20042024

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Robert Uzună: Trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă

Robert Uzuna 2Paradigmele clasice de comunicare sunt puse sub semnul întrebării şi nu exclud ca din aceasta să apară noi norme, mai mult sau mai puţin formale, de comunicare. Ca şi când nu ar fi fost suficientă presiune, trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă. Aşa încât cred că nu ar trebui să ne „aşezam prea comod“ – Robert Uzună, Corporate Affairs Director la URSUS Breweries, în dosarul PR România, episodul 6.

Citeste mai mult...

Ana-Maria Diceanu: Trebuie să învăţam să ne salvăm de la înecul în ştiri false creând reflexul de a chestiona orice informaţie primită

Ana Maria -DiceanuLupta împotriva minciunii nu trebuie să fie doar efortul unei bresle. Cred că este important ca fiecare dintre noi să-şi înţeleagă rolul în stoparea informaţiei false, pentru că fiecare are la dispoziţie instrumente diferite prin care poate face asta – Ana-Maria Diceanu, Senior Partner GMP PR, în dosarul PR România, episodul 5.

Citeste mai mult...

Magda Bunea: Nu vom spune că PR-ul salvează lumea, dar comunicarea, da!

Magda BuneaWinston Churchill a zis că minciuna a făcut deja ocolul lumii până când adevărul reușește să își tragă pantalonii. E de remarcat că a zis asta când ocolul se măsura în km/ora nu în GB pe secundă. Și când era de neconceput să apari fără pantaloni. Well, times they are changing`, vorba lui Dylan.  Acu, pe cale de consecință, să fie pragmatic să spui adevărul gol-goluț? (sic!) – Magda Bunea, în dosarul PR România, episodul 4.

Citeste mai mult...

Rareş Petrişor: Dacă ne pierdem aura de ‘furnizori de autenticitate’, pierdem totul

rares petrisor 2PR-istul trebuie să-și încurajeze clienții să întrevadă cum o comunicare autentică, conformă parametrilor axiologici, orientată către beneficiul omului (a vieții, în general), este singurul mod pe care se poate construi o comunicare strategică pe termen lung - Rareș Petrișor. 

Citeste mai mult...

Gabriela Lungu: Trebuie să ne facem meseria mult mai bine, mai curajos şi mai riguros

Gabriela Lungu 6Partea a doua a serialului PR Romania aduce perspective noi în dezbatere. Ce implicaţii practice are adâncirea crizei de încredere pentru industria de comunicare? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Gabriela Lungu, Integrated Creative Leader, crede că fiecare om din breaslă trebuie să decidă dacă vrea să fie parte din problema sau din soluţie, dacă vrea să profite de faptul că minciuna spusă cu aplomb pare să funcţioneze (cel puţin pe termen scurt), sau dimpotrivă, vrea să corecteze percepţiile, să restabilească adevărul, să readucă faptele reale la nivelul de respect de care se bucurau odată.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: Utilizarea iresponsabilă a resurselor de încredere pare că a avut un efect similar cu utilizarea iresponsabilă a resurselor planetei - un uriaş de 'minciunizare' globală

Crenguta Rosu 4

Evenimentele recente aruncă o lumină nouă asupra unor teme brizante din registrul comunicatorului. Nivelul scăzut de încredere în instituţii revine acut în actualitate. Post-adevărul pare semnul global al neîncrederii şi incapacităţii instituţiilor de a purta un dialog autentic. În aceaste circumstanţe, cred că merită să ne întrebăm ce avem de făcut noi, comunicatorii. Putem lupta eficient împotriva neonestității? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Putem sprijini o schimbare de paradigmă în discursul liderilor? Interviul acordat de Crenguţa Roşu este primul episod dintr-o serie de dialoguri pe care le-am iniţiat în speranţa unui plus de înţelegere a rolului comunicatorului în mecanismul încrederii. Sperăm să vă inspire! (Dana Oancea)

Citeste mai mult...

