25092017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Recrutare in PR Rareş Petrişor: Circul are nevoie de acrobați antrenați, chiar dacă în timpul liber citesc Nietzsche

Rareş Petrişor: Circul are nevoie de acrobați antrenați, chiar dacă în timpul liber citesc Nietzsche

rares petrisor 2Părerea mea e că profesionistul de meserie are concurenți tot mai serioşi din partea altor meserii. Cum am mai spus și cu alte ocazii, sunt căutați azi oameni din ceea ce ar putea părea zone… extreme ale industriei de PR: artă, economie, tehnologie. Pe de altă parte, nu vreau să se creadă sau să se creeze impresia că poți fi orice, numai talent să ai. Niciodată.

Mereu am insistat pe pregătire și studiu de profil. Toată lumea e flămândă, dar la masă se așează doar cei care cunosc ‘protocolul’, a.k.a. know-how-ul de a gândi, scrie, executa și evalua lucruri necesare clientului. Circul are nevoie de acrobați antrenați, chiar dacă în timpul liber citesc Nietzsche – Rareş Petrişor, Media Pozitiv.

Remarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual? Şi ce metode alternative de recrutare folosiţi cel mai frecvent în identificarea noilor colegi?

Vânăm inteligent. Mergem la tot felul de evenimente, nu doar din industrie. Specialiștii de PR sunt azi “oamenii de PR”. Educații și pregătiri profesionale foarte variate care prind bine nu doar pe termen scurt, ci și în strategii de business pe termen lung. Stăm cu ochii larg deschiși chiar și când dormim (asta nu se întâmplă neapărat noaptea). Lansăm mereu provocări în jur despre ce și cum ar trebui să fim ca agenție în viitor. Nu pentru noi, ci pentru piață. Pentru că industria e frumoasă. Ar fi păcat să-i vinzi mizerii.

‘The fact that most PR firms recruit from other agencies is a sad statement’, ne spune Fred Cook, CEO Golin, cu prilejul lansării recentei sale cărţi. Cum comentaţi această afirmaţie?

Sec: nu am recrutat niciodată din alte agenții.

Cum va evolua balanţa angajărilor în industria autohtonă? Vom selecta preponderent candidatul ‘de meserie’ şi previzibil ca output sau vom considera şi talentele mai atipice ca pregătire profesională?  

Părerea mea e că profesionistul de meserie are concurenți tot mai serioși din partea altor meserii. Cum am mai spus și cu alte ocazii, sunt căutați azi oameni din ceea ce ar putea părea zone… extreme ale industriei de PR: artă, economie, tehnologie. Pe de altă parte, nu vreau să se creadă sau să se creeze impresia că poți fi orice, numai talent să ai. Niciodată. Mereu am insistat pe pregătire și studiu de profil. Toată lumea e flămândă, dar la masă se așează doar cei care cunosc ‘protocolul’, a.k.a. know-how-ul de a gândi, scrie, executa și evalua lucruri necesare clientului. Circul are nevoie de acrobați antrenați, chiar dacă în timpul liber citesc Nietzsche.

Care a fost cel mai neobişnuit profil de angajat cu care v-aţi confruntat până acum?

Am avut aplicații dintre cele mai neobișnuite, dar cred că depinde și de felul în care îți promovezi dorința de a angaja și mai ales unde o promovezi. Am avut, cândva, proasta inspirație să plătim un anunț pe un site generalist de joburi și ne-au căutat, aș zice insistent, mulți avocați, ingineri și agenți de vânzări. Asta poate spune ceva și despre cât de atractivă e industria în sine...

În viaţa profesională a oricărui lider apar situaţii de oboseală şi prudenţă. Cum ne poate ajuta recrutarea să activăm butonul de refresh?

E un boost de inspirație. Nu glumesc. Oamenii au fost mereu cei care m-au împins să merg mai departe. Suflete mari, conștiințe mari, talente uriașe, perle neșlefuite pe care le-am găsit în locuri neobișnuite, în oameni care, poate, la prima vedere sau la vederea altor angajatori nu spuneau mare lucru. Despre ei și viitorul nostru împreună. Am făcut și erori, dar cred că destul de puține, pentru că sunt ardelean și prudent, cum bine întrebi. Sau doar lent și precaut? Cei care au lucrat și lucrează cu mine spun că nu sunt așa. Dar, oricât ne-am mângâia pe creștet unii pe alții, abia piața ne poate spune cât de bine lucrăm împreună.



Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site