22102017

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a IV-a: Recomandări şi speranţe

Sugestii PR Procurement

Am încercat în primele parţi ale acestui serial să vedem ce se întâmplă concret în relaţia PR > Procurement la contractarea serviciilor de PR. A reieşit că avem de-a face cu o relaţie asimetrică, frecvent tensionată şi încadrată cel mai optimist în categoria ‘dacă-i musai, cu plăcere’. E clar că fiecare parte a relaţiei analizate trebuie să schimbe ceva. Pentru a se impune, industria de PR ar trebui să treacă dincolo de zbateri şi să păşească pe tărâmul dezbaterilor şi, implicit, al reprezentării intereselor. Similar, specialiştii în procurement ar trebui să evite birocratizarea şi excelizarea excesivă a proceselor de selecţie şi contractare şi să acomodeze mai optim regulile de compliance cu întrebarea „ce este mai benefic şi mai corect pentru organizaţia pe care o reprezint?”.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a III-a: Despre evaluare şi alţi demoni

Evaluare PR Procurement

Orele de lamentări se termină. Breasla comunicatorilor este chemată din nou să-şi demonstreze valoarea. Cine vrea să înțeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă industria de PR, va ajunge inevitabil la problema evaluării. Bizară, dar reală, este această discrepanță între asumarea declarativă a standardelor şi practica evaluării care avansează greoi şi nesatisfăcător. Preeminenţa măsurătorilor ‘absolute’ (outputs) - anacronistice şi irelevante - va marginaliza în continuare funcția de PR în faţa altor funcţii de business. La fel, practica evaluărilor punctuale şi deconectate de marele ansamblu va face aproape imposibilă translatarea evaluării în zona răspunderii implicite. Ne plac cuvintele ticluite şi rostite frumos, suntem seduşi de storytelling, de poziţionări smart şi de magia comunicării, dar ele singure nu ne vor ajuta prea mult să ajungem acolo unde ne dorim mai mult – la masa deciziilor. Într-un articol Financial Times, din aprilie 2014, Emma Jacobson semnala despărţirea unor business-uri de PR, în lipsa cuantificării palpabile a valorii serviciului de PR.  

Astăzi, procurementul este bine instalat în viaţa agenţiilor. Ca atare, « aspiranţii la eficienţă » sunt peste tot. Pentru ei contează ceea ce poate fi măsurat şi cuantificat. Şi mai contează şi … preţul.  

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea a II-a: Rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client

Negociere PR Procurement

Partea a II-a a analizei PR România îşi propune să decodeze rolul departamentului de achiziţii în relaţia agenţie-client, să facă procesul de selecţie şi contractare mai inteligibil, dată fiind importanţa echilibrării intereselor părţilor şi necesitatea unei dezbateri critice, dar constructive în jurul problemelor care pot interveni în aceast raport. Până la urmă, orice proces de achiziţie suboptimal va avea, mai devreme sau mai târziu, ecouri în  business şi, în ultimă instanţă, la nivel de management, influenţând negativ reputaţia industriei de PR şi punând sub semnul întrebării însăşi valoarea serviciului de PR.

Citeste mai mult...

Labirinturile relaţiei PR-Procurement. Partea I: Percepţii şi realităţi

Fatete PR Procurement 2

Atunci când contractează servicii de PR, clientul îşi doreşte pe bună dreptate cei mai buni consultanţi dintr-o agenţie. Talentele puse la bătaie de agenţie oferă clientului garanţia serviciului cu valoare adăugată şi îl sprijină să livreze în acord cu aşteptările stakeholderilor şi cu obiectivele interne de comunicare şi de business. În acest lanţ al valorii adăugate, directorul de comunicare/marketing îşi consolidează poziţia internă şi, în cele din urmă, este promovat. Compania îşi atinge şi ea targeturile de comunicare. Agenţia, la rându-i, îşi menţine businessul în portofoliu. În acest scenariu, toată lumea este fericită. Armonia se poate clătina la intervenţia achiziţiilor sau procurementului, în varianta anglo-saxonă.

Citeste mai mult...

Romanian PR Award şi-a desemnat câştigătorii celei de-a XII-a ediţii

Gala 2014GOLIN România a fost desemnată „Agenţia de PR a Anului” în cadrul celei de-a XII-a ediţii a competiţiei Romanian PR Award care şi-a anunţat laureaţii într-o gală festivă desfăşurată aseară la JW Marriott.

Citeste mai mult...

Tereza Tranaka, Oxygen PR : Anunţul clasic de recrutare nu mai funcţionează pentru mid şi senior level

tereza tranakaRemarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual?

Din experienţa mea, anunţul clasic nu mai funcţionează, mai ales pentru oameni cu experienţă mid sau senior level. Recomandările din partea cunoştinţelor, colegilor sau a partenerilor de afaceri sunt mai utile în identificarea noilor colegi.  

Citeste mai mult...

Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors: Recrutăm de cele mai multe ori cu ajutorul unor tactici de PR

Raluca Mihalachioiu 2Activăm într-o industrie care în sine nu este previzibilă și care se schimbă de la an la an. Așadar, mi-e greu să cred că recrutarea va rămâne în limitele “previzibilului”. Cu toate acestea, activând într-o zonă de consultanță strategică, vom avea întotdeauna nevoie de minți creative, planificate și totodată bine ancorate în zona de dezvoltare de business. Cred însă că în viitorul apropiat se vor naște niste hibrizi, niște super-consultanți de comunicare nișați și supra-specializați în funcție de cerințele diferitelor piețe pe care vor activa – Raluca Mihălăchioiu.

Citeste mai mult...

Catrinel Burghelea, IMAGE PR: Recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente de recrutare

Catrinel Burghelea 2Așa cum e și firesc pentru o meserie în centrul căreia stă construcția și consolidarea reputației, fie că vorbim de companii, de branduri, de oameni, recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente prin care recrutăm oameni pentru a face parte din echipa noastră – Catrinel Burghelea, Account Director la IMAGE PR

Citeste mai mult...

Golin a comunicat listarea Electrica, cea mai mare ofertă publică iniţială din România

Golin este agenția de PR responsabilă pentru dezvoltarea și implementarea strategiei de comunicare publică a privatizării Electrica, prima privatizare realizată prin vânzarea pachetului majoritar de acțiuni printr-o ofertă publică iniţială care a vizat listarea concomitentă pe bursa de la Londra și pe cea de la București. Acțiunea a dus la strângerea a 444,3 milioane euro în conturile Electrica.

Citeste mai mult...

Tony Christodoulou: Clients are still looking for solutions that work for them and they don’t really bother with how we package this offering

tony christodoulouForty years after launching Action Global in Cyprus, Tony Christodoulou now oversees a network that stretches from Morocco to Russia to Pakistan. The agency employs almost 400 staff across 31 owned offices in North Africa, Eastern Europe and the Middle East—and earned one of the SABRE Awards for Outstanding Individual Achievement. PR Romania has invited Tony to talk about how innovation can transform public relations.

Citeste mai mult...

Rareş Petrişor: Circul are nevoie de acrobați antrenați, chiar dacă în timpul liber citesc Nietzsche

rares petrisor 2Părerea mea e că profesionistul de meserie are concurenți tot mai serioşi din partea altor meserii. Cum am mai spus și cu alte ocazii, sunt căutați azi oameni din ceea ce ar putea părea zone… extreme ale industriei de PR: artă, economie, tehnologie. Pe de altă parte, nu vreau să se creadă sau să se creeze impresia că poți fi orice, numai talent să ai. Niciodată.

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu: Cred în oamenii cu pasiuni neobişnuite, în oamenii care fac voluntariat, în oamenii cu poveşti

Manoiu Diceanu 2Avem un coleg „Maître Chocolatier” care la birou este expert în domeniul financiar, iar în timpul liber organizează degustări de ciocolată. Avem un alt coleg solist într-o formaţie rock de mare succes online. O colegă şi-a dorit la un moment dat să trăiască la Berlin o vară. Şi am încurajat-o, deşi ne-a fost greu fără ea câteva luni. Şi-a împlinit visul, s-a întors în toamna relaxată şi inspirată şi a câştigat 3-4 premii pentru brand-uri internaţionale anul următor – Ioana Mănoiu.

Citeste mai mult...

Hortensia Năstase, Golin România: Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție

hortensia nastase 4Cele mai bune idei apar din contradicție și schimb curajos de păreri. Iar acestea sunt generate mai ales de complementaritatea și diferențele dintre noi. La Golin România, suntem 31 de oameni extrem de diferiți, însă extrem de asemănători. Sunt intransigentă în ceea ce privește o bază valorică formată din bun simț, sinceritate și pasiune, și hiper-flexibilă în ceea ce privește diferențele dintre noi. Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție. (Hortensia Năstase)

Citeste mai mult...

