- Vineri, 19 Iulie 2019 09:47 |
- Dana Oancea
Chiar dacă am extins aria de recrutare, chiar dacă nu mai căutăm oameni doar printre absolvenții de comunicare sau printre specialiștii cu experiență în marcom, în continuare este foarte dificil să găsești candidați – Elena Bululete, Managing Partner, Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Ana Sișu, Ogilvy Romania: Organizațiie trebuie să se schimbe și să se adapteze în timp real nevoilor oamenilor și contextului social
- Joi, 11 Iulie 2019 07:27 |
- PR Romania
Nu e deloc ușor să gestionezi oameni cărora li se reproșează lipsa de loialitate față de un loc de muncă, așa cum sunt Millennials, sau care sunt caracterizați prin individualism și un soi de răsfăț, cum sunt cei din generația Z. Cum se regăsesc ei în industria de PR și cum pot fi atrași aici? Cu aceleași reguli de bază: cunoaștere, adaptare și integrare - Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy & Mather, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Mihaela Tudor: A devenit o provocare uriașă să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă și să lucreze în același sediu
- Miercuri, 03 Iulie 2019 14:46 |
- Dana Oancea
Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication.
Valeria Tudor, The House PR Agency: Ținem la un ritm de muncă slow-paced
- Luni, 01 Iulie 2019 11:38 |
- Dana Oancea
Dacă ne gândim la cerere și ofertă, cred că există o discrepanță considerabilă în ceea ce privește candidații entry-level, care au așteptări diferite de la acest domeniu. Probabil lucrurile se vor echilibra în timp. De asemenea, actualul model de salarizare nu pare să funcționeze foarte bine, în sensul că un owner de agenție își poate dori să ofere mai mult, însă este constrâns de piață – goluri în cashflow, fee-uri relativ mici comparativ cu serviciile livrate, întârzieri mari în plăți, nevoia constantă de resurse pentru noi proiecte - Valeria Tudor, fondatoarea The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii.
Dana Nae Popa, Managing Director pastel: Companiile trebuie să aibă printre priorități investiția în oameni
- Joi, 27 Iunie 2019 20:22 |
- Dana Oancea
La fel ca multe alte domenii, și industria de PR este afectată de plecările masive ale milioanelor de români. Dincolo de plecările în afara țării, în ultima perioadă ne confruntăm și cu plecări din București către alte orașe mari din România (Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Sibiu...). Numai la noi în agenție, în ultima jumătate de an ne-am confruntat cu trei plecări în alte orașe din țară. Iar la o echipă de 30 de oameni, trei plecări semnifică 10%, ceea ce e mult - Dana Nae Popa, Managing Director pastel, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Ena Karabelas, Chapter 4: După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor, a venit momentul industriei de PR să fie client
- Marți, 25 Iunie 2019 18:32 |
- Dana Oancea
Și aici, ca în multe alte domenii, piața muncii este într-o criză adâncă. Dar nu de oameni, ci de oameni buni. Acolo se dă bătălia cea mai mare, pentru că acei oameni care își pot face treaba responsabil, creativ, cu plus de valoare, nu sunt mulți. Este, însă, o ocazie minunată pentru noi să ne uităm mai atent în propriile organizații, să înțelegem ce îi ține pe oameni și să punem aceste lucruri în aplicare. După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor din diferite industrii, a venit momentul industriei de PR să fie client – Ena Karabelas, Executive Director Chapter 4, în dosarul PR România despre piața muncii.
Călin Hera: Nu e exclus ca „puștanii” să prefere ignorarea nonșalantă a recrutorilor și să ia totul pe cont propriu, să facă ei regulile
- Miercuri, 12 Iunie 2019 09:00 |
- Dana Oancea
Domeniul Comunicare și Relații Publice nu face excepție de la „regula” întâlnită în majoritatea facultăților: mai e mult până când universitățile îi vor pregăti pe studenți astfel încât trecerea de la școală la job să se facă firesc și fără nevoia unei perioade prea lungi de adaptare. Primele probleme vin însă la trecerea de la liceu la facultate. Acolo e jale. Felul în care se lucrează în gimnaziu și în liceu este atât de departe de nevoile reale ale adolescenților, atunci când vorbim despre educație, încât este un adevărat miracol că foarte mulți reușesc să rămână inventivi și vii - Călin Hera, Co-founder PiArt Vision, în dosarul PR România despre piața muncii.
