19032024

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Incredere si PR Andreea Leonte, McCannPR: Omul de PR este un creator de conţinut strategic

Andreea Leonte, McCannPR: Omul de PR este un creator de conţinut strategic

Pin It

andreea leonte 3Omul de PR nu mai împinge mesaje consumatorilor, care au descoperit că au ceva de spus şi miros imediat lipsa de transparenţă pe care au grijă s-o amendeze. Omul de PR este un creator de conţinut strategic, care ascultă consumatorul şi îi oferă acele poveşti de care are nevoie exact când are nevoie – Andreea Leonte, Creative & Strategy Director MCCANNPR, în dosarul PR Romania, episodul XIII.

De câţiva ani încoace, Edelman Trust Barometer ne spune că centrul de greutate al încrederii s-a mutat înspre oamenii obişnuiţi, aceast trend fiind în defavoarea organizaţiilor şi a liderilor de business. Ce crezi, mai au relaţiile publice un rol substanţial în dobândirea şi menţinerea încrederii în lideri şi în business, în general?

Faptul că fiecare dintre noi a devenit un influencer şi fiecare dintre noi poate fi un publisher este în defavoarea organizaţiilor care practică un ‘management by objectives’. Partea frumoasă e, că în scurt timp, nici PR-ul nu-i va mai putea ajuta.
Dar PR-ul va continua să aibă un rol esenţial pentru acei lideri şi organizaţii care au avut viziunea să treacă de la un ‘management by objectives’ la un leadership ‘by values’.

După Arthur Page, încrederea se bazează în proporţie de 90% pe fapte şi doar 10% pe vorbe. Englezii ar zice „actions speak louder than words“, iar chinezii „talk doesn’t cook rice”. Totuşi, destul de frecvent, încrederea este tratată ca mesaj, şi mai puţin ca rezultat natural al unor comportamente şi acţiuni concrete. Cum ies liderii de azi din spirala vorbelor? Ce poate face PR-ul pentru a sprijini o schimbare de paradigmă în discursul liderilor?

Schimbarea trebuie să fie de fond, nu la nivel de discurs. CEO-ul IBM, Sam Palmisano, când a preluat conducerea companiei, nu a reiterat sau împrospătat valorile companiei, ci a ales să facă un sondaj online în interiorul companiei. Timp de 3 zile, angajaţii IBM din întreaga lume puteau propune noi valori ale companiei. La sfârşit, Palmisano a ales valorile care au reieşit din proces, integrând toţi cei 350,000 angajaţi IBM într-o forţă globală.

Nu PR-ul e forţa care va schimba tipul de management, ci fiecare individ investit cu putere de marele www, fiecare individ care îşi poate spune părerea critică şi, cu un ad bine plasat, poate avea şi influenţă.

Everything starts with communications because everything is communications – un dicton pe cât de frecvent pe atât de confuzant. Nu cumva perpetuăm o imagine deformată a unei industrii capabile să ‚construiască’ sau chiar să ‘restaureze’ încrederea în orice?

Eu aş înlocui ‘communications’ cu ‘conţinut’, iar ‘restaurarea încrederii’ as înlocui-o cu ‘a ajuta’, şi dictonul e super valabil azi.

Trăim într-o lume care a evoluat de la complicată la complexă, cu pattern-uri şi interacţiuni care se schimbă continuu şi care produc rezultate neaşteptate. Încrederea e şi ea din ce în ce mai fragilă – mai greu de dobândit, dar mult mai uşor de pierdut. Cum se modifică rolul omului de PR din acestă perspectivă?

Omul de PR nu mai împinge mesaje consumatorilor, care au descoperit că au ceva de spus şi miros imediat lipsa de transparenţă pe care au grijă s-o amendeze. Omul de PR este un creator de conţinut strategic, care ascultă consumatorul şi îi oferă acele poveşti de care are nevoie exact când are nevoie.

Un gând pentru liderii de azi?

Să trăiască cu simţul răspunderii.


Andreea Leonte, Creative & Strategy Director MCCANNPR

Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP