14082020

Back Eşti aici:Home Articole Reputatie si Incredere Variabilele reputaţiei corporatiste

Variabilele reputaţiei corporatiste

Index articole

 

Valoarea relaţiilor

Organizaţiile pot fi văzute ca o încrengătură de relaţii (Jones, 1995), iar abilitatea lor de a se afla în relaţii bune cu mai mulţi stakeholderi în acelaşi timp poate reprezenta o valoare esenţială (Phillips, 2006). Abilitatea de a administra relaţii cu o mulţime de stakeholderi este esenţială pentru funcţia de comunicare.

În afară de CEO, profesia de comunicator poate fi singura funcţie de management care necesită o perspectivă multi-stakeholder, şi aceasta poate fi una dintre caracteristicile distinctive ale sale (Grunig et al, 1999).

Manifestul de la Bled a oferit o bună rezumare a rolului relaţiilor publice drept "vocea multiplilor stakeholderi" (Van Ruler&Vercic, 2002): "Ceea ce îl diferenţiază pe managerul de PR atunci când se aşează la masa de şedinţe alături de alţi manageri este faptul că el se preocupă de problemele sociale şi abordează fiecare problemă având întotdeauna în vedere implicaţiile comportamentului organizaţional în sfera publică." Executivul de relaţii publice asigură obţinerea unei valorificări sporite a relaţiilor şi este "esenţial în optimizarea valorii corporative şi a ROI" (Phillips, 2006).

Abilitatea de a administra reputaţia devine aşadar critică pentru comunicator, deoarece stakeholderii îşi dezvoltă percepţiile despre o organizaţie printr-o varietate de relaţii şi schimburi sociale (Mohon, 2002), sau prin intermediul emoţiilor pe care ei înşişi le resimt faţă de companie (Hall, 1992) sau din credinţele şi mentalităţile colective, existente în mediul organizaţional, despre identitatea organizaţională (Rao et al, 1994; Rindova&Kotha, 2001; Bromlez, 2001).

Margery Kraus, preşedinte şi CEO al APCO Worldwide (2003) notează că: "În timp ce tacticile tradiţionale de succes – creşterea profiturilor, metodele earnings per share şi EBITDA (Earnings before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization), ROI şi dividende – rămân importante , factorii non-financiari, precum calitatea managementului, guvernanţa corporativă, brand equity, leadershipul etic, cetăţenia corporativă şi marketingul responsabil au devenit din ce în ce mai importante la rândul lor. Aceşti factori non-financiari, luaţi ca întreg şi completaţi cu performanţa de afaceri, constituie reputaţia corporativă."

N. V. Philips din Olanda este una din companiile care a pus la punct un program integrat, cu scopul de a creşte reputaţia corporativă. Philips şi-a integrat viziunea, strategia, brandul şi marketingul, tehnologia şi inovaţiile, valorile şi obiectivele financiare şi de performanţă pentru a obţine obiective comune care să includă şi reputaţia. Compania a înfiinţat un Consiliu al Comunicării Corporative care se ocupă de managementul comunicării la nivel global şi de problemele strategice din sectoarele de business (Fombrun&Van Riel, 2004: 231-233).

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site