24102021

Back Eşti aici:Home Articole Reputatie si Incredere Cum să faci PR pentru PR

Cum să faci PR pentru PR

Pin It

lilly_bindeanuCred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.


Recunoaşterea publică a companiei reprezintă unul din cele mai importante obiective în PR. Pentru segmentul de small business şi start-up-uri locale, un astfel de obiectiv nu este considerat măreţ. Cei care vin din această zonă îşi doresc ca PR-ul să creeze cerere, vor rezultate imediate. Astfel, rolul meu este acela de a demonstra că PR-ul este un instrument mai bun pentru branding şi poziţionare, decât pentru stimularea cererii. Fără relaţii publice, multe companii mici şi start-up-uri ar trudi la nesfârşit să beneficieze de expunere publică în calitate de concurenţi, în raport cu rata de eficienţă dobândită prin publicitate şi marketing.

De-a lungul experienţei mele de comunicator pentru companii mici am observat percepţia greşită în ceea ce priveşte rolul relaţiilor publice în planul lor de afaceri. Deşi pare desuet, mi-am propus ca în perioada următoare să fac PR pentru PR.

Iată cum:

  • voi aloca timp pentru a defini job-ul meu celor interesaţi (great communicators are great explainers!);
  • nu voi folosi jargoane, voi vorbi logic, direct şi simplu (când am încercat să explic unui antreprenor că PR-ul este o investiţie pe termen lung, i-am făcut următoarea analogie: PR-ul în business este ca laptele pentru bebeluşi, fără el nu poţi creşte);
  • îmi voi folosi credibilitatea, experienţa şi expertiza pentru a consilia şi a argumenta de ce trebuie să punem în aplicare sau de ce trebuie schimbată o strategie de comunicare;
  • mă voi reinventa profesional (cunoaştem expresia: Încrede-te în tine însuţi, dar încrede-te mai mult în trend-uri!);
  • voi continua sa fac networking (Social Media şi PR-ul merg mână în mână);
  • voi fi mereu un student la comunicare, voi studia PR-ul şi mă voi dedica din ce în ce mai mult pentru ca partenerii de afaceri să dobândească o educaţie în acest domeniu.


Liliana Bindeanu este PR Strategist la Strategy Ideea Consulting, firmă care oferă strategii de comunicare şi CSR pentru small business şi ONG-uri. Experienţa în PR a început-o acum aproape 6 ani, ca asistent PR la Sibiu, iar la Cluj a cunoscut PR-ul de agenţie şi activitatea de freelancing.
A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu şi în prezent urmează cursurile on-line de la Harvard Bussiness School. Copyright PR Romania


Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors  logo oxygen site