25092017

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare interna Alexandru Aldoescu, Samsung: Credem foarte mult în activități în care angajații companiei au ocazia să discute și să împărtășească

Alexandru Aldoescu, Samsung: Credem foarte mult în activități în care angajații companiei au ocazia să discute și să împărtășească

Alex Aldoescu

Continuăm seria dialogurilor cu profesioniştii de comunicare internă. Astăzi, episodul 13 alături de Alexandru Aldoescu, Head of HR & General Affairs la Samsung Electronics Romania.

Cum defineşti statusul actual al comunicării interne ca disciplină de business?

Comunicarea internă are un rol foarte important în dezvoltarea unei companii, pentru că în ciuda unei strategii de business construită exemplar, lipsa comunicării unor obiective comune și uniforme către toți membri unei echipe se poate traduce în ratarea acestora. Totodată, comunicarea internă are și rolul de transforma o companie într-una transparentă, permițând astfel tuturor departamentelor să fie la curent cu cele mai noi informații, să fie la curent cu planurile companiei și să simtă că fac parte din acestea.

Ce a rămas specific comunicării interne şi ce părţi ale activităţii tradiţionale s-au diluat sau chiar au dispărut din aria de interes a disciplinei?

Comunicarea multi-channel devine acum din ce în ce mai vizibilă nu doar extern, cât și intern, iar un comunicator intern are mai multe instrumente la dispoziție, însă în continuare pilonul principal este reprezentat de întâlnirile directe. Credem foarte mult în activități în care angajații companiei au ocazia să discute și să împărtășească, astfel că organizăm mai multe evenimente care să faciliteze această interacțiune directă: de  la zile în care oferim mic dejunul în cadrul companiei, la maratoane de strângere de fonduri pentru cauze la care aderăm sau la evenimente de business organizate semestrial prin care împărtășim rezultatele, planurile și strategia pentru anul în curs.

De câtă agilitate are nevoie un comunicator intern pentru a face faţă schimbărilor tehnologice, structurale şi de context?

Un comunicator intern are nevoie în primul rând de deschidere și empatie, iar atât timp cât își păstrează aceste simțuri ascuțite, va face față cu brio schimbărilor care sunt inevitabile.

Generaţia Millennials pare mai puţin dornică să se identifice cu valorile corporatiste. Crezi că tehnicile de segmentare şi abordare a publicului intern ar trebui să fie mai sofisticate decât sunt în prezent?

Generația Millennials este mai exigentă și mai sceptică în ceea ce privește valorile corporatiste, dar în același timp este o generație care poate fie extrem de implicată atunci când se identifică cu o cauză. De aceea, credem că marea schimbare de paradigmă este implicarea din ce în ce mai activă a companiilor în comunitățile din care fac parte, atât prin programele de CSR, cât și prin cele de comunicare internă. Iar uneori acestea se pot întrepătrunde într-un mod natural. De exemplu, anul trecut angajații companiei au putut participa la maraton, iar pentru fiecare kilometru alergat am contribuit la dotarea Spitalului  de Copii Grigore Alexandrescu cu o soluție de învățare digitală Samsung, pentru a pentru a le oferi suport pacienților spitalizați pe termen lung, în recuperarea orelor pierdute la școală. În acest fel, fiecare angajat care a participat la maraton a putut contribui la această misiune pe care ne-am asumat-o prin programele noastre de implicare socială.

Cum se traduce walk the talk în comunicarea internă?

Prin walk the talk în comunicarea internă înțelegem o comunicare proactivă, dar și o strategie colaborativă, de implicare și consultare a angajaților în deciziile companiei.

Cam ce trebuie să înţeleagă tinerii colegi care vor să devină comunicatori interni?

Un comunicator intern trebuie să fie în primul rând empatic și să poată contextualiza mesajele pe care compania trebuie să le transmită. El trebuie să fie pregătit să internalizeze constructiv chiar și un feedback negativ din partea publicului său și să rămână deschis la dialog indiferent de circumstanțe.


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site