29032024

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte

dan_lucaCred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.

Citeste mai mult...

Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni

patricia_frederencoPentru potenţialii investitori străini, România a devenit un soi de Mecca. Aici poţi găsi oameni calificaţi care să-ţi dezvolte business-ul la un preţ decent, poţi beneficia de facilităţi fiscale, pâine cu sare şi multe reverenţe pentru simplul statut de angajator, fără să ţi se impună condiţiile care, în orice stat cu ataşament faţă de comunitate, sunt o obligaţie firească – aceea de a susţine oameni, proiecte, iniţiative importante pentru mediul în care ai ales să intri.

Citeste mai mult...

Oraşele (se) comunică

raluca_crisanOraşele înfloresc în urma exploziei online-ului. Odată cu dezvoltarea comunicării online, activităţile sociale au primit un nou avânt şi împânzesc zilele şi nopţile românilor, cu precădere ale tinerilor. Evenimente altădată „de nişă” sînt gustate acum de pasionaţi şi curioşi deopotrivă, pentru că a devenit mai uşor să ajungă la urechile celor interesaţi. Străzile se umplu de dansatori, cîntăreţi, cititori, pictori -  happeninguri la tot pasul, înfrumuseţînd viaţa cetăţilor, indiferent de sezon.

Citeste mai mult...

Secretul fericirii

mihai_stanescuO mulţime de oameni se întreabă care este secretul fericirii. Probabil şi tu faci parte din acea mulţime, împreună cu mine, colegii mei, ai tăi, ai lor, prietenii, familia. Dacă este să limităm căutarea la ceea ce trăieşti minim 8 ore în fiecare zi, întrebarea cea mai importantă mi se pare: “care este secretul fericirii la muncă?”

Citeste mai mult...

Lansarea 'produselor' în Bruxelles

dan_lucaDe mai bine de 15 ani trăiesc în amestecul cultural specific Bruxelles-ului european. Mă ocup mult în a-i decripta tainele, propunându-i noi ˝produse˝. Contribui de 12 ani la “produsul EurActiv” (un portal de infomaţii despre dinamica legislaţiei comunitare), care are ca menire o transparenţă a sistemului decizional european, iar de vreo doi ani am onoarea de a coordona birourile EurActiv din 15 capitale europene.

Citeste mai mult...

Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.

daniel_amzarDe câte ori v-aţi întrebat cât de multe înţelege clientul final din ceea ce comunicaţi, în contextul industriei şi al pieţei? Cât de mult s-ar uşura comunicarea şi cât s-ar reduce frecvenţa situaţiilor de criză, dacă publicul ar cunoaşte produsul sau serviciul, contextul şi mai ales drepturile şi obligaţiile sale?

Citeste mai mult...

Un taxi pe nume PR, vă rog!

andrei_aronetAscultam la radio, în maşină, o reclamă la o firmă de taxi. Un spot complet lipsit de sare şi piper, care mi-a amintit că atunci când vine vorba de promovare (în orice fel sau chip) taximetria nu e doar la pământ – e chiar praf. Deşi activitatea este profitabilă şi de tradiţie, creativitatea în domeniu este zero, iar tentativele se învârt în jurul aceloraşi clişee. Prilej să-mi imaginez cam cum aş promova o firmă de taximetrie – nu ca publicitar, ci din postură de PR.

Citeste mai mult...

Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!

raluca_mateiDe la “relaţiile cu publicul” PR-ul a ajuns astăzi să “definească” vânturatul hârtiilor prin companie. Banalitatea sarcinii ar putea fi trecută cu vederea dacă angajaţii/ colegii ar face legătura între acele hârtii şi strategia de comunicare, reputaţia companiei, comunicarea de criză sau de brand. Este de prisos să menţionez că această conexiune nu se materializează.

Citeste mai mult...

Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive

georgiana_petcuCum ar fi dacă un anunţ de recrutare ar suna aşa? Bineînţeles că vor conta competenţele tehnice ale candidaţilor, însă criteriul de departajare va fi stilul de comunicare al acestora. Eşti asertiv? Atunci ai şanse să ajungi pe lista scurtă şi vei fi la un pas de a obţine postul dorit. Persoanele pasive sau agresive nu corespund profilului.

Citeste mai mult...

Arta conversaţiei ca strategie de PR

raluca_eneÎn 2012, Burson-Marsteller a reluat studiul Global Social Media Check-up, întocmit pe baza Fortune Global 100 – topul celor mai mari companii din lume. Şi a aflat că oamenii vorbesc din ce în ce mai mult despre companii şi fac mai multe schimburi de informaţii între ei, ceea ce a determinat companiile să devină mai active în spaţiul virtual, să-şi facă pagini de Facebook şi Twitter şi să le menţină la zi, să ofere conţinut şi să angajeze publicul în conversaţii cu şi despre branduri.

Citeste mai mult...

Lecţii de comunicare în metrou

irina_patruSau despre deosebirea dintre “a privi “ şi “a vedea”, “a asculta” şi “a auzi”


În metrou vezi şi auzi vrute şi nevrute. Aparent, e doar o mulţime pestriţă de oameni, aflată permanent într-un zumzet fără sens. Cei mai mulţi dintre noi aleg să se izoleze. În spatele unei cărţi, cu căştile în urechi, răsfoind presa pe mobil sau verificând statusurile de Facebook. Cam asta fac şi eu. E cea mai comodă şi plăcută variantă.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP