14122019

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR 2% pentru Asociaţia REACT

2% pentru Asociaţia REACT

Pin It
logo_reactCu povestea de astăzi atingem sferă sănătăţii, una sensibilă pentru toată lumea - Asociaţia REACT, cunoscută pentru campanii de mare impact în societatea civilă, ca “Dăruieşte din inimă” sau „O viaţă poate depinde de ţine!” (cursuri de prim ajutor în situaţii de urgenţă şi atragerea atenţiei asupra efectelor negative ale folosirii abuzive a numărului de urgenţă 112). “Dăruieşte din inimă” a fost demarată ca o campanie adresată studenţilor din Bucureşti, cărora li se oferea şansa de a dona sânge chiar în incinta facultăţilor unde învăţau. În 2007 “Dăruieşte din inimă” devenea campanie naţională, desfăşurată simultan în 10 centre universitare, campanie în urma căreia s-a atins recordul naţional la donarea de sânge într-un punct mobil şi asociaţia REACT devenea o sursă principală de aprovizionare cu sânge a Centrelor de Transfuzii partenere. În 2008, alături de Vodafone România, asociaţia a lansat “O şansă pentru viata” - cel mai amplu program naţional de donare de sânge care a contribuit la salvarea a mai mult de 120 000 de vieţi.

Din campania de anul trecut, asociaţia REACT a colectat contravaloarea în lei a 28.000 de euro cu care vor începe renovarea Centrului de Transfuzii Bucureşti (CTS), adică locul de care depind 8.000 de vieţi în fiecare luna. Vor repara şi reamenaja spaţiul de la parterul CTS, zona cea mai afectată de inundaţii şi de traficul intens generat de oamenii care trec pragul acestui centru în fiecare zi. Vor zugrăvi pereţii, vor înlocui pardoseala, vor schimba geamurile şi mobilierul, astfel încât acest spaţiu să fie conform cu normele şi standardele europene şi să devină un loc primitor pentru fiecare dintre cei care vin aici. Sumele strânse din campania de 2% de anul acesta vor fi direcţionate pentru renovarea totală a Centrului de Transfuzii Bucureşti, cursuri gratuite de prim ajutor organizate în toată ţara pentru 10.000 de oameni, organizarea de campanii de donare de sânge la nivel naţional. 

Pentru noi campania 2% a însemnat strângerea fondurilor cu care în prezent renovăm parterul Centrului de Transfuzii Bucureşti. Fiecare dintre cei care ne-au ajutat direcţionând 2% din impozitul pe venit către Asociaţia React ne-a arătat că avem motive puternice să credem în acest tip de suport şi le mulţumim pentru că ne-au fost alături. Ne bucură faptul că atât la nivel individual, cât şi la nivel de mari companii se realizează campanii de informare privind acest tip de susţinere pentru ONG-uri. Acest lucru demonstrează că oamenii îşi doresc sincer să ajute. Important este că acest fenomen să se dezvolte continuu şi să devină un act civic firesc pentru fiecare dintre noi. Ceea ce credem că ne-ar susţine mai mult în viitor ar fi simplificarea procedurii de depunere a declaraţiilor de venit pentru persoanele fizice, pentru a le oferi posibilitatea direcţionării celor 2% într-o modalitate mai puţin consumatoare de timp. (Anca Ştefan, Preşedinte executiv al Asociaţiei React)

Nici măcar nu încerc să vă conving de importanţa susţinerii unei astfel de asociaţii, ar fi redundant. Dar vă invit cu drag să intraţi pe site şi pe pagina de facebook, să citiţi despre aceste proiecte minunate şi despre oamenii care salvează vieţi prin activitatea lor. Chiar dacă aţi redirecţionat deja 2% pentru o organizaţie non-guvernamentală sau aveţi deja un ONG preferat, cred că este obligaţia fiecăruia dintre noi să contribuim într-un fel sau altul la munca oamenilor din REACT, fie că mergem să donăm sânge, fie că facem un curs de prim ajutor sau pur şi simplu le spunem povestea mai departe. Articolul face parte din campania 2 % pentru cauza ta, o campanie de responsabilizare socială PR România pentru redirecţionarea 2% din impozitul pe venit către o organizaţie neguvernamentală (asociaţie sau fundaţie).


Le mulţumesc Gabrielei Stanciu (Manager Strategie Organizaţională) şi Ancăi Ştefan (Preşedinte executiv) pentru informaţii.
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black