Graffiti PR intră în portofoliul de investiții al antreprenorului Cătălin Chiș

Catalin ChisCătălin Chiș, antreprenorul clujean care deține grupul de companii Active Power Solutions, a preluat recent pachetul majoritar de acțiuni al Graffiti Public Relations, una dintre principalele agenții de consultanță în comunicare și relații publice din România. El deține astfel 86% din acțiunile companiei, pe care le-a achiziționat de la Graffiti Marketing and Multimedia Holding SA.

Citeste mai mult...

Cu un ochi către prudență, cu altul către orizonturi mai însorite. În dialog cu Felicia Moga, DC Communication

Felicia Moga trust

Încheiem astăzi seria de dialoguri despre entuziasm şi legătura care intervine între progresul industriei de comunicare şi optimismul reprezentanţilor ei. Ca o concluzie personală, constat că entuziasmul excesiv este o raritate în industrie şi nu pare să ne fi contaminat ca breaslă. Entuziasmul, în doze mai moderate sau mai mari, rămâne totuşi un combustibil vital, căci la polul opus întâlnim oboseala cronică, suspinul şi lehamitea, stări care nu ne ajută foarte mult să ne menţinem aspiraţiile de breaslă. Îi mulţumim Feliciei Moga pentru acordul final :)

Citeste mai mult...

Cristina Popescu: Cred că optimismul e o chestiune de constanță în atitudine

Cristina Popescu

Am stat de vorbă cu Cristina despre ce mai înseamnă entuziasm în comunicare şi despre propria interpretare a optimismului în România de azi.

Citeste mai mult...

Bogdan Tomoiaga, Graffiti PR: Cred că avem una dintre cele mai frumoase meserii din lume

bogdan tomoiaga 2

Am stat de vorbă cu Bogdan despre ce mai înseamnă entuziasm în comunicare şi despre propria interpretare a optimismului în România de azi.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: Mă bucur fără reţinere în faţa unei idei frumoase, mă inspiră umanitatea în acţiune, ajutorul şi colaborarea

Crenguta Rosu 4

Am stat de vorbă cu Crenguţa despre ce mai înseamnă entuziasm în comunicare şi despre propria interpretare a optimismului în România de azi. Îi mulţumim!

Citeste mai mult...

Eliza Rogalski: Să crezi că interesează pe cineva ştirea ta şi să-i faci şi pe alţii să creadă - iată definiţia optimismului în 2016

Eliza Rogalski trust

Am stat de vorbă cu Eliza despre ce mai înseamnă entuziasm în comunicare şi despre propria interpretare a optimismului în România de azi. Îi mulţumesc!

Citeste mai mult...

Lidia Solomon: Optimismul poate fi cultivat prin ajustarea aşteptărilor pe care le avem de la noi înşine şi de la ceilalţi

lidia solomon 2Interviul de faţă oferă o cale de acces spre miezul şi conexiunile unui subiect dinamic – optimismul şi entuziasmul comunicatorilor în România de azi. O invitaţie de a afla mai mult pe marginea unui subiect despre care avem senzaţia că ştim tot. Un dialog cu unul dintre cei mai experimentaţi şi apreciaţi comunicatori români.

Citeste mai mult...

Aneta Bogdan, Brandient: Am noroc că încă mă simt sedusă de ceea ce fac

Aneta Bogdan 2

Ideea unui serial despre entuziasm în industria comunicării s-a născut din dorinţa de a desluşi legătura care există între progresul acestei industrii şi optimismul comunicatorilor. Agenţii schimbării - o specie rară - sau game changers, cum îi numeşte Aneta Bogdan, sunt optimiştii, „profesionişti pentru care speranţa înseamnă a descoperi noi perspective, a încerca lucruri noi, a profita de noi oportunităţi, şi nu a se lăsa impresionaţi de problemele unei industrii care îşi caută debusolată un nou purpose”. Invitaţii mei nu vor livra reţete de optimism, ne propunem mai degrabă un mic răgaz de reflecţie, o „aerisire” din registrul actualităţii şi un efort de recuperare a unor repere esenţiale pentru profesie şi viaţă deopotrivă. Îi mulţumesc Anetei pentru acestă contribuţie!

