23102017

Back Eşti aici:Home Interviuri Cum e sa faci PR pentru ... PR-ul ca bijuterie

PR-ul ca bijuterie

Penelope PopaNe-am propus să descoperim cum este să faci PR pentru bijuterii, iar cea care ne-a împărtăşit povestea ei a fost Penelope Pope, autoarea brandului Wolf 25. Despre bijuteriile sale spune că scot la iveală cele mai puternice detalii ale personalităţii cuiva, adânc căutate în sine, prelucrate în argint sau alte materiale şi aduse la lumină: unice, neşlefuite şi frumoase. Care mai apoi devin o extensie a propriei personalităţi. Iar în rândurile următoare, realizate de PR Romania cu sprijinul GMP PR, vom afla dacă PR-ul este un mijloc  de a face creaţiile sale să strălucească.

Cum ai ajuns să faci PR pentru brandul de bijuterii Wolf 25?

Când eşti la început şi nu dispui de sume pe care să le investeşti în PR sau în campanii de marketing, eşti nevoit. Aşa că am fost nevoită, fără să o spun ca şi cum a fost sau este un aspect neplăcut al acestei pasiuni. Când proiectul e al tău şi îl vezi într-un anumit fel, îl promovezi ca atare. La început cred sincer că ţi-e şi greu să laşi pe altcineva să se apropie de el.

Cum arată o zi obişnuită de lucru în viaţă ta?

Fiindcă încă sunt împărţită între un program full-time, scrisul ca pasiune şi crearea de bijuterii, o să descriu doar ceea ce înseamnă programul de lucru după ce... termin programul! Fac schiţe, îmi place să desenez foarte mult. După o perioadă în care credeam că m-am pierdut cumva pe drum, am bucuria să văd că mă simt mai inspirată ca niciodată.
Îmi hrănesc zi de zi mintea cu noutăţi, mă documentez, iar asta funcţionează ca un combustibil excelent pentru creativitate. Lucrez la un proiect care momentan implică scris zi de zi. E extraordinar fiindcă mă face un om mai organizat. Nu pot lucra decât trei-patru ore la crearea propriu-zisă a unei bijuterii după job, dar e OK. Am încredere că într-o zi vor exista mai multe ore şi că asta va fi pe acelaşi loc cu scrisul.

Pentru a face PR pentru brandul de bijuterii Wolf 25 de ce anume ai nevoie?

Internetul e o mină de aur. Şi Ştefan Trifan de la Silkeight este omul care a crezut enorm în WOLF 25 şi care m-a sprijinit de la bun început.
Este cel care m-a direcţionat, a ajutat proiectul să crească pe partea de branding şi design şi care a crezut de multe ori în proiect mai mult decât mine. Lui îi datorez faptul că acest proiect există, chiar dacă momentan trece printr-o perioada de reorganizare şi de instalare într-un nou spaţiu de lucru (atelier).

wolf-25-bijuterii

Care a fost proiectul de care eşti cea mai mândră?

OPUS 87 Collection, cu fotografii de Vlad Birdu. A fost primul proiect, a fost ceea ce am visat că WOLF 25 poate fi şi poate deveni. Sunt piese care descriu cel mai bine direcţia brandului. Are şi o poveste în spate referitoare la ce înseamnă întregul proces de creare a unui obiect sau a unei opere. Şi sunt mândră şi fiindcă a apărut în All Hollow în print. A fost o realizare mare şi frumoasă, cu eforturile tuturor celor care s-au implicat şi de care îmi voi aminti mereu cu drag.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat practicând această meserie?

Am învăţat că trebuie să ai răbdare cu tine, în primul rând, şi să nu pui mai multă presiune pe tine decât trebuie. Am învăţat că, pe lângă pasiunea pentru scris, şi asta face parte din mine şi că pot exista împreună şi că nu mă obligă nimeni să aleg. Nu vreau să ajung să detest vreodată scrisul sau bijuteria aşa că încerc să merg într-un ritm care poate pentru unii pare prea lent. Încerc să mă eliberez de această presiune exterioară pe care încă o mai resimt mai ales din cauza faptului că multe relaţii se pierd când ai perioade în care, din diferite motive, nu mai poţi produce nimic. Aşa că am învăţat că unii oameni rămân în viaţă ta, alţii nu.

