14082020

Back Eşti aici:Home Articole Reputatie si Incredere Variabilele reputaţiei corporatiste

Variabilele reputaţiei corporatiste

Index articole

 

Definiţia propusă de autor

Aducând laolaltă toate aceste definiţii, am ajuns la concluzia că există două definiţii ale reputaţiei, una din perspectiva organizaţiei şi una din perspectiva stakeholderilor.

Din perspectiva organizaţiei, reputaţia reprezintă un bun imaterial care permite companiei să se ocupe mai eficient de nevoile şi aşteptările diferiţilor săi stakeholderi, diferenţiându-se astfel de competitorii săi.

Din perspectiva stakeholderilor, reputaţia reprezintă răspunsul intelectual, emoţional şi comportamental al acestora atunci când acţiunile organizaţionale rezonează sau nu cu nevoile şi interesele lor. Dacă stakeholderii consideră că organizaţia răspunde nevoilor lor mai bine decât concurenţa, ei vor adopta o atitudine favorabilă faţă de aceasta: de exemplu, vor investi, o vor sprijini în caz de nevoie, se vor alătura cauzelor sale etc. Pe măsură ce companiile răspund nevoilor şi intereselor stakeholderilor, ele îmbunătăţesc reputaţia şi scad riscurile , creând aşa numitul "efect de halou" care le poate fi extrem de util în momentele dificile.

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site