28032024

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Simona Dan & Raluca Mihălăchioiu: Evenimentele din ultimul an au făcut ca rolul PR-ului în strategia de business a companiilor să fie în lumina reflectoarelor

Simona Raluca piatamuncii

În PR, până la urmă, vorbim cu oameni, despre oameni și pentru oameni. Mai mult ca oricând poate, evenimentele din ultimul an au făcut ca rolul PR-ului în strategia de business a companiilor să fie în lumina reflectoarelor. Companiile au realizat că este nevoie să comunice, că este nevoie să fie prezente și să fie reale. Iar pandemia a fost un moment culminant pentru industria de PR, care cred că va marca modul în care aceasta se va dezvolta pe viitor – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Jon Meakin, Board Member AMEC: Understanding “why” is not always easy, but it is always extremely valuable

Jon Meakin

Like so many things in life, communication campaigns are a question of “garbage in, garbage out”. I’ve been reflecting on this a lot lately, as some very woolly briefs have come across my desk and I’ve been reminded of the importance of getting the brief right. If you don’t know what you want to achieve, and why (before you even get to how), then how will you know if you’ve been successful? How do you even know what you need to measure?

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu, GMP PR: Este un conflict permanent între presiunea zilnică a job-ului și nevoia de a construi pe termen lung

Ioana Manoiu site

Cred că nu este o industrie ușoară din multe puncte de vedere și poți avea o viață mai simplă și mai relaxată în alte domenii. Există această presiune zilnică, sunt incendii la tot pasul și zeci de stakeholderi pe care trebuie să-i ții multumiți. În plus, să nu uităm că suntem în industria de servicii care este foarte dependentă de oameni, iar oamenii au zile mai bune și mai proaste... Cu siguranță, nu este ușor, dar cred că sensul vine din două direcții: impactul pe care îl ai în societate și oamenii pe care îi întâlnești în drumul tău – Ioana Mănoiu, Managing Partner GMP PR, în dosarul PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Renate Roca-Rozenberg, PR & More: Foarte multă lume testează varianta de freelancing

Renate Roca Rozenberg

Pot să înțeleg, mai ales în cazul seniorilor, nevoia de a controla 100% ce proiecte alegi și timpul pe care îl aloci, doar că nu e neapărat făcut pentru oricine. Eu am fost întotdeauna adepta testării tuturor opțiunilor, cred că cel mai câștigat este cel care are ocazia să lucreze și în agenție, și „la client” și ca freelancer de-a lungul carierei, îți dă o perspectivă completă și nu ai regrete sau nostalgii – Renate Roca-Rozenberg, Managing Partner PR&More, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Beware invalid metrics

Jim Macnamara websiteThere are some invalid metrics presented as purported evaluation that need to be avoided. The public relations industry is one of the worst offenders in this regard. Most notably, PR practitioners have long calculated alleged advertising value equivalents (AVEs), also referred to as advertising value equivalency and equivalent advertising value (EAV).

Citeste mai mult...

Oana Odobescu, Crafters: Mi-e teamă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație

Oana Odobescu web

Ai nevoie de timp pe care să-l aloci construcției, reflecției și în care să te (re)aliniezi la tine permanent, dar, în același timp, ai nevoie de salturi și efort concentrat care să-ți accelereze creșterea. Mi-e teamă însă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație. Câștigăm în viteză, dar pierdem din avantajul pe care ni-l dă, pe termen lung, asimilarea așezată a fiecărei etape profesionale – Oana Odobescu, Founder and Managing Partner Crafters, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Professor James E. Grunig: Basic Concepts for Research in Public Relations

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 3

In their book, Using Research in Public Relations, Broom and Dozier described five approaches to the use of research in public relations programs. Three of these approaches do not include research as an integral part of the ongoing management of such programs.

Citeste mai mult...

