13122017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Recrutare in PR Hortensia Năstase, Golin România: Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție

Hortensia Năstase, Golin România: Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție

hortensia nastase 4Cele mai bune idei apar din contradicție și schimb curajos de păreri. Iar acestea sunt generate mai ales de complementaritatea și diferențele dintre noi. La Golin România, suntem 31 de oameni extrem de diferiți, însă extrem de asemănători. Sunt intransigentă în ceea ce privește o bază valorică formată din bun simț, sinceritate și pasiune, și hiper-flexibilă în ceea ce privește diferențele dintre noi. Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție. (Hortensia Năstase)

Remarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual? Şi ce metode alternative de recrutare folosiţi cel mai frecvent în identificarea noilor colegi?


Pot să îți răspund strict din perspectiva Golin – avem câteva teritorii mari pe care le folosim când ne selectăm noii colegi, iar metodele clasice de recrutare, în care intră și anunțurile, sunt doar unul dintre ele. Suntem de câțiva ani în poziția fericită de angajator dorit, ceea ce ne permite o strategie mai relaxată, concentrată pe selectarea celor mai bune talente mai degrabă decât pe alergarea lor prin piață. Primim multe recomandări ale goliniștilor de astăzi sau de ieri, ale clienților, bloggerilor, prietenilor care ne cunosc deja foarte bine, știu cine suntem, cum funcționăm și ce fel de ritm și standarde avem. În plus, sunt foarte mulți tineri care vin către noi pe Facebook, pe office, pe Twitter. Anul acesta, am selectat un coleg printr-o recrutare desfășurată exclusiv pe Facebook. Nu am refuzat niciun tânăr dornic să facă internship la Golin și unii dintre cei mai buni colegi de astăzi vin din această pepinieră a bursierilor și internilor.

‘The fact that most PR firms recruit from other agencies is a sad statement’, ne spune Fred Cook, CEO Golin, cu prilejul lansării recentei sale cărţi. Cum comentaţi această afirmaţie?


Trist dar natural. Este o cutumă care va fi cu greu schimbată, pentru că ograda vecinului este cea mai la îndemână soluție. Însă, atâta timp cât FC Barcelona joacă în Liga Campionilor, Messi nu va fi tentat de Betis Sevilla.

Este cumva natural să recrutăm oameni după chipul şi asemănarea noastră. Dar cum îi recunoaştem şi valorificăm pe Ceilalţi?

Cele mai bune idei apar din contradicție și schimb curajos de păreri. Iar acestea sunt generate mai ales de complementaritatea și diferențele dintre noi. La Golin România, suntem 31 de oameni extrem de diferiți, însă extrem de asemănători. Sunt intransigentă în ceea ce privește o bază valorică formată din bun simț, sinceritate și pasiune, și hiper-flexibilă în ceea ce privește diferențele dintre noi. Uniformitatea naște monștri, diversitatea înseamnă evoluție.

Cum va evolua balanţa angajărilor în industria autohtonă? Vom selecta preponderent candidatul ‘de meserie’ şi previzibil ca output sau vom considera şi talentele mai atipice ca pregătire profesională?  

Tot Fred Cook spune: We should empower our hiring managers to do more creative recruiting.
Astăzi, mixul între absolvenți de facultăți previzibile și specialiști din alte zone tinde să se echilibreze. PR-ul nu mai este ce-a fost cândva. La noi în agenție, găsești astăzi un doctor în economie, foști jurnaliști politici, graphic designeri, absolvenți de financiar-bancar sau drept și chiar ne uităm la absolvenți de teatru.

Care a fost cel mai neobişnuit profil de angajat cu care v-aţi confruntat până acum?

Cel lipsit de bun simț, sinceritate și pasiune.

În viaţa profesională a oricărui lider apar situaţii de oboseală şi prudenţă. Cum ne poate ajuta recrutarea să activăm butonul de refresh?

Nu știu despre lideri :) dar pot să îți spun că, în ceea ce mă privește, mă hrănesc din toate aceste întâlniri cu oameni mai tineri și mai inteligenți decât mine, talentați, frumoși și energici și de la care am de învățat în fiecare zi.



Hortensia Năstase este Managing Partner la Golin România


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site