Andreea Leonte, McCann PR: Recrutarea a devenit candidate-centric

andreea leonte 3Așa cum comunicarea este customer-centric, recrutarea a devenit candidate-centric. S-au schimbat rolurile. La interviu, candidatul, care nu se sfiește să pună întrebări și nu se lasă atras doar cu salariu, trebuie convins că agenția are resurse şi pentru training-uri și pentru campanii mari. (Andreea Leonte)

Citeste mai mult...

Bogdan Tomoiagă, Graffiti PR: Am devenit mai vânători și mai puțin vânați

bogdan tomoiagaUn interviu despre timp şi răbdare în recrutarea de PR. O încercare utilă şi prolifică de a trasa evoluţia recrutării în consultanţa de PR de la noi. Un dialog care vorbeşte şi despre Ceilalţi, colegii de industrie cu profil atipic, cei care vin să completeze nevoia de inovaţie a agenţiei. Şi nu în ultimul rând, un mic fragment din viaţa profesională a interlocutorului cu nuanţări cu auto-evaluări incluse. (D.O.)

Citeste mai mult...

Tipic şi atipic în recrutarea de PR. În dialog cu Oana Bulexa, THE PRACTICE

oana bulexa 2Ideea unui serial despre recrutare în industria de PR s-a născut ca o concluzie naturală la dosarul tocmai încheiat despre inovaţie, un proiect editorial care a generat idei extrem de valoroase despre importanţa regândirii modelului actual de business în PR. Într-un moment în care industria de PR începe să reflectează asupra propriului model de business, subiectul “recrutare” reapare pe agenda strategică a liderilor de agenţie, de data asta nu ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferenţiator care poate stimula inovaţia.

Citeste mai mult...

Ce mai inovează lumea în PR atunci când inovează

eliza rogalski 4M-am întors de curând de la Hong Kong, unde am participat la reuniunea anuală a agenţiilor membre PROI din toată lumea – acesta fiind cel mai important eveniment al anului, pentru că oferă şansa de a vedea în practica ce anume au descoperit şi au aplicat agenţiile în materie de management şi profesie. Recunosc, am avut rezerve de la capitolul „inovaţie” pentru că în general am aşteptări mici de la această temă – nu spun că le-am văzut pe toate, ci doar că în goana după „încă ceva nou”, clienţii au cam rămas deseori fără „ceva vechi” care le trebuia în munca lor de zi cu zi.

Citeste mai mult...

Roberto Adriani, MSL Group: PR agencies are outdated as long they talk about ‘products’ for clients

Roberto Adriani‘I strongly believe that the destiny of the world is in ‘words’. PR agencies are outdated as long they talk about “products” for clients. I think that we have to talk about processes first of all. Consumers are much less loyal than before, market changes every day, globalization has created an interdependent world and even time seems going quicker’ - Roberto Adriani, MSL Group Italy

Citeste mai mult...

Gabriela Lungu, Weber Shandwick: Many agencies are run by fear of losing what they already have, instead of hunger for what they could have

gabriela lungu nou‘It takes a lot of guts to push yourself to embrace bravery – especially if you have a good business going on and you don’t see an immediate need to do it. There’s an old saying “If it ain't broke, don't fix it”. Many agencies are run by fear of losing what they already have, instead of hunger for what they could have. Until defenders shift to having an attackers’ mentality, there’s little innovation’, told us Gabriela Lungu, Chief Creative Officer UK & EMEA at Weber Shandwick, in an interview with PR Romania on how innovation will take PR to the next level.

Citeste mai mult...

Karl-Heinz Heuser, CEO at Burson-Marsteller Germany: Innovation is a mindset that needs a constant change of perspective

Karl-Heinz Heuser‘The agency of the future has to find new ways of rewarding employees and maintaining flat hierarchies at the same time. It doesn’t matter if you are Trainee, Director or CEO – you have to maintain a hands-on attitude and consider yourself part of a team. You’re in the wrong job if you think a higher rank means you can pick and choose’, told us Karl-Heinz Heuser, CEO at Burson-Marsteller Germany, in an interview with PR Romania on how innovation will take PR at the next level.

Citeste mai mult...

The Public Advisors angajează

The Public Advisors este în căutarea unui public advisor cu experiență de minim 1,5 ani în domeniul relațiilor publice. Experiența de agenție este dezirabilă dar nu obligatorie, echipa noastră putând fi completată și de profesioniști independenți care au coordonat campanii de PR pentru minimum trei clienți în ultimul an.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site