Ena Karabelas, Chapter 4: Cred că această perioadă a dus la discuții mult mai deschise între angajați și angajatori

Ena Karabelas web

Ea a scos în evidență nevoia de a privi angajații în întregime, de a vedea dorințele și problemele lor dincolo de locul de muncă și a fi, apoi, flexibili în găsirea celor mai bune modalități de a-i susține – Ena Karabelas, Director Executiv la Chapter 4 România, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Răzvan Năstase, Free Communication: Un pic de nudism profesional i-ar face bine comunicării

Razvan Nastase 2

Pur si simplu avem nevoie de oameni care să aibă simț social. Să circule, să umble printre oameni, să consume și să fie interesați de lume. Dacă esti foarte IN în lumea asta, o să prinzi la un moment dat și dinamicile și nuanțele și finețurile și o să fii și mai deștept și mai util brandurilor. Asta ne trebuie. Și mâine și azi – Răzvan Năstase, Account Director la Free Communication, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

AVE, o problemă de etică în afaceri?

Dana Oancea dosar etica

În ultimii 10 ani, organizații profesionale din întreaga lume şi-au întețit dezaprobarea la adresa măsurătorilor de tip AVE (Advertising Equivalency Value), pledând din ce în ce mai apăsat pentru alungarea lor din practica curentă de evaluare. Dar, contrar dezbaterilor care i-au negat relevanța, realitatea este că AVE a continuat să persiste, la noi şi afară, în instrumentarul breslei comunicatorilor. Iar preeminența şi utilizarea acestor măsurători a îngreunat mult tranziția către sisteme de evaluare relevante, asistând în practică la o decuplare frecventă a comunicării de procesele de business.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Chiar dacă trăim în era specializării, pentru un om de comunicare nu mai este suficient să stăpânească doar tactici de publicity

Octav Stefan piatamuncii

Atragerea talentelor a reprezentat întotdeauna un soi de nod gordian în industria de comunicare de pretutindeni, iar problema a căpătat o nouă dimensiune în contextul pandemiei. Atât agențiile cât și companiile au indicat gestionarea echipelor și atragerea talentelor drept una dintre principalele provocări ale industriei în toate cele patru sondaje internaționale realizate de Provoke de la jumătatea anului trecut până acum – Octav Ștefan, PR Manager & Partner la SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Candidații de astăzi fac o deosebire mai clară între job și viața personală

Elena Bululete

Noi ținem foarte mult la ideea de echipă și cred în continuare că ea va fi fundamentală pentru activitatea de comunicare. De-a lungul anilor am experimentat mai multe feluri de echipă, de la echipe de proiect, echipe flexibile, echipe multidisclinare, echipe mai mari sau mici. Acum învățăm să lucrăm în echipe care își desfășoară activitatea din mai multe locuri în același timp și care funcționează pe programe diferite. Cred că e prea devreme acum să spunem dacă acest lucru funcționează sau nu – Elena Bululete, Managing Partner Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: The Nature of Conceptualization in Public Relations

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 2

Conceptualization is the process of thinking logically and systematically about concepts, definitions, measures, and the relationships among them.

Citeste mai mult...

Irina Ciocan Stănescu, Graffiti PR: Cred că în viitor ne vom orienta către o nouă specie de multidsciplinaritate

Irina Ciocan Stanescu GraffitiPR

În prezent vedem colegi care vor mai degrabă să aibă responsabilități unilaterale, dar să rămână în același timp conectați la întreg contextul. CSR dar parte din campania integrată, creație dar conectați la strategie, project management dar aproape de idee. E un efort de profesionalizare, care aduce profunzime și capacitatea de a aborda proiecte mai mari, mai rapid – Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner Graffiti PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: The greatest problem in public relations is not the lack of measurement but the lack of conceptualization

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 1

Public relations practitioners in the United States first became interested in measurement and evaluation in the 1970s, although discussion of the topic has exploded in the last ten years. The beginning of this explosion of interest occurred around October 10, 1996, when the U.S. Institute for Public Relations, the magazine Inside PR, and the Ketchum Public Relations Research and Measurement Department invited twenty-one leading U.S. public relations practitioners, counselors, researchers, and academicians to a summit meeting to discuss and then define minimum standards for measuring the effectiveness of public relations.

Citeste mai mult...

