20052024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Starcom lansează Studiul Valorilor

Starcom lansează Studiul Valorilor

Pin It
Cercetarea realizată de Starcom MediaVest Group împarte populaţia României în funcţie de valorile acesteia pentru a explica alegerile oamenilor pentru anumite produse sau canale media.

Conform datelor de monitorizare, românii sunt expuşi în medie pe lună la mesajul a peste 450 de branduri. Pe care îl va alege?

Agenţia de media Starcom a realizat în premieră în România Studiul Valorilor prin care sunt explicate alegerile oamenilor pentru anumite produse sau canale media nu în funcţie de demograficele obişnuite (vârstă, venit, educaţie), ci în funcţie de valorile pe care oamenii le au.

Astfel, studiul împarte populaţia României în 4 cadrane în funcţie de două axe reprezentative: Autonomie-Comunitate, Responsabilitate-Dorinţă.

"Între consumul de branduri, consumul de media şi stilul de viaţă există o legătură foarte strânsă. Numitorul comun al alegerii este suprapunerea de valori. Prin acest studiu, Starcom pune la dispoziţia clienţilor săi un model eficient de segmentare şi planificare. Cercetarea vine să completeze în mod unic datele de audienţă deja existente", a explicat Carmen Chipuc, Managing Director la Starcom MediaVest Group. 

Studiul Valorilor are la bază metodologia semiometriei şi a fost derulat de către compania de research Kantar Media pe un eşantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populaţia urbană. Studiul acoperă 40 de categorii de produse.

Cum consumă românii media şi produse în funcţie de valorile şi stilul lor de viaţă

A. Ziarele tradiţionale sunt grupate în cadranul dominat de oamenii conservatori, centraţi pe valorile familiale şi sociale. "Adevărul", Jurnalul Naţional" răspund valorilor de mai sus şi se regăsesc pe grafic în aceeaşi zonă. Aici sunt brandurile “mainstream”, dar şi produsele tipic feminine. Televiziunile care se regăsesc în acest cadran sunt TVR1, dar şi Diva, Discovery şi Animal Planet. Tot din punct de vedere media, aici găsim şi site-urile de femei şi cele culinare.
Din punct de vedere produse, populaţia care se regăseşte în acest cadran conduce Peugeot, este client al BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mănâncă ciocolată Kinder sau Milka şi bea mai degrabă Sprite sau Pepsi. 

B. Cadranul publicului definit de amestecul dintre comunitate si plăcere, deci afiliat, dar mai puţin tradiţionalist, are valori asemănătoare canalelor de filme AXN, ProCinema şi al staţiilor de muzică. Este un public activ, care preferă călătoriile şi sportul. Citeşte Ziarul Finanaciar şi consumă mai degrabă produse premium.
Aceştia conduc Audi, sunt clienţi ING Bank, şi preferă berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.

C. Cadranul "spiritului de aventură" este unul predominant masculin, cu valori combative. Prin agresivitatea lor, tabloidele culeg la graniţă acest public aplecat spre independenţă şi propria plăcere. De asemenea, ziarele şi televiziunile de sport au un public foarte independent, diferenţiindu-se puternic în acest cadran.
În ceea ce priveşte produsele, populaţia acestui cadran se orientează mai degrabă către Toyota, Honda, sau VOLVO, lucrează mai degrabă cu bănci precum  Millennium Bank sau Volksbank, foloseşte iPhone-ul, bea bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus şi are o înclinaţie clară către Red Bull.

D. Spaţiul "responsabil şi independent" este populat cu publicul care consumă staţiile generaliste, ProTV şi Antena 1, sau canalele de ştiri, Realitatea TV şi Antena 3.
De pe piaţa auto, publicul din acest cadran va alege mai degrabă mărci precum Citroen sau Dacia, va fi client mai degrabă al Băncii Româneşti sau Citibank, va consuma cu precădere bere Golden Brau sau Bergenbier, va alege cu precădere  ciocolată Africana sau Primola şi se va răcori mai degrabă cu Fanta sau Frutti Fresh.




Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP