24082017

Back Eşti aici:Home Interviuri Cum e sa faci PR pentru ... PR pe acorduri de muzică electronică

PR pe acorduri de muzică electronică

Andi VancaAzi aflăm de la Andi Vanca ce înseamnă să faci PR pentru Electric Castle, cel mai mare festival de muzică din România, organizat în fiecare an în localitatea Bonţida, din judeţul Cluj, la Castelul Bánffy. Pare orginal un asemenea mix de castel în stil baroc şi muzică electronică. Dar să vedem ce iese când punem în scenă şi PR-ul curajos făcut de Andi Vanca. PR România şi GMP PR vă invită să călătoriţi printre acorduri şi note muzicale, PR şi baroc.

Cum ai ajuns să faci PR pentru Electric Castle?

Electric Castle a apărut după mulți ani și multe evenimente organizate în Cluj sau în țară. La început au fost petreceri de 100-200 de oameni, care au crescut organic și EC a apărut cumva natural. Norocul meu a fost că am cunoscut niște oameni extraordinari la momentul potrivit. I-am cunoscut prin 2009, înainte să apară Booha Bar sau Booha College Parties. Pe atunci eram încă student și încercam să îmi găsesc ceva de făcut pe lângă facultate. După ce i-am cunoscut, am început să lucrez la Booha College, apoi a apărut parteneriatul cu Boiler, şi peste încă vreo 2 ani Electric Castle. Deci am fost cumva de la început aici. :)

Cum arată o zi obişnuită de lucru în viaţa ta?

Mă trezesc pe la 8:30, scot câinele la plimbare și merg spre birou. Stau până pe la 20 de obicei, dar sunt și zile mai scurte. Nu am un program impus la birou, atâta timp cât se întâmplă lucrurile ce trebuie să se întâmple. Și îmi place lucrul acesta, e mai bine să poți fi flexibil decât să fii constrâns cu un program de 8 ore.

Pentru a face PR la Electric Castle de ce anume ai nevoie?

De pasiune. EC este în primul rând o pasiune a noastră. EC nu este un job, iar acest lucru se vede în tot ceea ce facem. Este multă, multă pasiune, iar acest lucru se vede și din exterior.

Care a fost proiectul de care eşti cel mai mândru?

Fără doar și poate EC este cea mai mare mândrie a mea. Sunt mândru că am avut ocazia să pot lua parte la așa ceva și sunt și mai mândru că pot pune umărul la dezvoltarea unui fenomen. Pentru că asta devine Electric Castle, un fenomen. Sunt mândru și de celelalte proiecte (Boiler Club, Booha College sau American Experience), dar la Electric Castle m-am implicat emoțional mai mult și poate de aici și mândria.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat practicând această meserie?

Am învățat multe lucruri… Am învățat că detaliile chiar fac diferența, că întotdeauna trebuie să fii sincer și că, dacă ai un proiect bun, să nu-ți fie rușine să-i scoți în evidență toate punctele tari. Am mai învățat că trebuie să perseverezi și că orice acțiune a ta trebuie făcută după un plan logic.

Care sunt cel mai des folosite instrumente de PR în meseria ta?

Nu ştiu dacă am instrumente preferate. Încerc să folosesc tot ce am la îndemână. Prefer totuși mai mult online-ul. Îmi place că ai cumva o relație directă și constantă cu cei care te urmăresc. Și printr-un ton personal îi ții aproape tot timpul. Evident nu neglijăm nici mediile tradiționale, evenimentele sau acțiunile neconvenționale. Până la urmă the more, the better . Dar întotdeauna vrem să folosim instrumente relevante. Nu vrem să facem acțiuni doar de dragul de a le face. Întotdeauna trebuie să existe un scop și un rezultat pe care vrem le obținem în urma acelor acțiuni. În cazul EC, îmi place foarte mult pentru că proiectul este foarte generos. Întotdeauna ai materiale cu care să lucrezi și o libertate de a face aproape orice îți dorești.

Care este cea mai mare greşeală profesională pe care ai facut-o?

Greșeli facem cu toții, până la urmă din greșeli înveți. Nu cred că am avut vreo greșeală, vreo greșeală capitală, dar întotdeauna am încercat să îmbunătățesc lucrurile de care nu eram mulțumit.

Ce sfaturi ai pentru tinerii aspiranţi?

Până la urmă și eu am doar 25 de ani, dar dacă e să le dau un sfat celor ce vor să urmeze profesia asta, acela este să o facă din pasiune și pentru că le place. Un PR plictisit și fără chef nu este un lucru tocmai benefic pentru un brand. Însă dacă îți place ceea ce faci, transmiți foarte ușor starea asta mai departe. Și oamenii vor aprecia asta.

Ce le-aș mai recomanda ar fi să experiementeze cât mai mult, să studieze și să încerce să se dezvolte cât mai mult. Iar aici nu mă refer la băncile facultăților. Eu am învățat mai multe despre identitate vizuală, comunicare și strategii de comunicare prin baruri, decât am învățat în facultate. Și am făcut-o experiementând. Cred de o mie de ori mai mult în ceva făcut practic, decât în niște paragrafe învățate pentru un examen. Evident și studiul teoretic este foarte important, dar trebuie să fie completat și de practică. But again, that’s my oppinion.

Ce ai fi făcut dacă nu faceai PR?

Probabil aș fi ajuns la un moment dat să lucrez într-o agenție de publicitate. Era următorul pas pe care l-aș fi făcut dacă nu ar fi apărut Electric Castle. La un moment dat m-am gândit că m-ar prinde și rolul de prof. Aș fi fost tipul ăla simpatic care tăia în carne vie la examene.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site