25062017

Back Eşti aici:Home Interviuri Cum e sa faci PR pentru ... Și delfinii au nevoie de PR, nu-i așa?

Și delfinii au nevoie de PR, nu-i așa?

Razvan PopescuDe la peste 2 milioane de delfini, câți erau în anii ’60 în Marea Neagră, au rămas doar 100.000 în anii `90. Deși aceasta e o problemă globală care implică acorduri semnate de autorități, în realitate totul se reduce la efortul personal al cuiva foarte pasionat de meseria sa: A fondat o asociație, coordonează studii ca să afle cauzele dispariției delfinilor din Marea Neagră și conduce proiecte prin care să prevină eșuarea acestora. Este vorba despre doctorul în biologie Răzvan Popescu-Mirceni, directorul general al Oceanic Club din Constanța, care spune că relațiile publice îl ajută pentru educație, în primul rând, și pentru atragerea de resurse, în al doilea rând. Vă invităm să aflați cum se îmbină biologia cu relaţiile publice într-un nou episod al serialului realizat de PR România şi GMP PR.

Cum ai ajuns să faci PR pentru delfini?

Mai întâi a fost meseria, hobby-ul, pasiunea și în egală măsură VIAȚA de biolog . Am înțeles rolul lor în natură și am început să îl explic și celor mai îndărătnici dintre cei însetați de cifrele .... contabilității. Era nevoie de cineva care să explice pe înțelesul tuturor că delfinii trebuie protejați nu doar pentru simplul motiv că sunt ... drăgălași. Fiind „șeful de clan" al unei echipe de profesioniști adevărați în domeniul explorării și protecției patrimoniului natural am ajuns să fiu foarte des contactat de presă în legătură cu subiectele sensibile ale protecției mediului. Acest lucru a fost un catalizator.

Cum arată o zi obisnuită de lucru în viaţa ta?

O zi obișnuită?! Nu există așa ceva. Nu e o rutină și tocmai asta este cel mai fascinant fenomen din activitatea mea. Azi pot lucra în birou până la ceasuri târzii ale nopții, mâine sunt sub apă ori pe barcă, poimâine sunt la o dezbatere publică, săptămâna viitoare primesc o delegație din nu știu care țară, ori mă întâlnesc cu potențiali voluntari sau interni ori angajați pe un proiect și tot așa. Nu există două zile la fel în timpul unui an. Și nu există doi ani care să semene!

Pentru a face PR pentru delfini de ce anume ai nevoie?

Sunt necesare multe cunoștințe din domeniu și din regiune, e nevoie de un contact permanent cu realitatea din teren, de oameni dedicați, de resurse, de puțină imaginație și, nu în ultimul rând, de relații.

Care a fost proiectul de care esti cel mai mândru?

Sunt mai multe proiecte de top de care sunt mândru. Unul a constat în investigații într-un interval de timp dat cu privire la cauzele nenaturale pentru care ne mor cetaceele. Timp de cinci ani, între 2007 și 2012, am investigat absolut toate cazurile de eșuări. Mai sunt mândru de echipa noastră de intervenție care a reușit pentru prima dată în România să salveze un cetaceu eșuat viu pe plajele românești (în anul 2010). Până astăzi Oceanic Club a rămas singura echipă care a reușit această performanță, dovedindu-și capacitatea profesională și umană în domeniu.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat practicând această meserie?

Dacă ai imaginație și o foarte bună pregătire profesională poți face absolut orice!

Care sunt cel mai des folosite instrumente de PR în meseria ta?

Trăim vremurile unor intense schimbări datorate evoluției fulminante a tehnologiei. Schimbările la nivelul instrumentelor de comunicare sunt uriașe și la viteze colosale. Acum doi ani principalul instrument de comunicare era considerat încă televiziunea. Astăzi, din punctul meu de vedere începe să fie depășit. Mediul de comunicare oferit de internet, folosit de mult mai mulți oameni decât în urmă cu foarte puțin timp, îți oferă șansa să te adresezi strict acelui public la care ești interesat să ajungă mesajul. Ai un instrument versatil care de la portaluri de socializare și până la magazine online îți oferă infinit mai multe instrumente. Și poți folosi aceste instrumente de la educație pâna la atragerea de resurse.

Care este cea mai mare greşeală profesională pe care ai făcut-o?

În domeniul comunicării am oferit gratuit și public resurse de imagine, idei și planuri inclusiv concurenților direcți pe segmentul resurselor financiare. Dar în prezent lucrez la corectarea acestei deficiențe generate de entuziasmul  meu, de sinceritatea mea și de deschiderea mea spre oameni și lume.

Ce sfaturi ai pentru  tinerii aspiranţi?

Am mai multe:
1. Nu tot ce zboară se mănâncă !
2. Înainte să fii marinar, interesează-te câte roți are vaporul și cam la ce înălțime zboară (dacă nu ești foarte bine documentat despre un domeniu, nu te apuca să faci promovare pentru el)
3. Stabilește scopul pentru care faci PR și ai grijă ... în CV-ul tău să nu scrii ... „piar"
4. Dacă faci PR care urmărește atragerea de resurse, chiar dacă lucrezi în și pentru entități din România ... nu te limita în comunicare în acest spațiu geografic.

Ce ai fi făcut dacă nu făceai PR?

Eu fac în primul rând biologie adică cercetare... PR-ul este doar o anexă utilă pentru educație, în primul rând, și pentru atragerea de resurse, în al doilea rând.


Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site