17102019

Back Eşti aici:Home Articole Comunicarea inovatiei Avem succes datorită oamenilor noştri. Un interviu cu Illona Schier, Henkel AG

Avem succes datorită oamenilor noştri. Un interviu cu Illona Schier, Henkel AG

Pin It

"Avem succes datorită oamenilor noştri" este una dintre valorile Henkel. În această perspectivă, ce rol are comunicarea internă în cadrul Henkel?

Un rol considerabil, deoarece comunicarea internă reprezintă o punte de legatură între conducerea unei companii şi angajaţi, atât într-o direcţie cât şi în cealaltă. Tocmai de aceea, pentru noi este vital să avem un departament de comunicare internă funcţional.

Ce canale de comunicare ar trebui să utilizeze o companie pentru a dezvolta o cultură organizaţională în care încrederea şi etica să reprezinte principii fundamentale?


Cred ca acest lucru ţine de cultura organizaţiei respective şi este dificil să facem o afirmaţie unanim valabilă pentru toate organizaţiile. Importantă este adaptabilitatea. În cazul în care vorbim de o cultură mai conservativă, atunci printre canalele de comunicare cu angajaţii se vor număra revista internă şi mesajele video. Dacă ne referim la o cultura mai liberală, aici comunicarea va decurge mult mai informal. Canalele trebuie să se potrivească în orice caz organizaţiei. În cazul Henkel, este vorba de o organizaţie încă traditionalistă care deţine multe canale de comunicare, dar puţine dintre acestea sunt moderne.

Crearea unui climat inovaţional a devenit o necesitate pentru orice organizaţie. Ce înţelege Henkel prin "longterm innovation management"?


Longterm innovation înseamnă printre altele o organizare rezonabilă a proceselor de culegere şi evaluare a ideilor în cadrul organizaţiei. Pe de alta parte, înseamnă ca responsabilităţile să fie clare, şi aici mă refer la sentimentul de responsabilitate al fiecaruia din Henkel de a fi inovativ, nu doar la cercetatorul şi directorul de marketing. Consider că este important ca într-o organizaţie să domine o cultură deschisă, care să presupună mecanisme de feedback şi acceptarea criticii de oriunde ar veni aceasta. În acest mod, se construieşte încrederea şi astfel pot fi întâmpinate şi gândite schimbările.

Care a fost cel mai amplu program de comunicare internă realizat de Henkel până acum?

Aş spune că cel mai relevant program a fost tocmai campania de inovare despre care am vorbit şi în cadrul Romanian PR Week, acesta fiind primul proiect prin care a fost comunicată intensiv şi la nivel global tema inovaţiei timp de doisprezece luni.

Henkel a câştigat în 2007 prestigiosul PR Report Award la categoria "Long term PR Strategy" pentru cea mai bună comunicare corporatistă de brand. Ce rol a jucat comunicarea internă în vederea obţinerii acestei recunoaşteri?


În opinia mea, comunicarea internă este vitală în efortul de a lega planurile de management de aşteptările şi expectanţele angajaţilor. O strategie de comunicare şi un plan de marketing pe termen lung pot functiona doar dacă sunt adânc înrădăcinate în organizaţie şi aici intervine rolul comunicării interne.

Piaţa din România nu pare destul de pregătită pentru a investi în specialişti de comunicare internă. Puteţi adresa câteva argumente managerilor români, de ce comunicarea internă este importantă pentru succesul unei organizaţii?

Dacă o organizaţie vrea ca angajaţii săi să înţeleagă obiectivele de business, să cunoască viziunea care o conduce şi să se implice în realizarea acestei viziuni, va reuşi acest lucru doar prin activităţi de comunicare internă susţinute. Şi consider că implementarea unor activităţi de comunicare internă nu este niciodată prea târzie, cu cât mai repede cu atât mai bine.


Ilona Schier este Communications Manager pentru proiecte speciale de comunicare înternă în cadrul Henkel AG. A absolvit Facultatea de Stiinţe Politice din Aachen, primind titlul de Magistra Artium. Şi-a început cariera ca Assistant Corporate Marketing la Westdeutsche Landesbank din Düsseldorf. Din 2002 a deţinut funcţia de Communications Manager în cadrul unor companii precum: RölfsPartner- firmă de consultanţă contabilă şi juridică din Düsseldorf şi Henkel AG, Düsseldorf unde lucrează şi în prezent pentru divizia de comunicare internă.


Interviu realizat în cadrul PR Week 2008 de Antonia Ursatti, Forum for International Communications.
Traducere din germană: Antonia Ursatti
Adaptare: Dana Oancea
Octombrie 2008. Copyright 2008 Forum for International Communications

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black