Nu știm încă să 'vindem' la valoarea cuvenită ce avem de preţ
- Marți, 11 Februarie 2014 21:39 |
- Catalina Rousseau
Episodul IX al serialului nostru o are ca invitată pe Cătălina Rousseau de la BDR Associates. Un dialog despre vechi şi nou în PR, etică, nevoia de coagulare a breslei şi adoptarea unui set de valori unanim acceptate, dar şi despre viitorul consultanţilor şi aşteptările lor în raport cu valoarea adăugată adusă agenţiei. (D.O)
Piaţa liberă nu ratează! De ce supra-ofertarea va forţa restructurarea în PR
- Duminică, 09 Februarie 2014 22:00 |
- Crenguta Rosu
O invitată specială a serialului nostru este Crenguţa Roşu de la DC Communication, o veterană a breslei dar şi o admirabilă parteneră de dialog. Crenguţa aduce în dezbatere argumente interesante şi provocatoare, într-un limbaj de o extraordinară precizie şi o salutară luciditate. Există în aceste rânduri idei demne de dezbatere şi reflecţii pe marginea unor subiecte brizante ale breslei comunicatorilor. Un episod despre restructurare şi reinventare în PR, mecanismele pieţei libere şi impactul acestora asupra industriei de PR, relevanţă în evaluare, dar şi despre încercarea omului de comunicare de a acorda luciditatea cu pasiunea. (D.O)
Cercetarea şi evaluarea vor face business-ul de PR mai vandabil
- Vineri, 07 Februarie 2014 07:54 |
- Tereza Tranaka
A măsura ceea ce contează şi nu doar ceea ce e uşor de măsurat, rămâne o provocare pentru mulţi oameni de PR. De multe ori, evaluarea este rezultatul unui şir lung de întrebări, doar că acestea trebuie puse corect. Într-un interviu acordat PR Romania, Katie Paine explica de ce întrebarea “so what” ar trebui să facă parte din registrul dubitativ al oamenilor de PR.
Injecţia de sinceritate
- Miercuri, 05 Februarie 2014 22:21 |
- Renate Roca-Rozenberg
La ce ne mai trebuie sinceritate? Pentru că în tot zgomotul ăsta care ne însoţeşte vieţile private şi profesionale cineva trebuie să ne aducă cu picioarele pe sol. Renate Roca-Rozenberg de la PR & More reuşeşte să ofere o nouă perspectivă în tandemul agenţie-client. Un episod despre eventualele soluţii şi compromisuri la care poate recurge o agenţie pentru a supravieţui presiunii fee-urilor mici şi ale supra-ofertării, dar şi despre alte realităţi palpabile ale business-ului de agenţie. (D.O.)
Înnoirea în PR presupune curaj, viziune şi performanţă
- Luni, 03 Februarie 2014 22:00 |
- Oana Bulexa & Monica Jitariuc
Episodul V al serialului nostru le are ca invitate pe Oana Bulexa şi Monica Jitariuc de la The Practice. Discursul lor urmăreşte metafora unui tren cu agenţii-locomotivă, urmate de clasa I, clasa a II-a şi, la final, chiar de vagoanele de marfă. Doar primele promit schimbarea de care are nevoie industria, căci ele imbrăţişează inovaţia dintr-o ambiţie profesională de lider, setează repere importante şi rămân mereu conectate cu noutăţile domeniului. (D.O.)
Despre efectele supra-ofertării în PR sau de ce nu poţi cumpăra icre negre la preţ de mămăliguţă cu brânză
- Duminică, 02 Februarie 2014 22:00 |
- Ioana Manoiu & Ana Maria Diceanu
Cel de-al IV-a episod al serialului nostru le are ca protagoniste pe Ioana Mănoiu şi Ana Maria Diceanu de la GMP PR. Un dialog despre vechi şi nou în PR, despre consultanţii viitorului, schimbare şi nisipuri mişcătoare, dar şi despre realităţi palpabile ale industriei autohtone de PR. Vorbim pe larg despre reforma modelului actual de business, nevoia acută de specializare şi efectele supra-ofertării. Mulţumesc Ioanei şi Anei pentru deschidere şi curajul opiniei (D.O.)