Călin Hera, PiArt Vision: PR-ul viitorului va fi unul cu suflet sau nu va mai fi deloc

Calin HeraAtunci când am început PiArt Vision aveam cu toții în gând ideea de artă a PR-ului. Poate părea și azi o idee ușor naivă, dar credem în continuare că dacă pui suflet într-un proiect, acest lucru se simte. A fi capabil să pui suflet, iată o calitate care, cred eu, va conta. Firește, nu poți performa doar având „suflet”, dar în condițiile în care pe piață vor fi tot mai mulți profesioniști veritabili, sufletul ar putea face diferența – Călin Hera, Co-fondator PiArt Vision, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Silvia Teodorescu: Se diminuează coeziunea de echipă tip „Lupii de pe Wall Street”, dar se naște una de natură mult mai umană

Silvia Teodorescu

Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați aspiră la o carieră în domeniu, cum se transformă noțiunea de “echipă”, ce noutăți/provocări ne oferă instrumentarul de lucru actual și noul modus operandi post-pandemic și, nu în ultimul rând, ce îi motivează pe interlocutorii noștri să rămână în această breaslă.

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau: Inovația și pragmatismul sunt atributele definitorii pentru industria comunicării strategice de azi

Catalina Rousseau 3

Nu cred că ne confruntăm cu vreun exod în industria comunicării, cel puțin eu nu îl simt în agenție. Dimpotrivă, nu putem noi oferi suficiente locuri de muncă pe măsura cererilor pe care le primim. Aș puncta aici că pe parcursul anilor am primit cereri de stagii sau de angajare de la români formați în universități din strainatate sau de la străini aflați în căutarea unor oportunități în România, din cele mai diverse zone geografice, din SUA, din Europa sau din Asia, iar amestecul de culturi profesionale și modul de raportare la locul de muncă au fost mai mult decât benefice – Cătălina Rousseau, President & CEO, BDR Associates, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Bogdan Tomoiagă & Irina Ciocan Stănescu: Am intrat în industrie pentru idei și am rămas pentru oameni și pentru impactul în societate

BogdanTomoiaga  ICS GraffitiPR 2

Bogdan Tomoiagă și Irina Ciocan Stănescu sunt executivi ai agenției Graffiti PR, un business de PR cu o creștere notabilă în ultimii ani. Am povestit cu ei despre ce înseamnă să conduci astăzi o afacere de PR cu peste 70 de consultanți, despre drumul lor în agenție, despre antreprenoriat și apartenența la rețeaua globală Ketchum, despre amprenta crizei și modelul de business care i-a urmat, despre curaj și pasiune, despre exit-ul din rețeaua BBDO și preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către antreprenorul Cătălin Chiș, despre planning și momentum într-o agenție de PR și despre multe alte subiecte interesante. Mărturisesc că a fost dificil să pun punct acestui dialog, fiecare răspuns mi-a deschis un orizont nou de întrebări cu ramificații interesante.

Citeste mai mult...

Raluca Negrea, MakeSense: Îmi pare rău să văd oameni cu diplome tot mai inutile și planuri zero de dezvoltare profesională

Raluca Negrea

Legat de problemele pe care le au clienții noștri care pierd din echipele lor medici, programatori, barmani, oamenii buni la toate, nu pot decât să spun că mi se strânge inima. Soluția pe care o văd este o implicare serioasă din partea tuturor în societate. Nu prea cred că o să vină, nu prea cred că o să ni se dea, dar cred că dacă noi alegem să rămânem, avem o singură opțiune: să facem tot posibilul să fie mai bine. Să fim angajatori mai buni, colaboratori etici, să-i respectăm pe ceilalți, să cerem să ni se respecte drepturile, să ne intereseze care ne sunt drepturile, să facem voluntariat și să suținem proiecte educaționale etc. - Raluca Negrea, Managing Partner, MakeSense, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului

Octav Stefan piatamuncii

Flexibilizarea este cheia. Cred că trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului. De exemplu, în anumite cazuri poate fi potrivit să lucrăm cu colaboratori specializați pe proiecte sau pe anumite arii specifice. De asemenea,  un rol important îl are instruirea tinerilor încă din facultate – Octav Ștefan, PR Manager, SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP