20072019

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR 2% pentru YouthBank Bucureşti

2% pentru YouthBank Bucureşti

Pin It

Dacă săptămâna trecută v-am propus o organizaţie studenţească, de data aceasta vă recomandăm o organizaţie care are la bază mediul liceal. La baza conceptului YouthBank stă faptul că ţinerii sunt cei care vor modela viitorul. Paradoxal însă, oportunităţile lor de a modela prezentul nu sunt întotdeauna prezente. Astfel, potenţialul tinerilor, creativitatea şi energia lor sunt valorificate de societate doar parţial.

Chiar şi acolo unde există oportunităţi de voluntariat, tinerii participă rareori la luarea deciziilor. Programul a fost iniţiat în România de către Asociaţia pentru Relaţii Comunitare la Cluj, în anul 2006, beneficiind de sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, al BRD Societé Generale şi al altor instituţii publice, educaţionale şi media locale. Programul continuă în prezent la Cluj, fiind administrat de Fundaţia Comunitară Cluj. Începând cu anul 2009, programul a fost extins în 5 locaţii noi din tară: Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Alba Iulia şi Odorheiu Secuiesc, iar în 2010 YouthBank s-a lansat şi în Iaşi.

În primul rând, cei interesaţi de acest program ar redirecţiona 2% pentru liceenii din echipa YouthBank Bucureşti care an de an organizează evenimente de strângere de fonduri, merg la companii sau vorbesc cu donatori individuali pentru finanţarea proiectelor colegilor lor. În al doilea rând, cei 2% ar fi redirecţionaţi pentru proiectele liceenilor care vor să producă o schimbare, una despre care vorbim cu toţii dar pentru care prea puţini întreprind acţiuni concrete. Iată că generaţia tânără, prin acest program, se implică în mod activ în viaţa comunităţii şi devine schimbarea pe care şi-o doreşte. Aşadar, cei 2% vor merge către acea schimbare pe care liceenii o produc în comunitate, prin entuziasmul şi dedicaţia lor. Proiectele pe care le-am primit anul acesta sunt geniale. În urma procesului de preselecţie, am rămas cu 12 proiecte care îşi propun pe de-o parte să amenejeze spaţii de studiu în aer liber, reamenejaze spaţii deja  existente în licee pentru studiul unor noi domenii sau să organizeze vernisaje cu vânzare pentru strângerea de fonduri necesare achiziţionării de instrumente de desenat şi multe altele. (Bogdan Istrate, Coordonator YouthBank Bucureşti, Fundaţia Comunitară Bucureşti)

Anul trecut, echipa YouthBank Bucureşti a reuşit să strângă 3.500 euro prin organizarea de diverse mecanisme de strângere de fonduri : organizarea unui concert la care invitat a fost faimosul violinist, Alexandru Tomescu, cerere de sponsorizări către companii - NOKIA şi KFC au sponsorizat programul. Cei 3.500 euro au fost dublaţi de partenerul naţional de atunci (BRD), în final, cu cei 7000 euro, fiind finanţate 12 proiecte scrise şi organizate EXCLUSIV de liceeni din diferite licee din sectoarele 1 şi 2. Aşadar, toţi banii strânşi de liceenii din echipă YouthBank Bucureşti, la care s-au adăugat cei de la BRD, au fost investiţi în proiecte colegilor lor şi în final, în comunitate. În cei 2 ani de existenţă a programului în Bucureşti, liceenii au finanţat proiecte cu aproximativ 15.000 euro.

Echipa de voluntari YouthBank Bucuresti este formată din 24 de liceeni cu vârste cuprinse între 15 si 18 ani, din diferite licee din sectoarele 1 si 2, extrem de dedicaţi şi pasionaţi de ceea ce fac. Ceea ce am învăţat de la ei a fost că nu este ok să renunţi. Mereu trebuie să cauţi soluţii şi să lupţi pentru un eveniment sau o idee bună. Ceea ce mi se pare fascinant este lejeritatea cu care se duc la tot felul de artişti pentru a-i întreba dacă ar fi disponibili pentru o cântare pro bono pentru acest program. Să mai zic că de cele mai multe ori reuşesc să îi convingă să cânte pro bono pentru ei ? În concluzie, sunt nişte SUPER tineri care fac SUPER evenimente, care produc SUPER schimbări.

Eu sunt fascinată de cât de frumos îşi creează liceenii din astăzi mediul în care trăiesc. La 16-17 ani au deja doi-trei ani de voluntariat (poate şi mai mulţi), au coordonat deja proiecte, şi-au însuşit multe din treburile de om mare şi dincolo de toate, nu se plâng de societatea românească înainte de a face ceva pentru o face mai bună. Desigur, nu pot vorbi despre toţi liceenii din România, însă proiectele celor de YouthBank este dovada cea mai bună că tinerii de astăzi sunt cei care într-un mâine vor fi baza societăţii civile.

Articolul face parte din campania 2 % pentru cauza ta, o campanie de responsabilizare socială PR România pentru redirecţionarea 2% din impozitul pe venit către o organizaţie neguvernamentală (asociaţie sau fundaţie).



Îi mulţumesc lui Bogdan Istrate, Coordonator YouthBank Bucureşti, Fundaţia Comunitară Bucureşti pentru informaţiile oferite.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black