29032024

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR

Mihaela Tudor: Omul de PR are o mare responsabilitate și trebuie să fie primul filtru etic

Mihaela Tudor

PR-iștii împing în presă știri fără valoare de informație ca să bifeze acțiunea la client, fără discernământ profesional, și mai și plătesc de multe ori pentru asta. Jurnaliștii cer uneori “atenții” ca să publice lucruri. Iar unele instituții media deja nu mai publică nimic fără buget de publicitate, nici măcar ce reprezintă cu adevărat o știre - Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

‚Tocmai componenta de etică s-a pierdut pe drum’. În dialog cu Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors

Simona Dan Raluca Mihalachioiu

Un derapaj fața de etica profesiei îl reprezintă condiționarea îndeplinirii job-ului de o recompensă financiară sau de altă natură. Este un drum cu două sensuri, derapajele venind atât dinspre industria de PR către media, ca exemplu de stakeholder, cât și dinspre instituții de presa către PR – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.  

Citeste mai mult...

Etica nu are loc în noua definiţie a Relaţiilor Publice

aurelian_horja_257,3 % dintre cei care au răspuns invitaţiei PRSA de a participa la realizarea noii definiţii a Relaţiilor Publice au considerat că nicio definiţie modernă a Relaţiilor Publice nu trebuie să cuprindă cuvântul "etică".

Citeste mai mult...

Maria Besnea, Dăescu Borțun Olteanu: Cred că întrebările curajoase și incomode ne pot duce mai departe ca industrie

Maria Besnea

O discuție pluridisciplinară despre etică ar putea genera efecte sociale pozitive pe termen lung, iar în PR ar putea ridica standardul conversației în industrie prin reducerea plajei de subiecte extrem de tactice lipsite de substanță sau de valoare-adăugată în care ne-am aruncat în ultimii ani – Maria Besnea, Corporate Communication Director la Dăescu Borțun Olteanu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.  

Citeste mai mult...

Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"

US Institute for Public Relations  şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.

Citeste mai mult...

German Experience with PR Codes and their Enforcement. An interview with Prof. Dr. Lars Rademacher, Chairman of the German PR Council

rademacher print neuAll communication is vulnerable to dishonesty, said once Horst Avenarius, a notorious German practitioner. To support the voluntary self-regulation of the communicators’ work and to avoid all kind of state interferences, two institutions were created in the early post war Germany: the Press and the Advertising Councils. The German PR Council deviated from this pattern. It was founded in 1987 and was established to tackle ethical problems of the German PR guild. The very first public rebuke the Council had to pronounce was addressed to the head of the supervisory board of a large German company. He had personally paid a large amount of money to a journalist for his interview with the magazine DER SPIEGEL in 1995. Since then the German PR Council has been monitoring the compliance with PR moral standards. I spoke with Prof. Dr. Lars Rademacher, the Chairman of the German PR Council (DRPR), about the German PR codes and their enforcement.

Citeste mai mult...

Katerina Tsetsura: Un dialog mai bun între profesioniştii de PR şi jurnalişti ar putea contribui la rezolvarea problemelor etice

Perspectiva lui Habermas asupra dialogului a influenţat foarte mult relaţiile publice şi multe dintre dezbaterile purtate în cadrul acestei profesii. Consider că dialogul este esenţial, reprezintă o metodă prin care putem depăşi stadiul acuzaţiilor, stabilind între practicienii PR şi jurnalişti legături bazate  pe discuţie, pe parteneriatul asigurat de acest dialog.

Citeste mai mult...

Conflicte etice în PR. Un dialog cu Conf. Univ. Dr. Raluca Mureșan, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

Raluca Muresan

Una dintre cele mai întâlnite categorii de dileme etice cu care se confruntă practica relațiilor publice este legată de problema loialităților și de dificultatea armonizării unor așteptări/interese divergente. Profesioniștii PR pot aprecia deseori drept dificilă găsirea unei soluții etice de armonizare a intereselor organizației cu cele ale publicurilor lor. Ce principii sau standarde etice pot orienta specialistul PR în luarea deciziei corecte? Răspunsul la această întrebare variază foarte mult în funcție de identitatea etică asumată de omul de PR – Raluca Mureșan, autor și conferențiar universitar la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Mihai Coman: Cati arginti trebuie pentru ca jurnalistul-tonomat sa cante in struna?

Criza presei din Romania nu este una economica, este in primul rand una de credibilitate; problemele economice, globale si nationale, nu sunt decat un catalizator al cancerului profund, care distruge, incet, dinauntru, mass media. O criza morala nu se vindeca prin concedieri sau influxuri de capital. Istoria ne arata ca unele institutii si unii lideri s-au salvat in asemenea situatii prin spovedanie publica, asumarea vinovatiei, penitente, exil auto-impus…

Citeste mai mult...

Mara Gojgar, Confident Communications: Lipsa de etică în PR este pe ‘persoană fizică’

MaraGojgar Confident-web

Oamenii de PR trebuie să tempereze apetitul organizațiilor pentru a apărea cu orice preț în presă. Dacă nu au o știre, nu au o informație cu adevărat utilă, omul de PR trebuie să fie bariera de care acel document gol de informații nu trece. Astfel se evită aglomerarea jurnaliștilor cu chestiuni inutile – Mara Gojgar, Confident Communications, în dosarul PR România despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

O cercetare a practicilor imorale în raporturile PR - mass media

Institute for Public Relations a publicat recent un studiu care încearcă să evidenţieze practicile imorale în raporturile PR - mass media. Cercetarea a fost realizată online în toamna anului 2007 de Katerina Tsetsura, cercetătoare la Universitatea de Jurnalism din Oklohoma. Au răspuns acestei iniţiative 574 de profesionişti PR şi jurnalişti. Relevanţa studiului este asigurată de acoperirea internaţională şi de sprijinul acordat de asociaţii internaţionale prestigioase precum: Asociaţia Internaţională de Relaţii Publice (IPRA), Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor, Institutul Internaţional al Presei, Alianţa Globală de Relaţii Publice şi Institute for Public Relations. 