Tobă de carte, apoi carne de tun
- Miercuri, 29 Ianuarie 2014 22:00 |
- Rares Petrisor
Nu doar PR-ul trăieşte aventuri, ci şi opiniile despre el. Episodul III al serialului nostru îl are ca invitat pe Rareş Petrişor de la Media Pozitiv, un jucător şi observator atent al industriei autohtone de PR. Rareş aduce în discuţie cel puţin un argument provocator care merită aprofundat şi comentat. Industria de PR se schimbă preponderent din cauza factorilor externi şi nu din dorința managementului de inovare a business-ului, ne spune Rareş. Gândul acesta m-a trezit şi neliniştit deopotrivă. Este industria de PR lipsită de apetit în a imbrăţişa inovaţia în propriile structuri şi procese de business? (D.O.)
Despre curaj, ‘ştiinţă’ şi ‘big data’ în PR
- Marți, 28 Ianuarie 2014 22:05 |
- Imola Zoltan & Andreea Leonte
Partea a doua a serialului nostru aduce perspective noi în dezbatere. Va investi industria de PR în software, în managementul big data și în oameni capabili să decripteze informația și să o transforme în insight? Va deveni comunicarea mai degrabă o 'ştiinţă' decât o 'artă'? Vor adopta relaţiile publice ideea de sustenabilitate ca obiectiv final al actului comunicării? Despre toate acestea şi nu numai am discutat pe larg cu reprezentantele McCann PR - Imola Zoltan, Managing Partner şi Andreea Leonte, Senior PR Consultant. (D.O)
Are industria de PR nevoie de reformă?
- Sâmbătă, 25 Ianuarie 2014 22:00 |
- Eliza Rogalski & Alina Damaschin
Multe discuţii aprinse cu şi despre reprezentanţii breslei comunicatorilor din România au loc în cadru informal, motiv pentru care multe întrebări centrale rămân fără dezbatere publică. De pildă, există un consens între oamenii de PR despre propriul rol? S-a pierdut branşa în propriul deziderat al funcţiei strategice de management? Măsurăm preponderant ceea ce e uşor de măsurat sau ceea ce contează? Este parcursul profesional actual suficient de motivant pentru consultanţi?
Commonsensification
- Duminică, 02 Iunie 2013 22:00 |
- Rares Petrisor
Clienţii. O, da, clienţii ar putea scrie zeci de plângeri despre cât de imperfecţi suntem. Şi suntem, ăsta-i adevărul.
Relaţia client-agenţie, o relaţie personală?
- Miercuri, 29 Mai 2013 18:33 |
- Diana Klusch
Până la urmă ce face diferenţa între o relaţie “ok” între client şi agenţie şi o relaţie care chiar merge acea “extra mile”, pe care orice profesionist în comunicare şi-o doreşte? Nu, nu cred că este acea tentă “personală”, că suntem prieteni şi atunci facem business împreună; dimpotrivă cred că asta este reţeta clasică de dezastru, mai devreme sau mai târziu. Cred că este tenta personală care vine din amprenta oamenilor care lucrează fie la agenţie, fie la client.
Dana Dobrescu, Unilever: Agenţia şi clientul - adevărul este întotdeauna la mijloc
- Miercuri, 29 Mai 2013 08:02 |
- Dana Dobrescu
Întâmplarea face să scriu aceste rânduri în aceeaşi zi în care am avut o întâlnire foarte caldă cu agenţia noastră, la un an de când suntem împreună. Un debrief despre ce a mers şi ce am putea îmbunătăţi şi cum să facem să fie mai bine pentru ambele parţi în perioada care vine.
Despre volatilitatea relaţiei agenţie-client
- Duminică, 19 Mai 2013 22:00 |
- Andreea Leonte
În 1984, parteneriatul pe fee lunar dintre agenţie şi client avea o speranţă de viaţă medie de 7,2 ani. Azi, În 2013, relaţia se rupe după nici 3 ani, potrivit IPA.
Dezbatere PR România: Tandemul agenţie-client. Tablou cu multe faţete.
- Miercuri, 15 Mai 2013 22:00 |
- Dana Oancea
Înţeleg agenţiile aşteptările şi nevoile clienţilor? Dacă considerăm rezultatele barometrului de cercetare EUPRERA derulat anual am putea răspunde prin da şi nu. 83% dintre consultanţii europeni intervievaţi consideră că motivaţia principală pentru care clienţii apelează la serviciile lor este insight-ul strategic şi/ sau de marketing pe care îl oferă. Această percepţie este confirmată doar de 42% dintre clienţii care au participat la studiul european.
PR-istul român, un potenţial Strategos
- Luni, 22 Aprilie 2013 22:00 |
- Aurelian Horja
Pentru a răspunde întrebării cheie „Cât de strategice sunt Relaţiile Publice în România?“, consider că ar fi util mai întâi să clarificăm termenul de strategie, împrumutat din zona militară şi golit de conţinut prin prea deasa folosire a lui în alte sensuri decât cel corect.
PR-ul strategic faţă în faţă cu PR-ul consumabil
- Duminică, 21 Aprilie 2013 22:00 |
- Eliza Rogalski
Cât de strategice sunt Relaţiile Publice în România? Grea întrebare, recunosc, de aceea am şi amânat termenul răspunsului de 3 ori. Grea pentru că “strategie” e probabil cel mai abuzat cuvânt din vocabularul breslei, alături de fratele său “creativitate”.
Dezbatere PR România: Cât de strategice sunt de fapt relaţiile publice practicate în România?
- Luni, 15 Aprilie 2013 21:09 |
- Dana Oancea
PR România lansează astăzi o serie de dezbateri despre viitorul profesiei de relaţii publice şi te provoacă la dialog. Demersul nostru se bazează pe constatarea că nu există încă o dezbatere profundă despre rolul practicianului român de relaţii publice într-o organizaţie modernă. Rămâne încă discutabilă capacitatea relaţiilor publice de a oferi publicurilor o 'voce' în deciziile manageriale şi de a facilita dialogul dintre management şi publicuri atât înainte cât şi după ce au fost luate deciziile unei organizaţii.
Aneta Bogdan: Autenticitate în branding
- Duminică, 06 Martie 2011 22:00 |
- Aneta Bogdan
Dana m-a invitat să scriu despre branding pentru PR Romania, o invitaţie de nerefuzat, pentru că, profesional, mă simt structural apropiată de PR ca disciplină şi practica de relaţionare şi comunicare. Altfel spus, consider că PR-ul are mult mai multă treabă cu brandingul decât ar părea la prima vedere. Dana mi-a sugerat chiar o listă de subiecte de interes pentru comunitatea oamenilor de PR, lista pe care, recunosc, am fost iniţial tentată să o ignor, până când m-am uitat cu atenţie peste ea şi ochii mi-au căzut pe ‘autenticitate şi integritate în construcţia de brand’. Ouch! Nici nu putea Dana să zgândăre mai adânc! Oricum, tema va fi tratată în două episoade separate: azi voi vorbi despre autenticitate, iar într-un eseu viitor, despre integritate. Pentru cei care mă citesc prima oară, trebuie doar să atrag atenţia asupra capacităţii mele nedisimulate de a omorî vaci sacre — nu o fac pentru a şoca, ci dintr-un spirit profund pragmatic pe care îl port în mintea mea şi care mă obligă să dau la o parte ceea ce mă încurcă (mă rog, şi pentru ceva entertainment intelectual … ca să fiu sinceră până la capăt).