25092017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Recrutare in PR Catrinel Burghelea, IMAGE PR: Recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente de recrutare

Catrinel Burghelea, IMAGE PR: Recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente de recrutare

Catrinel Burghelea 2Așa cum e și firesc pentru o meserie în centrul căreia stă construcția și consolidarea reputației, fie că vorbim de companii, de branduri, de oameni, recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente prin care recrutăm oameni pentru a face parte din echipa noastră – Catrinel Burghelea, Account Director la IMAGE PR

Remarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual? Şi ce metode alternative de recrutare folosiţi cel mai frecvent în identificarea noilor colegi?

Cred că este greu să listezi într-un simplu anunț așteptările pe care le ai de la un consultant în comunicare, să faci o listă cu capabilitățile și calitățile pe care mai apoi un candidat să le poată bifa. Totodată, eficiența unui anunț ține de targetare – același anunț, postat pe un site general de recrutare versus un site al industriei de comunicare sau site-ul propriu al agenției, va da rezultate diferite. În general nu avem nevoie de mulți candidați, ci de candidații potriviți, care de cele mai multe ori nu vin prin site-uri de recrutare.

Dincolo de asta, așa cum e și firesc pentru o meserie în centrul căreia stă construcția și consolidarea reputației, fie că vorbim de companii, de branduri, de oameni, recomandarea este una dintre formulele cele mai frecvente prin care recrutăm oameni pentru a face parte din echipa noastră.

Alt instrument foarte util pentru noi în recrutare este website-ul nostru, www.imagepr.ro, unde postăm job-urile disponibile și unde primim frecvent aplicații. De asemenea, de-a lungul timpului, programul nostru de internship s-a dovedit un instrument util în recrutarea colegilor noștri mai tineri – 10 dintre consultanții noștri de astăzi au fost recrutați în urma unui internship sau a unei colaborări pe bază de proiect de-a lungul anilor.

‘The fact that most PR firms recruit from other agencies is a sad statement’, ne spune Fred Cook, CEO Golin, cu prilejul lansării recentei sale cărţi. Cum comentaţi această afirmaţie?

Dacă ne uităm retrospectiv la meseria și industria noastră o să constatăm faptul că facem comunicare în mod profesionist doar de 20 de ani. De aici și un număr relativ redus de seniori, pentru că senioritatea este strâns legată de anii de experiență. Și atunci este evident că seniorii sunt recrutați de acolo unde ei lucrează.

Totodată, noi la IMAGE PR am mizat întotdeauna pe dezvoltarea oamenilor noștri, am investit şi investim în formarea lor, iar rezultatele se văd astăzi în agenția noastră. Avem o echipă de 30 de oameni, iar în medie echipa noastră de consultanți are peste 4 ani la IMAGE PR.

Este cumva natural să recrutăm oameni după chipul şi asemănarea noastră. Dar cum îi recunoaştem şi valorificăm pe Ceilalţi?

Într-adevar în PR este nevoie de oameni diferiți, cu background, perspective, experiențe diferite care pot aduce fiecare valoare adăugată pentru agenție și pentru conturi.

În primul rand, liderii agenției trebuie să conștientizeze nevoia de a avea oameni diverși, complementari, valoarea fiecăruia în parte și felul în care ei se completează și în care pot lucra împreuna. Apoi, trebuie realizat un profil al candidatului, cu o serie de criterii și așteptări creionate, astfel încât recrutarea să fie una obiectivă și serioasă, indiferent dacă ceea ce căutăm este un profesionist cu un profil diferit de cel al recruterului sau nu.

Pentru noi, la IMAGE, ceea ce este important este ca oamenii care se alătura echipei să împărtășească valorile și principiile în care noi credem și să fie o persoană care să îndrăgească această meserie și să își dorească să devină tot mai bun în practicarea ei.

Cum va evolua balanţa angajărilor în industria autohtonă? Vom selecta preponderent candidatul ‘de meserie’ şi previzibil ca output sau vom considera şi talentele mai atipice ca pregătire profesională?   

Meseria noastră a evoluat enorm și a devenit tot mai complexă - disciplinele și serviciile se diversifică, apar zone de specializare, iar toate acestea necesită specialiști cu capabilități diferite. Acest trend se simte deja în piață și ne asteptăm să evolueze în următorii ani.

Sigur, recrutarea de specialiști din diverse zone de expertiză se va face în ritm cu piața, cu cerințele pietei și cu strategia pe care și-o stabilește fiecare agenție în parte. Totodată, consultanții în comunicare, cei care stăpânesc profesia noastră, cei care pot concepe și conduce campanii integrate, vor rămâne în continuare în centrul business-ului nostru. Cred că balanța între nevoia de oameni cu experiență demonstrată deja prin rezultatele campaniilor realizate și între oameni total atipici din punct de vedere al pregătirii se va înclina permanent, într-o parte sau în alta, în funcție de nevoia pe care o companie o are în momentul în care recrutează.

Care a fost cel mai neobişnuit profil de angajat cu care v-aţi confruntat până acum?

De-a lungul timpului, am recrutat oameni cu profiluri foarte diferite – ca background, personalitate, experiență etc. Din păcate, o parte dintre ei au întâmpinat dificultăți în a se adapta la specificul muncii noastre: ritmul și volumul de lucru, lucrul în echipa (echipa de client service din care făceau parte și echipa IMAGE PR în general), relația cu clientul etc.

În viaţa profesională a oricărui lider apar situaţii de oboseală şi prudenţă. Cum ne poate ajuta recrutarea să activăm butonul de refresh?

Liderul, prin definiție, este acea persoană care simte când este momentul să dea refresh și care găsește soluții pentru a face asta. De asemenea, este primul care trebuie să dea un reset atunci când există blocaje, oboseală etc. și să își inspire echipa să îl urmeze.
Un suflu nou este o soluție de refresh pe care o poate alege liderul, cu siguranţă. Un om nou într-o echipă, ales pe baza unui profil definit clar, poate da reset cu o viziune diferită, insight-uri, experiențe diferite care să îmbogățească echipa.



Catrinel Burghelea
este Account Director la IMAGE PR.
Catrinel are o experiență bogată în comunicare și relații publice, construindu-și cariera alături de IMAGE PR, timp de 9 ani. Printre ariile sale de expertiză se numără consultanța în comunicare și planificarea strategică, comunicarea corporativă, comunicarea internă, digital. Astăzi, Catrinel coordonează o echipă de 7 oameni și supervizează conturi precum Coca-Cola HBC Romania, Arctic, Prologis și altele.


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site