14072020

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR

Corina Bârladeanu: Credibilitatea este punctul de fierbere ce declanșează cele mai multe probleme etice în industrie

Corina Barladeanu

În spațiul public, etica rămâne un subiect discutat superficial. Din păcate, abordarea locală rămâne una ancorată în trecut, iar dacă ne uităm la istoria relațiilor publice norma era făcută de acei “spin doctors” legendari. Conferințele locale nu contribuie nici ele înlesnirii unui dialog onest asupra conceptului, iar acest lucru pare că permite capturarea termenului și folosirea lui în funcție de interese – Corina Bârlădeanu, General Manager 2activePR, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Prof. Univ. Dr. Sandu Frunză: Omul de PR poate și trebuie să fie simbolul manifestării vocației etice a organizației

Sandu FrunzaProfesionistul din PR trebuie să își asume un rol pozitiv în înțelegerea rolului benefic al instrumentalizării eticii. În felul acesta, el poate integra întregul demers într-un discurs și într-o practică a integrității – Prof. Univ. Dr. Sandu Frunză, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Universitatea Babeș-Bolyai, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Rareș Petrișor: Toleranța publicului față de PR mi se pare tot mai redusă și asta este o mare problemă

rares petrisor 2Publicul ar trebui să înțeleagă că profesionistul de PR nu este un avocat – care își alege ce parte să reprezinte, indiferent de părerea personală – și că suntem slujbași ai adevărului. Tot ceea ce facem în plus, uneori în minus, este să îmbogățim creativ modul în care transmitem un mesaj – Rareș Petrișor, Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Alexandra Oniceanu-Becuț: Într-un context de sensibilitate crescută a publicurilor, s-a evidențiat și mai mult importanța conștiinței profesionale

Alexandra Oniceanu-Becut

Din perspectiva unui om de comunicare ce acoperă tot spectrul de responsabilități de comunicare corporativă și CSR - cu publicurile externe, dar și intern - cu angajații, atât pe plan local, dar și pe plan regional în cadrul diferitelor proiecte la nivel de EMEA în care sunt implicată - pot spune că provocarea vine adesea din nevoia de a armoniza obiectivele și așteptările unei mari varietăți de stakeholderi. Cred că omul de PR are un rol important în medierea și facilitatea dialogurilor cu și între toți acești stakeholderi, cu scopul de a propune cea mai bună soluție de comunicare atât în beneficiul organizației, cât și al publicurilor sale - Alexandra Oniceanu-Becuț, Director Comunicare Citi Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Oltea Zambori: O discuție despre etică ar trebui să facă parte din fișa postului oricărui om care face relații publice

Oltea Zambori

Mi se pare important să stabilim și ce înseamnă etică în PR, pentru că nici aici nu ne-am pus de acord. Pe când cultura de business te invață să nu refuzi niciun client, cea a PR-ului te indeamnă (sau ar trebui să te îndemne) să nu accepți prea mulți clienți de care nu te poți ocupa în mod egal, pentru că relațiile publice sunt despre grija cu care transmiți mai departe informații despre ceea ce face clientul; ori când agențiile gem sub presiunea prea multor contracte și au prea puțin personal, nu mai putem vorbi de etică - Oltea Zambori, Blue Moon Agency, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Aurelian Horja: Oglinda! Dacă nu mă mai pot privi în oglindă, n-o fac!

Aurelian Horja eticaCred în continuare că rolul omului de PR este să creeze, să dezvolte și să întrețină relații reciproc avantajoase. Din această perspectivă, insist pe rolul lui strategic pentru o organizație. Sigur, există diferențe la nivel global, însă există și un teren comun pe care îl găsim în chiar numele acestei profesii “relații” - Aurelian Horja în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Cei buni, cei răi, cei pociți (în etica profesională a relațiilor publice)

Raluca Radu

Democrațiile funcționale și piețele libere, în care organizațiile demonstrează, cu fiecare acțiune a lor, că sunt cetățeni corecți ai societății, nu ar fi posibile fără relații publice profesioniste. Nu poți pretinde că faci relații publice în mod profesionist, astăzi, încălcând legislația, în dezacord evident cu normele și valorile acceptate de profesie. Fiecare trebuie să înțeleagă și să pună în practică, în fiecare zi, ceea ce spune legea, ceea ce indică etica profesională, ceea ce arată bunul simț. În aceste condiții, nici nu ar mai trebui susținut public și demonstrat, prin literatură academică, scrisori deschise sau materiale de opinie, că avem nevoie de un cadru legal democratic pe care să-l acceptăm și să-l respectăm, de norme deontologice pe care să nu le încălcăm cu bună știință, nu-i așa?

