22052017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Lavinia Toma, Henkel: Un bun comunicator trebuie să cunoască foarte bine toate aspectele business-ului

Lavinia Toma, Henkel: Un bun comunicator trebuie să cunoască foarte bine toate aspectele business-ului

lavinia_tomaLavinia Toma, Head of Corporate Communications la Henkel Romania, consideră că activitatea de comunicare nu se poate desfăşura în condiţii optime fără a apela la externalizare către o agenţie specializată. Lavinia menţionează şi beneficiile unui parteneriat pe termen lung client-agenţie.

Din experienţa dvs., de câtă comunicare are nevoie managementul unei organizaţii şi de cât management are nevoie funcţia de comunicare?


Răspunsul este: foarte multă, respectiv foarte mult. Astăzi, un bun comunicator trebuie să cunoască foarte bine toate aspectele business-ului şi să fie la curent cu tot ce se întâmplă în organizaţie şi în afara ei. În plus, trebuie să-şi susţină proiectele în faţa top managementului companiei. Iar studiile arată că managementul devine din ce în ce mai social, mai prietenos, mai uman, fiind necesare abilităţi de comunicare peste medie.

Dintre ariile de expertiză specifice departamentului de comunicare, pe ce s-a pus accent în 2012? Sesizaţi diferenţe pentru anul în curs?


În cazul companiei Henkel, nu au fost diferenţe semnificative în ultimii ani. Avem un plan de activităţi pe care îl urmăm chiar şi într-un context mai dificil. Cu excepţia social media, nu s-a schimbat nimic în mixul de comunicare Henkel.

Cum se încadrează social media în strategia de ansamblu a companiei? Ce scop deserveşte aceasta?


Aşa cum spuneam, social media şi-a câştigat în ultimii ani un rol important în mix-ul media Henkel, atât la nivel corporate, cât şi la nivel de brand. Datorită social media, compania este mult mai aproape de utilizatorii produselor sale, compania primeşte şi oferă feedback rapid, fără intermediari. Totul este transparent, rapid, iar comunicarea se desfăşoară în ambele sensuri.

Ce servicii de comunicare/PR aţi ales să externalizaţi şi care consideraţi că sunt beneficiile asociate?


Monitorizarea presei care a fost prima activitate externalizată, beneficiul fiind economia de resurse, în special de timp. Apoi ar fi de menţionat partea de event management, unde compania nu se poate descurca fără externalizare.
În condiţiile actuale, destul de restrictive (supra-încarcare, viteză mare, suprapunere de proiecte, număr limitat de oameni etc.), consider că activitatea nu se poate desfăşura în condiţii optime fără a apela la externalizare.

Ce reguli de bază ar trebui să urmeze relaţia client-agenţie?


Principalele cordonate ar fi deschidere, încredere şi respect reciproc. Trebuie ca ambele parţi să fie conştiente atât de aspectele bune, cât şi de cele mai puţin bune, pentru ca per total rezultatul colaborării să fie unul pozitiv.
Agenţia functionează pe bază de Brief, realizat de către client. Dacă clientul nu redactează cum trebuie Brief-ul, agenţia nu are cum să îi ofere ceea ce îşi doreşte.
De cele mai multe ori, agenţia reacţionează la mesajul clientului. Sigur, dacă există relaţii de parteneriat pe termen lung şi dacă parţile se cunosc bine, apare şi pro-activitatea.

Cât de strategică este consultanţa oferită de agenţiile de PR cu care colaboraţi în mod frecvent?


Colaboram de mult timp cu aceeaşi echipa – GMP PR – fapt care spune totul despre gradul de satisfacţie vizavi de consultanţa strategică oferită, reactiv şi pro-activ. Agenţia este expertul extern care nu numai că oferă soluţii, dar ne şi pregateşte pentru viitor prin training-uri şi workshop-uri.
Pentru divizia Adezivi colaborăm cu o altă agenţie -  Springer & Jacoby – care ne oferă servicii integrate, adaptate cerinţelor speciale ale business-ului.

Cum consideraţi că a evoluat rolul comunicării în companie în 2012 faţă de anii precedenţi?


Depinde de companie, de domeniul de activitate şi de top management. Pentru Henkel, comunicarea a fost, este şi va fi foarte importantă, atât local, cât şi regional şi global.

Care credeţi că vor fi forţele disruptive în comunicare/PR în 2013?


Pot să apară atât surprize placute cât şi neplacute din mediul online…

Un gând pentru cititorii PR Romania interesaţi să urmeze o carieră în PR?


Învăţati permanent, fiţi deschişi la nou, lărgiţi-vă orizontul şi distraţi-vă în tot acest timp! Ca să reuseşti, este crucial să-ţi placă ce faci …



Lavinia Toma este Head of Corporate Communications la Henkel România. Are o experienţă de 10 ani în comunicare, marketing, CSR şi issues management, fiind responsabilă de comunicarea corporate şi de brand pentru mărcile din portofoliul Henkel, de relaţia cu mass media, de comunicarea internă, proiectele de responsabilitate socială ale companiei şi strategia de issues management, fiind responsabilă şi de proiecte regionale, derulate în zona CEE.

Lavinia este economist de profesie şi este absolventă a programului MBA al Open University, din Marea Britanie.


Interviul face parte dintr-un demers PR Romania de a documenta şi analiza piaţa de comunicare atât din perspectiva agenţiilor de relaţii publice cât şi a clienţilor, a directorilor de comunicare care au în grijă reputate branduri din diferite industrii.



Înterviu realizat de Florina Baciu, Editor PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site