Adina Trandaf, Oxygen: Motivarea angajaților va deveni o necesitate strategică, nu doar o inițiativă de resurse umane
- Marți, 11 Iunie 2019 00:00 |
- Dana Oancea
Tot mai mulți tineri vin din urmă să ocupe poziții de PR, însă mulți au așteptări nerealiste, atât la nivel salarial, cât și legate de ce implică jobul. Adaptarea la ritmul de lucru necesită și nivel ridicat de responsabilizare, iar aici este un punct critic în cazul generațiilor tinere. Tocmai de aceea, turnoverul cel mai mare vine din zona de juniori – Adina Trandaf, Client Service Director Oxygen, în dosarul PR România despre piața muncii.
Rareș Petrișor: Ceea ce nu reușește, încă, școala este să încurajeze studenții să urmeze diverse vocații
- Duminică, 09 Iunie 2019 20:02 |
- Dana Oancea
Ne vin mulți oameni la interviuri, dar pregătirea diversă, bizară și departe de domeniu, uneori, ne face să credem că profesia de specialist în relații publice și/sau comunicare e departe de fi înțeleasă pe deplin, chiar și de către cei care muncesc în ea – Rareș Petrișor, Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre piața muncii.
Corina Bârlădeanu: Platformele educaționale ale Universităților trebuie să se adapteze și să ofere cât mai multe soluții pentru dezvoltare profesională
- Vineri, 07 Iunie 2019 09:29 |
- Dana Oancea
De cele mai multe ori, proaspăt-absolvenții de studii universitare nu se regăsesc în industrie, în work-flow și uneori sunt dezamăgiți atunci când înțeleg că viața în agenție presupune mult timp dedicat raportărilor și cercetării. Frecvent, acesta este un factor ce îi determină pe cei mai tineri să aleagă un alt domeniu – Corina Bârlădeanu, General Manager 2 activePR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.
Simona Dan: Sunt puțini acei tineri care au parte de consiliere legată de profesia pe care vor s-o îmbrățișeze
- Miercuri, 05 Iunie 2019 20:28 |
- Dana Oancea
Dat fiind exodul accelerat din ultima perioadă, cu siguranță că și industria de PR este și va fi afectată și va fi nevoită să găsească resorturi pentru a se adapta. Cu alte cuvinte, PR-ul nu dispare, PR-ul se transformă. Din fericire pentru angajații din industrie, ei nu vor putea fi înlocuiți de tehnologie, ci tehnologia va lucra în folosul lor – Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.
Irina Ciocan Stănescu: Ne ‚obsedează’ adeziunea la ideea de construcție, convingerea că nu ești niciodată cea mai bună variantă a ta
- Marți, 04 Iunie 2019 07:11 |
- Dana Oancea
Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner la Graffiti PR, plasează piața muncii în PR pe linia fină între haiducie și inovație. Testăm multe formate, vedem deseori salturi hiperbolice de salariu, cu siguranță fără un corespondent în profitabilitatea din lumea reală. O pregătire inegală și un parcurs uneori incert de carieră ne fac să fim deseori (angajatori și candidați) două mulțimi cu o linie fină de intersecție, spune Irina.
Maria Besnea: Preocuparea pentru oameni trebuie să ocupe cel puțin la fel de mult timp ca preocuparea pentru profit
- Miercuri, 29 Mai 2019 21:00 |
- Dana Oancea
Continuăm dezbaterea despre piața muncii în PR cu o nouă contribuție semnată de Maria Besnea, Corporate Communication Director la agenția Dăescu Borțun Olteanu. Maria aduce în dezbatere un aspect îngrijorător, și anume migrația profesională folosită adesea ca tactică superficială de creștere la noul loc de muncă, dar nefundamentată mereu la nivel calitativ. Riscăm, astfel, să ardem etape, să facem salturi în carieră și să atașăm funcții care se termină în “manager” doar prin tranzit, nu și prin experiență sau performanță dovedită. Ca abordare strategică, Maria recomandă consolidarea unei culturi organizaționale interne, un subiect la fel de important precum pitch-urile sau oportunitățile de new business.
Imola Zoltan: Ne întâlnim din ce în ce mai des cu candidați slab pregătiți și fără nicio tracțiune către muncă
- Marți, 28 Mai 2019 10:37 |
- Dana Oancea
Într-un moment în care industria de PR își reîmprospătează modelul de business, subiectul „recrutare” câștigă un loc aparte pe agenda strategică a liderilor de agenție, de data asta nu doar ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferețiator care poate stimula inovația. În acest episod, vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la McCann PR - Imola Zoltan, Managing Director, și Irina Iliescu, HR Manager.
Ioana Mănoiu: Agențiile trebuie să învețe să investească în oameni
- Joi, 23 Mai 2019 10:09 |
- Dana Oancea
Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați preferă angajatorii și pe ce segmente de vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme de recrutare și retenție. Putem vorbi de un decalaj între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizații ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR? Cum poate sprijini industria integrarea tinerelor talente pe piața muncii?
Despre relația client-agenție mică, fără perdea
- Joi, 31 Ianuarie 2019 10:54 |
- Mihaela Raluca Tudor
Relația agenție - client este întotdeauna dificilă pentru că este vorba despre oameni și despre un lucru esențial și personal – imaginea. Mai ales în cazul unei agenții boutique de PR, care lucrează predominant cu antreprenori. Dar, fără provocări nu ies lucruri extraordinare. Iar acestea sunt benzina evoluției oricărei companii.
Dacă ar fi să aleg cel mai important lucru din această ecuație, acela ar fi matchmaking-ul dintre Account și Client. Contează enorm rezonanța dintre aceștia, precum și potrivirea de caracter, valori și skill-uri. La temelia colaborării se adaugă regulile de bază și un angajament ferm, reînnoit constant, că vor fi respectate. Iar de la distanță, un rol definitoriu îl are feedback-ul: în loc să ne temem de el, ar trebui să îl cerem constant. Pare simplu, nu? Lucrurile se pot complica, însă, din varii motive.
Liberi împreună - idealul de performanță agenție-client
- Luni, 17 Septembrie 2018 08:00 |
- Silvia Parpală
Relația client-agenție, ca mai toate relațiile stabilite între oameni, își înnoiește procesele de funcționare odată cu vremurile. Astăzi, modul în care utilizăm o informație optimizează atât de mult schimbul dintre cei doi actori, încât conversația inițiată rămâne permanent deschisă. Însă această evoluție - fie ea teribil de revigorantă și de ofertantă - nu implică întotdeauna performanța înaltă ori fericirea cuplului. Cum le obținem pe amândouă? “Liberi împreună” este o propunere (…ușor de transformat în #hashtag!) de a răspunde la întrebare.
Laura Sgârcitu: Spune ce faci şi fă ceea ce spui că faci
- Marți, 11 Aprilie 2017 06:59 |
- Dana Oancea
Profesionistul în relaţii publice trebuie să poată avea un cuvânt important de spus în felul în care liderii şi companiile comunică, e moralmente obligat să facă diferenţa prin generarea de conţinut valoros, adaptat audienţei dar mai ales corect. Relaţiile publice pot juca un rol important în noua ecuaţie, dacă îşi reevaluează onest rolul de generator de informaţie curată şi completă – Laura Sgârcitu, consultant în dezvoltare durabilă, în dosarul PR România.
Tereza Tranakas, Oxygen: Să punem miza în mod aprioric pe transparență
- Joi, 30 Martie 2017 09:50 |
- Dana Oancea
În epoca actuală, cea a post-adevărului, în care emoția poate inclusiv câștiga alegeri prezidențiale, trebuie luat în calcul faptul că publicul a devenit mai sensibil și mai selectiv în ceea ce privește consumul de informație. În acest context, a devenit util și necesar să diversificăm canalele de comunicare, atât online, cât și offline, și să punem miza în mod aprioric pe transparență - Tereza Tranakas, Managing Partner OXYGEN, în dosarul PR România, episodul 7.
Să avem încredere. În încredere.
- Luni, 27 Martie 2017 18:51 |
- Catrinel Burghelea
Edelman Trust Barometer 2017 a arătat că am atins un minim istoric al încrederii. Că încrederea în organizații este în scădere nu este o surpriză și nici o noutate. Însă amploarea lipsei de încredere pe care o măsoară studiul este îngrijorătoare. Ne aflăm într-o criză a încrederii și într-o criză a reputației organizațiilor.