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Moral behavior does not occur without study, research and reflection

James Grunig ethics

In this interview my distinguish guest, the noted professor and author James E. Grunig, explains the need of a new kind of interaction between public relations people and their clients, why practitioners who aspire to professional standards must band together and define what is ethical behaviour and what is not and what further steps are needed to improve the reputation of the discipline. In the last decade my way of thinking about public relations was strongly influenced by James, so it is an enormous honor to dialogue with him on public relations ethics. (Dana Oancea)

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau, BDR Associates: Educația este cheia însănătoșirii oricărui viciu de comportament profesional

Catalina Rousseau 2

Moralitatea se spijină pe valori etice și pe deontotologia profesională, iar ambele exclud ideea de răsplată în exercitarea profesiei jurnalistice sau condiționarea de orice fel pentru a comunica corect o informație. Conflictul moral major îl constituie știrile false, mai ales dacă implică triunghiul PR-presă-public. Mai există încă o practică a condiționării difuzării unei informații autentice, care corectează o știre falsă, sau confuzia făcută între reclamă și informația de interes pentru segmente profesionale, sau de activitate mai largă - Cătălina Rousseau, President & CEO BDR Associates, în dosarul PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Nida Halit: În industria de PR ne confruntăm, din păcate, cu o teamă de a fi avocatul corectitudinii

Nida HalitComunicatorii trebuie să pledeze pentru corectitudine, să îi învețe și pe alții curajul asumării. Când spun alții, mă refer la clienți sau, dacă ești comunicator în cadrul unei companii, să ai tu, în primul rând, curajul și decența morală să oferi argumentația corectă top managementu-lui, astfel încât să poți influența în direcția corectă - Nida Halit, Head of Corporate GMP PR, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Ana Sișu: Comunicarea din spațiul public a atins limite considerabile ale distorsionării adevărului

Ana Sisu

Dincolo de discuții inflamate în cercuri restrânse, nu văd să se întâmple mari luări de poziție. Și, uite așa, realitatea ne arată că pot apărea decizii care pun etica la colț, pe termen lung – Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy Group Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan: Cred că este necesar să facem o diferență clară între a influența și a manipula

Octav Stefan piatamuncii

Cunoașterea valorilor și limitelor este foarte importantă în orice domeniu și inclusiv în relația cu propria persoană. Cred că este necesar să reflectăm mai mult asupra acestui lucru - Octav Ștefan, PR Manager SmartPoint, în dosarul PR Romania despre etică în PR.

Citeste mai mult...

Etica este mers pe sârmă, mai ales în criză. Ai de ales mereu între a fi un om onest sau un mincinos

Simona-Claudia DobreSunt foarte multe contexte în care noi, oamenii de comunicare și relații publice, trebuie să fim mai mult decât atenți în ceea ce privește interesul cui îl servim de fapt și care este granița dintre minciună și realitate. În contextul actual, în care suntem în plină pandemie și criza economică începe să își arate colții, cred că este mai mult decât necesar să ne hotărâm cine vrem să fim, pentru că plutește în aer o tentație foarte mare pentru ”scopul scuză mijloacele”, iar scopul multora poate deveni într-un astfel de context o luptă acerbă pentru supraviețuire. Peste ea, etica profesională se poate așeza lesne ca o inutilă tichie de mărgăritar. Și nu zic că am pleca de la o ștachetă prea înaltă, din contră, ștacheta este foarte jos.

Citeste mai mult...