Care sunt cel mai des folosite instrumente de PR în meseria ta?

Mijloacele de comunicare în online (de la e-mail până la site şi pagina de Facebook). Mi-e relativ uşor să scriu comunicate de presă, însă nu mă pricep foarte bine să comunic zi de zi cu oamenii, nici să menţin relaţiile cu cei din domeniu, aşa cum ar face un PR bun. Cred că e un obstacol de care se lovesc mulţi oameni un pic mai introverţi. Mi-e efectiv greu să fac networking, acest termen atât de des promovat astăzi. E un punct slab şi mi-am dat seama în timp că nu îl pot îmbunătăţi. Prefer să lucrez şi să las pe altcineva să se ocupe de partea aceasta.

Care este cea mai mare greşeală profesională pe care ai făcut-o?

Cred că sunt multe. Dar aşa înveţi, din greşeli. Dacă privesc în urmă, aş fi un pic mai organizată şi financiar aş gestiona lucrurile mai bine.
Iau însă aceste lecţii şi îmi doresc să le pot folosi în viitor. Cred că esenţial e să încerci lucruri, să le faci şi să ai curaj, indiferent de forma pe care o iau demersurile tale sau de ce se întâmplă ulterior.
Până la urmă, totul se leagă, nu aşa se spune?

Ce sfaturi ai pentru tinerii aspiranţi?

Înainte le-aş fi spus că entuziasmul e suficient, azi aş spune că e nevoie de răbdare multă şi de încredere că lucrurile se vor aşeza.
Există soluţii, cred că depinde de fiecare în parte cum simte că poate face lucrurile să se întâmple. Eu am câteva planuri pe hârtie, urmează să le pun în aplicare. Revin la ideea de mai sus: dacă visează noaptea frumos, a două zi e bine să îşi transforme visele în realitate. Şi chiar dacă la un moment dat realitatea nu va semăna cu acel vis, să nu uite că de multe ori trec ani de zile până când ajung unde visează în prezent.

Ce ai fi făcut dacă nu făceai PR?

Dacă nu aş fi făcut PR, aş fi investit tot acest timp în a învaţa tehnici noi. E un timp care se pierde şi pe care nu ai cum să îl recuperezi decât investind în proiect ceea ce ai învăţat că trebuie să facă un PR. Online-ul poate să fie un mare consumator de timp. Din ce în ce mai mult îmi doresc să pot sta cu nasul în cărţi sau în faţă mesei de lucru şi nu în faţă unui ecran.


În spatele brandului WOLF 25 se află designerul de accesorii Mihaela Pascu (Penelope Pope). Studiile universitare s-au îndreptat către domeniul editorial, însă pentru bijuterii au fost făcute două cursuri, unul fiind în cadrul Şcolii de Bijuterie Contemporană Assamblage, creată de David Sandu. WOLF 25 are o direcţie de avangardă şi nu se sfieşte să găsească direcţii noi fără să ţina cont de un context anume. Înfiinţat în 2012, WOLF 25 a trecut prin mai multe etape şi e încă departe de a fi definit în întregime.

Piesele scot la iveală cele mai puternice detalii ale personalităţii cuiva, adânc căutate în sine, prelucrate în argint sau alte materiale şi aduse la lumină: unice, neşlefuite şi frumoase. Sunt piese pe care trebuie să le vezi ca extensii ale propriei personalităţi, ca piese destinate nu numai să te întregească, dar să te facă şi mai puternic, să deschidă drumul pentru direcţia în care mergi. Eşti dator să le pastrezi ca pe ceva preţios care aparţine fiinţei tale, cât şi pentru cei pe care îi iubeşti. Esti unic şi uneori neşlefuit, dar întotdeauna frumos.

Ca designer, creez fiindcă simt nevoia să creez. E o calătorie magnifică de descoperire de sine şi ştiu că va dura întreaga viaţă. Din acest motiv nu pot da direcţii clare în acest moment. Îmi urmez instinctul.


Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site