Mihaela Tudor: Omul de PR are o mare responsabilitate și trebuie să fie primul filtru etic
- Joi, 16 Aprilie 2020 08:32 |
- Dana Oancea
PR-iștii împing în presă știri fără valoare de informație ca să bifeze acțiunea la client, fără discernământ profesional, și mai și plătesc de multe ori pentru asta. Jurnaliștii cer uneori “atenții” ca să publice lucruri. Iar unele instituții media deja nu mai publică nimic fără buget de publicitate, nici măcar ce reprezintă cu adevărat o știre - Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
‚Tocmai componenta de etică s-a pierdut pe drum’. În dialog cu Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors
- Miercuri, 15 Aprilie 2020 11:03 |
- Dana Oancea
Un derapaj fața de etica profesiei îl reprezintă condiționarea îndeplinirii job-ului de o recompensă financiară sau de altă natură. Este un drum cu două sensuri, derapajele venind atât dinspre industria de PR către media, ca exemplu de stakeholder, cât și dinspre instituții de presa către PR – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Etica nu are loc în noua definiţie a Relaţiilor Publice
- Marți, 20 Martie 2012 22:00 |
- Aurelian Horja
57,3 % dintre cei care au răspuns invitaţiei PRSA de a participa la realizarea noii definiţii a Relaţiilor Publice au considerat că nicio definiţie modernă a Relaţiilor Publice nu trebuie să cuprindă cuvântul "etică".
Maria Besnea, Dăescu Borțun Olteanu: Cred că întrebările curajoase și incomode ne pot duce mai departe ca industrie
- Joi, 09 Aprilie 2020 08:09 |
- Dana Oancea
O discuție pluridisciplinară despre etică ar putea genera efecte sociale pozitive pe termen lung, iar în PR ar putea ridica standardul conversației în industrie prin reducerea plajei de subiecte extrem de tactice lipsite de substanță sau de valoare-adăugată în care ne-am aruncat în ultimii ani – Maria Besnea, Corporate Communication Director la Dăescu Borțun Olteanu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"
- Duminică, 11 Iulie 2010 22:00 |
- Dana Oancea
US Institute for Public Relations şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.
German Experience with PR Codes and their Enforcement. An interview with Prof. Dr. Lars Rademacher, Chairman of the German PR Council
- Marți, 07 Aprilie 2020 09:27 |
- Dana Oancea
All communication is vulnerable to dishonesty, said once Horst Avenarius, a notorious German practitioner. To support the voluntary self-regulation of the communicators’ work and to avoid all kind of state interferences, two institutions were created in the early post war Germany: the Press and the Advertising Councils. The German PR Council deviated from this pattern. It was founded in 1987 and was established to tackle ethical problems of the German PR guild. The very first public rebuke the Council had to pronounce was addressed to the head of the supervisory board of a large German company. He had personally paid a large amount of money to a journalist for his interview with the magazine DER SPIEGEL in 1995. Since then the German PR Council has been monitoring the compliance with PR moral standards. I spoke with Prof. Dr. Lars Rademacher, the Chairman of the German PR Council (DRPR), about the German PR codes and their enforcement.
Katerina Tsetsura: Un dialog mai bun între profesioniştii de PR şi jurnalişti ar putea contribui la rezolvarea problemelor etice
- Duminică, 01 Noiembrie 2009 22:00 |
- Katerina Tsetsura
Conflicte etice în PR. Un dialog cu Conf. Univ. Dr. Raluca Mureșan, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu
- Miercuri, 01 Aprilie 2020 20:55 |
- Dana Oancea
Una dintre cele mai întâlnite categorii de dileme etice cu care se confruntă practica relațiilor publice este legată de problema loialităților și de dificultatea armonizării unor așteptări/interese divergente. Profesioniștii PR pot aprecia deseori drept dificilă găsirea unei soluții etice de armonizare a intereselor organizației cu cele ale publicurilor lor. Ce principii sau standarde etice pot orienta specialistul PR în luarea deciziei corecte? Răspunsul la această întrebare variază foarte mult în funcție de identitatea etică asumată de omul de PR – Raluca Mureșan, autor și conferențiar universitar la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Mihai Coman: Cati arginti trebuie pentru ca jurnalistul-tonomat sa cante in struna?
- Joi, 20 August 2009 08:10 |
- Prof. Dr. Mihai Coman
Criza presei din Romania nu este una economica, este in primul rand una de credibilitate; problemele economice, globale si nationale, nu sunt decat un catalizator al cancerului profund, care distruge, incet, dinauntru, mass media. O criza morala nu se vindeca prin concedieri sau influxuri de capital. Istoria ne arata ca unele institutii si unii lideri s-au salvat in asemenea situatii prin spovedanie publica, asumarea vinovatiei, penitente, exil auto-impus…
Mara Gojgar, Confident Communications: Lipsa de etică în PR este pe ‘persoană fizică’
- Luni, 30 Martie 2020 12:36 |
- Dana Oancea
Oamenii de PR trebuie să tempereze apetitul organizațiilor pentru a apărea cu orice preț în presă. Dacă nu au o știre, nu au o informație cu adevărat utilă, omul de PR trebuie să fie bariera de care acel document gol de informații nu trece. Astfel se evită aglomerarea jurnaliștilor cu chestiuni inutile – Mara Gojgar, Confident Communications, în dosarul PR România despre Etică în PR.
