18102021

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Oana Odobescu, Crafters: Mi-e teamă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație

Oana Odobescu web

Ai nevoie de timp pe care să-l aloci construcției, reflecției și în care să te (re)aliniezi la tine permanent, dar, în același timp, ai nevoie de salturi și efort concentrat care să-ți accelereze creșterea. Mi-e teamă însă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație. Câștigăm în viteză, dar pierdem din avantajul pe care ni-l dă, pe termen lung, asimilarea așezată a fiecărei etape profesionale – Oana Odobescu, Founder and Managing Partner Crafters, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Professor James E. Grunig: Basic Concepts for Research in Public Relations

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 3

In their book, Using Research in Public Relations, Broom and Dozier described five approaches to the use of research in public relations programs. Three of these approaches do not include research as an integral part of the ongoing management of such programs.

Citeste mai mult...

Ena Karabelas, Chapter 4: Cred că această perioadă a dus la discuții mult mai deschise între angajați și angajatori

Ena Karabelas web

Ea a scos în evidență nevoia de a privi angajații în întregime, de a vedea dorințele și problemele lor dincolo de locul de muncă și a fi, apoi, flexibili în găsirea celor mai bune modalități de a-i susține – Ena Karabelas, Director Executiv la Chapter 4 România, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Răzvan Năstase, Free Communication: Un pic de nudism profesional i-ar face bine comunicării

Razvan Nastase 2

Pur si simplu avem nevoie de oameni care să aibă simț social. Să circule, să umble printre oameni, să consume și să fie interesați de lume. Dacă esti foarte IN în lumea asta, o să prinzi la un moment dat și dinamicile și nuanțele și finețurile și o să fii și mai deștept și mai util brandurilor. Asta ne trebuie. Și mâine și azi – Răzvan Năstase, Account Director la Free Communication, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

AVE, o problemă de etică în afaceri?

Dana Oancea dosar etica

În ultimii 10 ani, organizații profesionale din întreaga lume şi-au întețit dezaprobarea la adresa măsurătorilor de tip AVE (Advertising Equivalency Value), pledând din ce în ce mai apăsat pentru alungarea lor din practica curentă de evaluare. Dar, contrar dezbaterilor care i-au negat relevanța, realitatea este că AVE a continuat să persiste, la noi şi afară, în instrumentarul breslei comunicatorilor. Iar preeminența şi utilizarea acestor măsurători a îngreunat mult tranziția către sisteme de evaluare relevante, asistând în practică la o decuplare frecventă a comunicării de procesele de business.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Chiar dacă trăim în era specializării, pentru un om de comunicare nu mai este suficient să stăpânească doar tactici de publicity

Octav Stefan piatamuncii

Atragerea talentelor a reprezentat întotdeauna un soi de nod gordian în industria de comunicare de pretutindeni, iar problema a căpătat o nouă dimensiune în contextul pandemiei. Atât agențiile cât și companiile au indicat gestionarea echipelor și atragerea talentelor drept una dintre principalele provocări ale industriei în toate cele patru sondaje internaționale realizate de Provoke de la jumătatea anului trecut până acum – Octav Ștefan, PR Manager & Partner la SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Candidații de astăzi fac o deosebire mai clară între job și viața personală

Elena Bululete

Noi ținem foarte mult la ideea de echipă și cred în continuare că ea va fi fundamentală pentru activitatea de comunicare. De-a lungul anilor am experimentat mai multe feluri de echipă, de la echipe de proiect, echipe flexibile, echipe multidisclinare, echipe mai mari sau mici. Acum învățăm să lucrăm în echipe care își desfășoară activitatea din mai multe locuri în același timp și care funcționează pe programe diferite. Cred că e prea devreme acum să spunem dacă acest lucru funcționează sau nu – Elena Bululete, Managing Partner Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: The Nature of Conceptualization in Public Relations

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 2

Conceptualization is the process of thinking logically and systematically about concepts, definitions, measures, and the relationships among them.

