23102017

Back Eşti aici:Home Opinii Un PR între LEI Învață a asculta ca să poți comunica!

Învață a asculta ca să poți comunica!

Manson 1

Demagogul rock’n’roll, artistul, criminalul, pictorul!
Cu aceste cuvinte a fost introdus Marilyn Manson pe scena festivalului de la Cannes unde a dat o lecție de autenticitate brandurilor și agențiilor. Discuția cu Tor Myhren, Worldwide Chief Executive la Grey Group a fost una lejeră care l-a prezentat pe Manson într-o lumină neașteptată, aceea a unui artist timid, de o sinceritate debordantă, în același timp afișând o lipsă totală de modestie când venea vorba despre sex, totul atât de firesc fără să contrazică cu nimic brandul personal pe care îl afișează de atâția ani. Voi sintetiza mai jos ce m-a inspirat pe mine și cred că ne folosește nouă, celor care lucrăm în comunicare.  

Ca să înțelegem puterea ei, aflați , dacă nu știați deja, că Manson s-a decis asupra stilului și brandului său și a vândut primul său show, înainte de a crea prima melodie. Întrebat dacă îl îngrijorează că imaginea sa ar putea să-i umbrească muzica, răspunde prompt: „de fapt, mi-e teamă că muzica mea ar putea să-mi umbrescă imaginea”. Vorbele lui m-au pus puțin pe gânduri: de câte ori nu am văzut campanii memorabile, despre care toată lumea vorbește, dar nimeni nu-și amintește ce brand sau companie era în spate!

Manson 2
 
Odată creat brandul ai nevoie să crezi în el, ne-a spus Mason referindu-se la propriul nume care e doar un nume de scenă, dar care a devenit atât de real. „Nu poți vinde ceva care nu e dorit”. Dă forță brandului în care crezi fungind de clișee. La fiecare brief primit, cu fiecare campanie pe care o gândești, evită-le cât poți pentru că n-ai cum să nu te lovești de ele. „Poți să fugi oricât de repede, dacă ai folosit un clișeu, nu mai scapi de el”. Învață să le recunoști, lupta cu cei care iau decizii dacă vezi că aleg drumul bătătorit și gândește cum poti să le distrugi!
 
Iar Manson fuge de clișee de la prima întrebare a interviului: „Este adevărat că te-ai operat și ţi-ai scos o vertebră pentru a putea să îți faci singur sex oral?”. „Dacă făceam asta nu mai eram azi alături de voi” a anulat zvonurile Manson.
 
Vorbind despre zvonuri ajungem la PR, unde Manson nu a fost de acord că „all PR is good PR”. În perioada în care a fost acuzat că ar fi amenințat cu arma o persoană, cazinourile renunțau la contractele cu el. Pe de altă parte Manson admite că „PR-ul nu mai este ce a fost, așa cum nu oricine care e cineva în social media e cineva”. La finalul discuției despre PR a mărturisit că nu a fost niciodată pe coperta Time, iar în relația cu presa și-a dorit să dețină mereu controlul. A povestit că la începutul unui interviu i-a oferit jurnalistului cocaină. „Așa știu că dacă scrii o tâmpenie pot să îi spun șefului tău că erai drogat”.
 
Manson ne-a mai dat un sfat valoros: „rămâi tu însuți, dar evoluează”.  Foarte mulți oameni spun că vor să interacționeze cu fanii, dar apelul la fani, e un mod de a deveni leneș cu tine însuți. „Eu vreau să îmi fac noi fani, vreau ca oameni care nu mă plac să înceapă să asculte muzica mea”. Cred că putem învăța atât de mult de aici. Trebuie să ne amintim constant că esența meseriei noastre este aceea de a cuceri noi teritorii. Trebuie să ne adaptăm vremurilor, să dam jos ochelarii de cal si să privim în jur, să evoluăm, să înțelegem dar să îl facem și pe client să înțeleagă că PR-ul nu mai este doar despre comunicate de presa, conferințe, direct mailing. Este despre dialog și despre reacție la ceea ce auzim și vedem în jurul nostru. Să știm să ascultam la fel de bine cum știm să comunicam!  Asta mi-a amintit de un citat al lui Manson dintr-un alt interviu. Întrebat ce ar spune tinerilor referitor la controlul folosirii armelor, mai ales că este un utilizator de armă, Marilyn a raspuns „nu le-aș spune nimic, i-aș asculta”.
 
Manson a mai împărtășit cu audiența lucruri învățate de la tatăl său: să picure suc de lămâie pe o femeie, iar dacă țipă să nu facă sex cu ea, pentru că înseamnă că are o boală venerică și în prima zi de muncă ca șef, să dea afară pe cineva – în felul acesta lumea îi va ști de frică.
 
Voi încheia cu un citat despre libertatea de exprimare spus cu puțină vreme înainte de a coborî de pe scenă. Pe mine m-a inspirat, în primul rând pentru că e o temă fierbinte, mai ales după întâmplările de la începutul acestui an din Franța și în al doilea rând pentru că încă mai caut sensuri. „Freedom of speech does not come with a dental plan, say it to my face!” Vă las pe voi să interpretați cum vreți.


A relatat pentru PR România Ana-Maria Diceanu, GMP PR. #unPRintreLEI, #CannesLions2015

Credit foto: Ovidiu Micsik, Inquamphotos.com

<<Va urma>>

 

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site