O cercetare a practicilor imorale în raporturile PR - mass media
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 20:41 |
- Katerina Tsetsura
Oana Marinescu: Etica în comunicare înseamnă să dai importanță unui criteriu de evaluare care este legat de « cum » faci un lucru
- Miercuri, 25 Martie 2020 15:50 |
- Dana Oancea
Așa cum există un ecosistem în natură, există un ecosistem și în societate. Suntem toți interdependenți. Relațiile noastre sociale, discursul pe care îl avem, comportamentele si atitudinile noastre au un impact asupra celorlalți, iar apoi se întorc asupra noastră. Din păcate, unii nu înțeleg asta – Oana Marinescu, Managing Director OMA Vision, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Etica si relaţiile publice
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 20:11 |
- Shannon A. Bowen
Cercetările actuale arată că, în mod curent, relaţiile publice sunt asociate cu un comportament lipsit de etică: minciuna, manipularea sau chiar spionajul. Mulţi critici susţin că nu se poate vorbi de etică în relaţii publice, deoarece profesia în sine presupune manipulare şi propagandă. Numeroşi jurnalişti, politicieni sau oameni de rând consideră că termenul de etică în PR este un oximoron, şi anume, fie exprimă ceva imposibil, fie o minciună. Organizaţii precum Centrul pentru Integritate Publică critică industria de relaţii publice ca fiind lipsită de etică, considerând activităţile de PR sau lobby drept cea mai mare ameninţare pentru jurnalismul de calitate. Alte grupări, precum Corporate Watch sunt şi mai critice, considerând că profesioniştii din domeniul relaţiilor publice au, în mod deliberat, un comportament lipsit de etică.
Prof. Dr. Dumitru Borțun: În lipsa unui sistem de valori etice în PR, putem vorbi de o ocupație, dar nu de o profesie
- Duminică, 22 Martie 2020 17:17 |
- PR Romania
Cred că viitorul PR-ului depinde de capacitatea breslei de a produce cât mai mulți profesioniști, adică specialiști în același timp și în aceeași măsură eficienți și morali - Dumitru Borțun, profesor la SNSPA și presedintele Juriului de Onoare al Asociației Române de Relații Publice (ARRP), în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Rezolvarea problemelor etice din domeniul relaţiilor publice: experienţa germană
- Joi, 22 Ianuarie 2009 14:45 |
- Dr. Horst Avenarius
Horst Avenarius, Preşedinte al Consiliului German de Relaţii Publice, vorbeşte despre problemele etice din domeniul comunicării de afaceri şi despre modalităţile prin care comunitatea practicienilor din domeniul relaţiilor publice din Germania încearcă să le rezolve prin autoreglementare.
Crenguța Roșu: Etica ar putea fi considerată unul din elefanții din încăperea PR
- Miercuri, 18 Martie 2020 19:38 |
- Dana Oancea
Îmi amintesc de o butadă “clientul este regele și presa mi-e stăpânul” și cred că punctează una dintre cele mai importante serii de posibile conflicte morale. De fapt, cred că arată și o posibilă soluție - și anume orientarea comună către interesul public, în primul rând – Crenguța Roșu, Managing Partner, DC Communication, în dezbaterea PR România despre „Etică în PR”.
Publicitate contra cerneală: conflicte morale în triunghiul PR-presă-public
- Joi, 22 Ianuarie 2009 14:10 |
- Dana Oancea & Bogdan Diaconu
Etica și Relațiile Publice
- Miercuri, 18 Martie 2020 11:26 |
- Dana Oancea
Prin natura sa, domeniul relațiilor publice acoperă atât comunicarea de afaceri cât și comunicarea de masă. Specialistul în PR se găsește prins într-un sistem complicat de relații care aduc cu sine interese, drepturi și responsabilități. În raporturile sale cu agenția ori clientul pentru care lucrează, cu instituția de presă, prin intermediul jurnalistului și a redacției care îi preiau mesajul, și, în sfârșit, cu publicul căruia i se adresează, omul de PR trebuie să echilibreze așteptările clientului cu cele ale publicului, fără a neglija interesele instituției mass media. Acest gen de comunicare atrage după sine tot spectrul de conflicte etice: diferențe de standarde profesionale, conflicte de norme și valori, conflicte de interese.
Etică în PR - specialişti în comunicare despre problemele etice din piaţa românească a comunicării de afaceri
- Joi, 22 Ianuarie 2009 13:53 |
- Dana Oancea
De ce să vorbim despre etică în PR? De ce avem nevoie de etică în PR? Care sunt problemele etice din PR? Cum pot fi ele rezolvate? Întrebări*
Deontologia nu are loc în programa facultăților de comunicare
- Miercuri, 08 Ianuarie 2020 11:18 |
- Dana Oancea
Profesorii și profesioniștii industriei de comunicare trag un semnal de alarmă și solicită Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.
German Experiences with Codes and their Enforcement
- Joi, 22 Ianuarie 2009 13:24 |
- Dr. Horst Avenarius
The paper first describes the structure, the tasks and the procedures of the German Council on Public Relations. It outlines some peculiarities: This council censures not only members of the supporting associations but non-members and non-PR-professionals as well.