Vara vrajbei noastre
- Luni, 10 Martie 2014 22:00 |
- Rares Petrisor

Parafraza titlului ales de Steinbeck pentru a descrie conflictul ce a măcinat spița aristocratică pe care a descris-o în ‘Iarna vrajbei noastre’ nu e întâmplătore: o anumită rezistență la schimbare în industria noastră de relații publice, anumite schimbări care se petrec prea rapid, o lume care pare să nu mai poată fără dezechilibru și un pic de răutate, un model de business în care inovarea înseamnă renunțare, soluții de continuitate pe care nu le acceptăm – totul face ca iarna să fie departe, iar vara care vine să semene a infern.
Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management
- Marți, 22 Octombrie 2013 21:16 |
- Alina Jijau

Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi
- Duminică, 13 Octombrie 2013 22:00 |
- Anemona Stanomir
În piaţa financiară din România se vorbeşte de multă vreme despre o lipsă de comunicare eficientă, nu doar între actorii pieţei, ci şi cu publicul larg. Nu e de mirare că o serie de studii recente arată atât o încredere scăzută a românilor față de instituţiile financiare, cât şi cunoştinţe financiare reduse ale populaţiei – cele două mergând împreună.
Reguli spuse și nespuse despre un pitch: dezbatere deschisă
- Marți, 01 Octombrie 2013 22:00 |
- Ruxandra Vasilescu
PR-ul este printre puținele industrii de consultanță care trebuie să demonstreze de fiecare dată cât de capabilă este pentru a câștiga un proiect/client nou. Cred că este un lucru extrem de bun pentru dezvoltarea și specializarea pieței de comunicare, pentru încurajarea concurenței, pentru exersarea creativității. Dar dacă privim la nivel de industrie de consultanță, atunci PR-ul are ceva de pierdut. Încredere.
Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli
- Marți, 24 Septembrie 2013 22:00 |
- Raluca Ene
Suntem pe repede-înainte, nu mai avem vreme să citim teorii care sună bine, dar rămân în manual/pe blog/pe website. Vrem lucruri “crocante”, aplicabile aici și acum. Vrem oameni pricepuți, cu care să stabilim o linie de acțiune și apoi să stăm liniștiți că nu doar se spune, ci chiar se face treaba așa cum scrie la carte. Noi toți vrem asta, și cu atât mai mult o vor cei aflați în poziții de management, care jonglează în fiecare zi cu decizii care pot schimba într-o clipă viața unei companii.
Îmi caut mână dreaptă*
- Duminică, 04 August 2013 22:00 |
- Rares Petrisor
Ce faci când agenţia creşte? Cine va fi cel sau cea care îţi va sta în dreapta? Cine va scrie la fel de bine sau chiar mai bine decât tine? Cine va vorbi clienţilor în acelaşi stil? Cine “ţine” agenţia cât eşti în concediu sau nu eşti în birou? Cine şi când va fi mâna ta dreaptă? Cum arată omul ideal căruia i-ai da totul pe mână şi te-ai putea retrage mai des într-un loc însorit, cu pieţe mici şi espresso bun, cu ieşire la mare şi chirii acceptabile?
Despre învăţare şi alţi demoni
- Duminică, 14 Iulie 2013 19:16 |
- Camelia Eremia
Fără să fie o afirmaţie lipsită de modestie, cred că toţi cei care lucrează în PR împărtăşesc părerea că este una dintre meseriile în care se învaţă foarte mult, atât dintre disciplinele comunicării cât şi din alte domenii. Dacă un medic continuă să se specializeze toată cariera pe aria sa de expertiză, un PR-ist trebuie să înglobeze în procesul de cunoaştere, pe lângă tehnicile de comunicare, toate noutăţile din alte domenii pentru a fi permanent conectat la realităţile momentului.
Please don’t make me famous ...
- Duminică, 09 Iunie 2013 14:04 |
- Cristina Mihaila
Spre deosebire de colegii lor din alte domenii, de cele mai multe ori, PR-iştii din bănci nu ajung să-şi trăiască cele 15 secunde de glorie. Cu o singură excepţie, care nici măcar nu mai este de actualitate, nu s-au văzut directori de comunicare din bănci care să aibă prezenţă periodică în mass-media. Nu merg la televiziuni să înmâneze premii în finalele emisiunilor care fac rating. Nu dau interviuri şi nu apar în topuri.
Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul
- Marți, 02 Aprilie 2013 22:00 |
- Iulia Bendea
După căderea regimului comunist, mediul de afaceri din România a fost asaltat de oameni dornici de dezvoltare, oameni în care spiritul de întreprinzători, de afacerist a răbufnit ca o furtună după anii lungi de abţineri, de limitări. Un domeniu relativ nou, PR-ul trebuie să îşi găsească locul în această lume dominată de ambiţii, de orgolii. Într-o asemenea lume, PR-istul este pus în situaţia de a selecta şi identifica clienţii cu care ar putea dezvolta o relaţie profesională favorabilă.
Pledoarie pentru transparenţă
- Marți, 19 Martie 2013 22:00 |
- Eliza Rogalski
Nu citiţi aceste rânduri dacă nu aţi trecut niciodată printr-o criză. Nu citiţi nici dacă sunteţi de părere că notorietatea, cota de piaţă şi profitabilitatea sunt cele mai importante atribute de succes ale unui brand. Nu citiţi dacă sunteţi absolut convinşi că încrederea în branduri se construieşte prin fantezii şi concepte aducătoare de “earned media”. Și nici dacă sunteţi de părere că transparenţa e un cuvânt din dicţionarul de cuvinte de lemn al PR-iştilor.
Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte
- Marți, 12 Martie 2013 22:00 |
- Dan Luca
Cred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.