27052017

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR ONG-urile cresc prin oameni. La fel și fondurile lor. O lecție de fundraising cu Cristiana Ionescu

ONG-urile cresc prin oameni. La fel și fondurile lor. O lecție de fundraising cu Cristiana Ionescu

Cristiana Ionescu 2De la vis la plan de acțiune drumul ONG-iștilor este plin de capcane. Lipsa de experiență, un număr mic de voluntari sau dificultatea  de a accesa fonduri sunt doar câteva dintre problemele curente pe care ei le întâmpină. Cristiana Ionescu, fundriser cu o experiență de peste 15 ani în mediul non-guvernamental, vorbește pentru PR Romania despre PR-istul nevoit să devină și friendriser și despre ce atuuri poate scoate acesta din mânecă.

 

„Martin Luther King didn’t get up 50 years ago and say: I have a budget and a plan!”, ne încurajează Alan Clayton. Cu toate astea, cei mai mulți se pierd pe drumul de la vis la rezultat. De ce crezi că se întâmplă asta, ce le lipsește creativilor?

Cred că putem avea rezultate dacă înțelegem, iubim, credem în cauza pe care o promovăm. La fel de mult contează și lipsa orgoliilor, iar aici mulți au de îmbunătățit.

În ONG-uri situația se complică și mai tare. În momentul în care fundraiserul trebuie să fie și PR-ist, și project manager, și om de resurse umane, strategiile și tacticile sunt încă și mai greu de gestionat. Putem să listăm câteva reguli de aur pentru fundriserul din ONG, care să aducă echipa mai aproape de obiectivele ei?

1. Cere
2. Cere incă odată
3. Cere mai mult
4. Mulțumește, mulțumește, mulțumește
5. Fii friendraiser, apoi fundraiser

De-a lungul timpului, ai lucrat cu  multe ONG-uri. Care sunt barierele pe care voluntarii și le pun singuri? Povestește-ne cum procedai tu pentru a le depăși.

Aici trebuie să delimităm între organizațiile care aveau voluntari și cele care aveau nevoie de voluntari. Iar cea mai mare piedică era, pentru ambele, modul în care înțelegeau sau nu că voluntarii sunt o echipă, că ei sunt aurul organizației, că trebuie să le acorzi timp, să ii cunoști, să îi coordonezi.

Pentru mine, gestionarea voluntarilor a fost mereu un act natural: am vrut să îi cunosc, să îi înțeleg, să știu de ce au ales organizația mea pentru a ajuta. De aici totul a decurs normal, am stabilit împreună planuri, acțiuni, evenimente, am încurajat, motivat, recompensat, iubit!

Să ne îndreptăm un pic atenția înspre noile media. Cum schimbă ele relația dintre ONG și publicul său, dar, mai ales, ce oportunități aduc în atragerea de fonduri?

Cred că viitorul nostru, al tuturor, va fi gestionat de pe smartphone: vom da apă căţelului, drumul cafetierei, teme copilului, de mâncare peștilor direct din telefon.

Nici fundraisingul nu stă departe de tehnologie- vorbim astăzi de metode  inovative de atragere de fonduri- digital wallet, mobile banking, bitcoin, crowdfunding. Trecem pe mobil cu o viteză amețitoare și trebuie să fim gata petru asta.

Vara aceasta are loc Romanian International Fundraising Festival, sub sintagma care spune mai mult decât o mie de cuvinte: friendraising. Sună simplu, dar are multe capcane. Ce păstrăm și ce adaptăm din felul în care ne facem prieteni în cadrul profesional?

Să transformi prietenii virtuali în prieteni reali, donatori, voluntari ai organizației tale este principala provocare a organizațiilor și fundraiserilor următorilor 5 ani. De aceea vrem ca prin Friendraising și tehnologie să îi împrietenim pe oameni în modul cel mai sincer, să le prezentăm metode și tehnici care să nu afecteze negativ intimitatea internauților potențiali donatori, ci să creeze valuri de susținere pe termen mediu și lung.

Avem o mulțime de idei noi, de moduri de comunicare prezentate la ROIFF. Vor veni experți în comunicarea tehnologică, de nișă, axată pe atragerea de fonduri.

Ce sfat ți-ar fi plăcut să primești la începutul carierei de fundriser?

Cred că l-aș fi iubit pe omul care mi-ar fi spus: fundraiserul care stă în birou nu aduce fonduri!


Cristiana Ionescu este membru fondator al primei agenţii de Fundraising din România,Dreamcatchers, membru activ al unor organizaţii importante (SOS Satele Copiilor România), dezvoltă atragerea de fonduri alături de Hospice Casă Speranţei. Pe blogul său scrie constant materiale care ajută organizaţiile să performeze în atragerea de fonduri, iar de-a lungul timpului a susţinut nenumărate traininguri şi prezentări de fundraising. Este membru al reţelei fundraiserilor din România APARTE şi susţine în mod constant ateliere la Conferinţa de atragere de fonduri de la Cluj, organizată de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare.


Interviu realizat de Andreea Mititelu. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site