Citeste mai mult...

Irina Ciocan Stănescu, Graffiti PR: Cred că în viitor ne vom orienta către o nouă specie de multidsciplinaritate

Irina Ciocan Stanescu GraffitiPR

În prezent vedem colegi care vor mai degrabă să aibă responsabilități unilaterale, dar să rămână în același timp conectați la întreg contextul. CSR dar parte din campania integrată, creație dar conectați la strategie, project management dar aproape de idee. E un efort de profesionalizare, care aduce profunzime și capacitatea de a aborda proiecte mai mari, mai rapid – Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner Graffiti PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: The greatest problem in public relations is not the lack of measurement but the lack of conceptualization

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 1

Public relations practitioners in the United States first became interested in measurement and evaluation in the 1970s, although discussion of the topic has exploded in the last ten years. The beginning of this explosion of interest occurred around October 10, 1996, when the U.S. Institute for Public Relations, the magazine Inside PR, and the Ketchum Public Relations Research and Measurement Department invited twenty-one leading U.S. public relations practitioners, counselors, researchers, and academicians to a summit meeting to discuss and then define minimum standards for measuring the effectiveness of public relations.

Citeste mai mult...

Călin Hera, PiArt Vision: PR-ul viitorului va fi unul cu suflet sau nu va mai fi deloc

Calin HeraAtunci când am început PiArt Vision aveam cu toții în gând ideea de artă a PR-ului. Poate părea și azi o idee ușor naivă, dar credem în continuare că dacă pui suflet într-un proiect, acest lucru se simte. A fi capabil să pui suflet, iată o calitate care, cred eu, va conta. Firește, nu poți performa doar având „suflet”, dar în condițiile în care pe piață vor fi tot mai mulți profesioniști veritabili, sufletul ar putea face diferența – Călin Hera, Co-fondator PiArt Vision, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Silvia Teodorescu: Se diminuează coeziunea de echipă tip „Lupii de pe Wall Street”, dar se naște una de natură mult mai umană

Silvia Teodorescu

Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați aspiră la o carieră în domeniu, cum se transformă noțiunea de “echipă”, ce noutăți/provocări ne oferă instrumentarul de lucru actual și noul modus operandi post-pandemic și, nu în ultimul rând, ce îi motivează pe interlocutorii noștri să rămână în această breaslă.

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau: Inovația și pragmatismul sunt atributele definitorii pentru industria comunicării strategice de azi

Catalina Rousseau 3

Nu cred că ne confruntăm cu vreun exod în industria comunicării, cel puțin eu nu îl simt în agenție. Dimpotrivă, nu putem noi oferi suficiente locuri de muncă pe măsura cererilor pe care le primim. Aș puncta aici că pe parcursul anilor am primit cereri de stagii sau de angajare de la români formați în universități din strainatate sau de la străini aflați în căutarea unor oportunități în România, din cele mai diverse zone geografice, din SUA, din Europa sau din Asia, iar amestecul de culturi profesionale și modul de raportare la locul de muncă au fost mai mult decât benefice – Cătălina Rousseau, President & CEO, BDR Associates, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Bogdan Tomoiagă & Irina Ciocan Stănescu: Am intrat în industrie pentru idei și am rămas pentru oameni și pentru impactul în societate

BogdanTomoiaga  ICS GraffitiPR 2

Bogdan Tomoiagă și Irina Ciocan Stănescu sunt executivi ai agenției Graffiti PR, un business de PR cu o creștere notabilă în ultimii ani. Am povestit cu ei despre ce înseamnă să conduci astăzi o afacere de PR cu peste 70 de consultanți, despre drumul lor în agenție, despre antreprenoriat și apartenența la rețeaua globală Ketchum, despre amprenta crizei și modelul de business care i-a urmat, despre curaj și pasiune, despre exit-ul din rețeaua BBDO și preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către antreprenorul Cătălin Chiș, despre planning și momentum într-o agenție de PR și despre multe alte subiecte interesante. Mărturisesc că a fost dificil să pun punct acestui dialog, fiecare răspuns mi-a deschis un orizont nou de întrebări cu ramificații interesante.

Citeste mai mult...

Raluca Negrea, MakeSense: Îmi pare rău să văd oameni cu diplome tot mai inutile și planuri zero de dezvoltare profesională

Raluca Negrea

Legat de problemele pe care le au clienții noștri care pierd din echipele lor medici, programatori, barmani, oamenii buni la toate, nu pot decât să spun că mi se strânge inima. Soluția pe care o văd este o implicare serioasă din partea tuturor în societate. Nu prea cred că o să vină, nu prea cred că o să ni se dea, dar cred că dacă noi alegem să rămânem, avem o singură opțiune: să facem tot posibilul să fie mai bine. Să fim angajatori mai buni, colaboratori etici, să-i respectăm pe ceilalți, să cerem să ni se respecte drepturile, să ne intereseze care ne sunt drepturile, să facem voluntariat și să suținem proiecte educaționale etc. - Raluca Negrea, Managing Partner, MakeSense, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului

Octav Stefan piatamuncii

Flexibilizarea este cheia. Cred că trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului. De exemplu, în anumite cazuri poate fi potrivit să lucrăm cu colaboratori specializați pe proiecte sau pe anumite arii specifice. De asemenea,  un rol important îl are instruirea tinerilor încă din facultate – Octav Ștefan, PR Manager, SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Ioana Mucenic, MINIO: Ceea ce vedem în piață este un deficit de oameni cu expertiză

Ioana  Ana Minio Studio

„Valul nou care vine aduce tineri extrem de talentați, foarte isteți și deschiși, dar slab pregătiți. Facultatea nu reușește să țină pasul cu evoluția rapidă a industriei și asta se vede. De aceea, companiile care vor să reușească trebuie să facă investiții solide în programe de ongoing learning.” Vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la MINIO – Ioana Mucenic, CEO, și Ana Velea, Head of Operations, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Probabil că suntem una dintre acele industrii care resimt cel mai mult exodul de creiere

Elena Bululete

Chiar dacă am extins aria de recrutare, chiar dacă nu mai căutăm oameni doar printre absolvenții de comunicare sau printre specialiștii cu experiență în marcom, în continuare este foarte dificil să găsești candidați – Elena Bululete, Managing Partner, Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Ana Sișu, Ogilvy Romania: Organizațiie trebuie să se schimbe și să se adapteze în timp real nevoilor oamenilor și contextului social

Ana Sisu

Nu e deloc ușor să gestionezi oameni cărora li se reproșează lipsa de loialitate față de un loc de muncă, așa cum sunt Millennials, sau care sunt caracterizați prin individualism și un soi de răsfăț, cum sunt cei din generația Z. Cum se regăsesc ei în industria de PR și cum pot fi atrași aici? Cu aceleași reguli de bază: cunoaștere, adaptare și integrare - Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy & Mather, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Mihaela Tudor: A devenit o provocare uriașă să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă și să lucreze în același sediu

Mihaela Tudor

Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication.

Citeste mai mult...

Valeria Tudor, The House PR Agency: Ținem la un ritm de muncă slow-paced

Valeria Tudor 5

Dacă ne gândim la cerere și ofertă, cred că există o discrepanță considerabilă în ceea ce privește candidații entry-level, care au așteptări diferite de la acest domeniu. Probabil lucrurile se vor echilibra în timp. De asemenea, actualul model de salarizare nu pare să funcționeze foarte bine, în sensul că un owner de agenție își poate dori să ofere mai mult, însă este constrâns de piață – goluri în cashflow, fee-uri relativ mici comparativ cu serviciile livrate, întârzieri mari în plăți, nevoia constantă de resurse pentru noi proiecte - Valeria Tudor, fondatoarea The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors  logo oxygen site