Citeste mai mult...

Oana Marinescu: Etica în comunicare înseamnă să dai importanță unui criteriu de evaluare care este legat de « cum » faci un lucru

Oana Marinescu 3Așa cum există un ecosistem în natură, există un ecosistem și în societate. Suntem toți interdependenți. Relațiile noastre sociale, discursul pe care îl avem, comportamentele si atitudinile noastre au un impact asupra celorlalți, iar apoi se întorc asupra noastră. Din păcate, unii nu înțeleg asta – Oana Marinescu, Managing Director OMA Vision, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Etica si relaţiile publice

Cercetările actuale arată că, în mod curent, relaţiile publice sunt asociate cu un comportament lipsit de etică: minciuna, manipularea sau chiar spionajul. Mulţi critici susţin că nu se poate vorbi de etică în relaţii publice, deoarece profesia în sine presupune manipulare şi propagandă. Numeroşi jurnalişti, politicieni sau oameni de rând consideră că termenul de etică în PR este un oximoron, şi anume, fie exprimă ceva imposibil, fie o minciună. Organizaţii precum Centrul pentru Integritate Publică critică industria de relaţii publice ca fiind lipsită de etică, considerând activităţile de PR sau lobby drept cea mai mare ameninţare pentru jurnalismul de calitate. Alte grupări, precum Corporate Watch sunt şi mai critice, considerând că profesioniştii din domeniul relaţiilor publice au, în mod deliberat, un comportament lipsit de etică.

Citeste mai mult...

Prof. Dr. Dumitru Borțun: În lipsa unui sistem de valori etice în PR, putem vorbi de o ocupație, dar nu de o profesie

Dumitru Bortun

Cred că viitorul PR-ului depinde de capacitatea breslei de a produce cât mai mulți profesioniști, adică specialiști în același timp și în aceeași măsură eficienți și morali - Dumitru Borțun, profesor la SNSPA și presedintele Juriului de Onoare al Asociației Române de Relații Publice (ARRP), în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Rezolvarea problemelor etice din domeniul relaţiilor publice: experienţa germană

Horst Avenarius, Preşedinte al Consiliului German de Relaţii Publice, vorbeşte despre problemele etice din domeniul comunicării de afaceri şi despre modalităţile prin care comunitatea practicienilor din domeniul relaţiilor publice din Germania încearcă să le rezolve prin autoreglementare.

Citeste mai mult...

Crenguța Roșu: Etica ar putea fi considerată unul din elefanții din încăperea PR

Crenguta Rosu 4

Îmi amintesc de o butadă “clientul este regele și presa mi-e stăpânul” și cred că punctează una dintre cele mai importante serii de posibile conflicte morale. De fapt, cred că arată și o posibilă soluție - și anume orientarea comună către interesul public, în primul rând – Crenguța Roșu, Managing Partner, DC Communication, în dezbaterea PR România despre „Etică în PR”.

Citeste mai mult...

Publicitate contra cerneală: conflicte morale în triunghiul PR-presă-public

Nu putem vorbi de o profesie dacă acea profesie nu are o cultură a ei: un duh care să unească breasla şi instituţiile acesteia sub un set de repere general asumate. Există în România o cultură morală a profesiilor dedicate comunicării, precum relaţii publice şi jurnalism? S-a cristalizat în spaţiul comunicării publice acea structură transparentă dar viguroasă a normelor şi valorilor reper?

Citeste mai mult...

Etica și Relațiile Publice

Dana Oancea dosar etica

Prin natura sa, domeniul relațiilor publice acoperă atât comunicarea de afaceri cât și comunicarea de masă. Specialistul în PR se găsește prins într-un sistem complicat de relații care aduc cu sine interese, drepturi și responsabilități. În raporturile sale cu agenția ori clientul pentru care lucrează, cu instituția de presă, prin intermediul jurnalistului și a redacției care îi preiau mesajul, și, în sfârșit, cu publicul căruia i se adresează, omul de PR trebuie să echilibreze așteptările clientului cu cele ale publicului, fără a neglija interesele instituției mass media. Acest gen de comunicare atrage după sine tot spectrul de conflicte etice: diferențe de standarde profesionale, conflicte de norme și valori, conflicte de interese.

Citeste mai mult...

Etică în PR - specialişti în comunicare despre problemele etice din piaţa românească a comunicării de afaceri

dana_oanceaDe ce să vorbim despre etică în PR? De ce avem nevoie de etică în PR? Care sunt problemele etice din PR? Cum pot fi ele rezolvate? Întrebări*

Citeste mai mult...

Deontologia nu are loc în programa facultăților de comunicare

ethics

Profesorii și profesioniștii industriei de comunicare trag un semnal de alarmă și solicită Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.

Citeste mai mult...

German Experiences with Codes and their Enforcement

The paper first describes the structure, the tasks and the procedures of the German Council on Public Re­lations. It outlines some peculiarities: This council censures not only mem­bers of the suppor­ting asso­ciations but non-members and non-PR-professionals as well.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP