11082022

Alina Bratu: Mă motivează campaniile de comunicare cu un scop în spate, proiectele cu substanță

Pin It

Alina Bratu

Consider că orice acțiune, punctuală, chiar și apărută peste noapte, poate contribui la construirea unui obiectiv pe termen lung, atâta timp cât există o viziune unitară și un parteneriat agenție-client în care termenul echipă este folosit în sensul extins - Alina Bratu, Managing Partner WefflerMark, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Industria comunicării este într-o continuă transformare și adaptare, la fel și tipologiile candidaților care aspiră la o carieră în domeniu. Cum consideri că s-au modificat aceste tipologii în ultimii 2-3 ani și încotro ne îndreptăm ca industrie?

Ca industrie, ne adaptăm permanent modul de lucru și strategia de comunicare cerințelor clienților noștri, contextului social și comportamentului de consum, în continuă schimbare. Dinamica și diversitatea sunt cuvinte cheie în această industrie, tocmai de aceea este greu de definit chiar tipologia omului de comunicare, de fapt. De ceva timp, o diplomă în comunicare nu mai este esențială pentru a începe o carieră în această industrie. Studiile și experiența reprezintă un atu, însă mai mult cântărește abilitatea de a transmite informațiile într-un mod creativ și eficient, pasiunea și determinarea de a te îndrepta realmente, cu toate resursele, în direcția asta.

Ce aș recomanda tinerilor care își doresc un job în domeniu? Să se uite mai în profunzime la această industrie, să treacă de strălucirea influencerilor sau de cea a evenimentelor și să se apropie mai mult de esență.

Poți numi trei tendințe actuale pe piața muncii? Cum a evoluat relația angajator-angajat de la debutul pandemiei încoace și ce noutăți/provocări ne oferă instrumentarul de lucru actual și noul modus operandi post-pandemic?

După o perioadă în care lucrurile au fost în stand by, marcate de incertitudine, acum ele revin încet la normal, astfel că există din nou entuziasm și animație pe piața muncii.

Lucrul de acasă este cu siguranță cea mai mare schimbare pe care a adus-o pandemia și s-a menținut ca tendință și după eliminarea restricțiilor care au impus, inițial, această măsură.

Ca urmare, multe persoane sunt acum interesate de joburi remote. Și de aici derivă un trend important al ultimilor ani, freelancing-ul. Mulți oameni din industria comunicării aleg acest mod de colaborare, nu mai vor presiunea unui job full time, au nevoie de timp pentru ei și de libertatea de a alege proiectele în care vor să se implice.

O altă provocarea este cea a interacțiunilor online, cu echipa sau partenerii. Multe lucruri se pot digitaliza, însă interacțiunea umană rămâne importantă pentru colaborări productive.

În contextul flexibilizării pieței muncii, cum simți că se reinventează noțiunea de “echipă?   

Cred că lucrul în echipă, înțelegerea și empatia au devenit și mai importante în acest context. Mulți au fost nevoiți să preia atribuții noi, să-și eficientizeze la maximum timpul și resursele și au ajuns astfel să aprecieze mai tare munca și efortul colegilor lor. Noțiunea de echipă a căpătat astfel mai multă valoare, a depășit granițe. Avem nevoie să lucrăm în echipă, iar echipa în care lucrăm nu mai este cea cu care ne întâlnim zilnic la birou, ci este definită într-un mod mult mai extins și cuprinde parteneri, clienți, colaboratori.

Nevoia de construcție și sens în industria comunicării pare să intre în contradicție cu fantoma lui “mai repede”, nerăbdarea permanentă și graba specifică interacțiunilor din această breaslă. Se pot reconcilia cele două tendințe – cea de construcție cu cea de experiment?

Cred că se pot reconcilia. Poți face și bine, și repede. Consider că orice acțiune, punctuală, chiar și apărută peste noapte, poate contribui la construirea unui obiectiv pe termen lung, atâta timp cât există o viziune unitară și un parteneriat agenție-client în care termenul echipă este folosit în sensul extins.

Să privim puțin spre viitor. Te-aș întreba care este sensul pe care îl dai viitorului acestei industrii din perspectiva oamenilor care o însuflețesc și, la urma urmei, ce te motivează să rămâi în această breaslă?

Mă motivează oamenii. Mă motivează campaniile de comunicare cu un scop în spate, proiectele cu substanță. Mă motivează nevoia de sens, de bine, de eficiență, de consistență. Le văd în echipa noastră, în colegii mei, și asta mă motivează cel mai tare.

Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors

  logo oxygen site          logo BDR