Mihaela Păun, FJSC: Locul eticii în PR este fundamental în spațiul educațional și în orice tip de organizație

Mihaela PaunDescurajarea practicilor imorale ar trebui să pornească de la propriile principii morale. Teoriile datoriei, ale obligațiilor morale, normele de conduită și obligațiile etice ale profesiilor specifice domeniului științele comunicării sunt cele mai importante instrumente care trebuie cunoscute, înțelese și aplicate fără compromisuri de orice specialist în relații publice - Mihaela Păun, lector la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Mihaela Tudor: Omul de PR are o mare responsabilitate și trebuie să fie primul filtru etic

Mihaela Tudor

PR-iștii împing în presă știri fără valoare de informație ca să bifeze acțiunea la client, fără discernământ profesional, și mai și plătesc de multe ori pentru asta. Jurnaliștii cer uneori “atenții” ca să publice lucruri. Iar unele instituții media deja nu mai publică nimic fără buget de publicitate, nici măcar ce reprezintă cu adevărat o știre - Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Elena Bululete: Ceea ce comunicăm trebuie să fie nu doar autentic, ci și în interesul tuturor părților implicate

Elena Bululete

Cred că problema principală este una de încredere. Publicul este circumspect față de ceea ce scrie presa, jurnaliștii nu au încredere în oamenii de PR, oamenii de PR privesc cu teamă reacțiile publicului. Fiecare crede că celălalt are o agendă ascunsă. Și mai cred că acest lucru a fost amplificat de revoluția digitală, care a crescut viteza comunicării și nivelul de conectivitate, dar în același timp a diminuat considerabil spațiul pentru înțelegerea și verificarea informației – Elena Bululete, Managing Partner Conan PR, în dosarul PR Romania despre etică în PR.

Citeste mai mult...

‚Tocmai componenta de etică s-a pierdut pe drum’. În dialog cu Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors

Simona Dan Raluca Mihalachioiu

Un derapaj fața de etica profesiei îl reprezintă condiționarea îndeplinirii job-ului de o recompensă financiară sau de altă natură. Este un drum cu două sensuri, derapajele venind atât dinspre industria de PR către media, ca exemplu de stakeholder, cât și dinspre instituții de presa către PR – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.  

Citeste mai mult...

Responsabilitate, înainte de etică

Doru Supeala

Etica. Să ne uităm întâi la definiții, în dicționar: ”Disciplină filozofică care studiază principiile morale, originea, dezvoltarea și conținutul lor. Morală. Totalitate a normelor de conduită morală care reglementează relațiile dintre oameni precum și atitudinea lor față de societate, de o anumită clasă socială, de stat, de patrie, de familie. Știință care se ocupă cu studiul teoretic al valorilor și al condiției umane, din perspectiva principiilor morale, și cu rolul acestora în viața socială”.

Citeste mai mult...

Maria Besnea, Dăescu Borțun Olteanu: Cred că întrebările curajoase și incomode ne pot duce mai departe ca industrie

Maria Besnea

O discuție pluridisciplinară despre etică ar putea genera efecte sociale pozitive pe termen lung, iar în PR ar putea ridica standardul conversației în industrie prin reducerea plajei de subiecte extrem de tactice lipsite de substanță sau de valoare-adăugată în care ne-am aruncat în ultimii ani – Maria Besnea, Corporate Communication Director la Dăescu Borțun Olteanu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.  

Citeste mai mult...

Gabriel Pâslaru, ARRP: Etica trebuie prezentată nu ca un ideal abstract, ci prin exemple concrete

Gabriel Paslaru

Consider că în societatea noastră, în care par să domine valorile materiale, etica trebuie prezentată nu ca un ideal abstract, nu ca o noțiune filosofică, ci prin exemple concrete din care lumea să ajungă să o perceapă ca pe un instrument practic prin care se ating, mai predictibil și mai eficient, obiective cât se poate de diverse - Gabriel Pâslaru, Președintele Asociației Române de Relații Publice (ARRP), în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

German Experience with PR Codes and their Enforcement. An interview with Prof. Dr. Lars Rademacher, Chairman of the German PR Council

rademacher print neuAll communication is vulnerable to dishonesty, said once Horst Avenarius, a notorious German practitioner. To support the voluntary self-regulation of the communicators’ work and to avoid all kind of state interferences, two institutions were created in the early post war Germany: the Press and the Advertising Councils. The German PR Council deviated from this pattern. It was founded in 1987 and was established to tackle ethical problems of the German PR guild. The very first public rebuke the Council had to pronounce was addressed to the head of the supervisory board of a large German company. He had personally paid a large amount of money to a journalist for his interview with the magazine DER SPIEGEL in 1995. Since then the German PR Council has been monitoring the compliance with PR moral standards. I spoke with Prof. Dr. Lars Rademacher, the Chairman of the German PR Council (DRPR), about the German PR codes and their enforcement.

Citeste mai mult...

Parteneri

               logo oxygen site