Citeste mai mult...

Jason MacKenzie, CIPR: We must beware of innovation for the sake of innovation

Jason MacKenzie

We are glad to publish today for our PR innovation column the interview with Jason MacKenzie, the President-Elect of the Chartered Institute of Public Relations CIPR. Jason is an integrated PR and marketing communications professional. He is a Fellow of the Chartered Institute of Public Relations (CIPR) and in 2017 will become president of the CIPR.

Citeste mai mult...

Time-based versus value-based billing model in PR. In dialogue with Chris Dobson, Speyside Corporate Relations

Chris Dobson 2

In today’s PR industry, the preeminent billing method is based on hours spent. Despite the grey areas of this model, only few agencies have succeeded with an alternative model or are prepared to try the value-based billing. Alternatives to hourly billing are still niche strategies for agencies that like to differentiate themselves from the crowd. PR Romania has talked with Chris Dobson, President of Speyside Corporate Relations, about how innovation of billing models in PR could look like.  

Citeste mai mult...

PR in The Age of Experience

rares petrisor 298% of companies surveyed in a Forrester study said that customer experience is of strategic importance, while 28 percent ranked it as their first priority. Why is this such a hot issue in all the PR, marketing and branding efforts globally put by companies to attract and retain more customers? Because there’s a direct link between the effort – considering the fact that it is properly and strategically done – and the results: 70% of clients stopped doing business with a brand if the customer experience was poor, while more than 80 percent were willing to pay more (up to 5% premium) for a better customer experience (CX).

Citeste mai mult...

Irina Roncea, Golin: E nevoie mai mult ca oricând de o personalizare și adaptare a comunicării interne care să conducă la relevanță

Irina RonceaSeria de interviuri despre statusul şi rolul comunicării interne a ajuns astăzi la final. Îi mulţumim Irinei Roncea, Director Corporate Division la Golin, pentru dialogul util şi agreabil.

Citeste mai mult...

Judy Gombita, PR Conversations: It’s doubtful the typical client feels a sense of priority about the need for innovative PR services

gombita-judy 2I’m honored to discuss today with Judy Gombita, the Canadian contributor and co-content editor to the global, collaborative blog PR Conversations. Judy is a Toronto-based public relations, communication management and social media strategist, with more than 20 years of employment and executive-level volunteer board experience, primarily in the financial and lifelong learning non-profit sectors. Judy shared with us her perspective on innovation in PR.

Citeste mai mult...

Jon Meakin, Grayling: We are often prisoners of our own experience and an innate risk aversion can hold us back

Jon MeakinThe topic of agency evolution is one that invites us to reflect. More and more, PR agencies are foraying into the future by experimenting on new and un-tested grounds and at the same time keeping an eye on the bottom line. Innovation requires risk taking and acceptance that some of the things we might try won’t work. It means at the same time breaking away from the traditional messaging approach to public relations to a more strategic-management approach that improves long-term relationships between an organization and its publics.

Citeste mai mult...

James Grunig: Conventional wisdom is the principal enemy of the public relations profession

james grunig 3

In the last years, public relations professionals have widely embraced reputation management as a way of explaining the value of public relations. In this interview, my distinguish guest discusses about the weaknesses of cognitive representations such as reputation as useful concept in public relations theory and practice. I think no one has been more convincing and influential in this debate than James Grunig who provided strong evidence that our profession is theoretically and empirically closer to relationships than to reputation. James advises us to always challenge conventional wisdom and do not accept it without thought in order to become more effective and valuable.  

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP