28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Organizaţiile non-profit folosesc social media, dar nu stiu să măsoare impactul

Organizaţiile non-profit folosesc social media, dar nu stiu să măsoare impactul

Pin It
social-mediaMarea majoritate a organizaţiilor non-profit (88%) experimentează social media cu scopul de a accesa un public cât mai larg şi relevant, dar o altă majoritate importantă a lor (79%) declară că nu poate demonstra impactul reţelelor sociale pentru propriile organizaţii. Doar jumătate (51%) raportează o utilizare activă a reţelelor sociale, conform unui studiu realizat de echipa de impact social a Weber Shandwick împreună cu KRC Research în rândul a 200 de directori executivi şi de comunicare ai unor organizaţii non-profit şi fundaţii.
“Ştim din colaborarea noastră cu organizaţiile non-profit că multe dintre acestea sunt conştiente de potenţialul social media şi o experimentează, dar mulţi dintre ei nu beneficiază la maxim de oportunităţile disponibile,” spune Paul Massey, unul dintre coordonatorii echipei de impact social al firmei. „Acest studiu validează faptul că experimentarea se face pe scară largă şi sugerează de asemenea că, în viitor, organizaţiile non-profit care se vor implica pe deplin în dialog, vor obţine cele mai mari beneficii.”

Studiul a constatat că marea majoritate a profesioniştilor care activează în organizaţii non-profit şi fundaţii consideră că prezenţa online ajută la o mai bună cunoaştere a acestora de către public (92%), păstrează publicul extern implicat (86%) şi reduce costurile aferente mijloacelor media tradiţionale (77%). În plus, social media ajuta organizaţiile non-profit să atingă un public extern mai larg (67%). Un procent de 62% declară că avantajele surclasează riscurile. Din aceste motive, o majoritate importantă (85%) intenţionează să folosească mai intens reţelele sociale în următorii doi ani, în timp ce 78% vor avea nevoie de o mai amplă şi mai profundă expertiză în acest domeniu.

În ciuda percepţiilor predominant pozitive asupra social media în rândul organizaţiilor non-profit, studiul a punctat şi anumite provocări. Două treimi dintre directorii organizaţiilor non-profit participante la studiu (67%) consideră că media tradiţionale sunt mai eficace în sprijinirea eforturilor de strângere de fonduri, decât reţelele sociale (67% faţă de 22%). La fel de important, directorii din lumea organizaţiilor non-profit sunt mai sceptici cu privire la abilitatea social media de a-i ajuta să relaţioneze cu audienţe greu de atins, cum ar fi donatori (45%), mass-media (39%) şi cei care elaborează politici (31%).

„În timp ce două treimi din directorii organizaţiilor non-profit consideră ca social media are un impact pozitiv asupra modului în care comunică cu publicul extern, ei sunt mai puţin convinşi  cu privire la rezonanţa social media în rândul donatorilor, jurnaliştilor şi a celor care elaborează politici,” spune Stephanie Bluma, unul dintre coordonatorii echipei de impact social. „Aceste rezultate ne spun practic că organizaţiile trebuie să stabilească legături mult mai orientate şi durabile cu aceste segmente de public. În lunile ce urmează, strategiile de implicare în mediul digital vor trebui să producă valoare pe mai multe fronturi, de la construcţia brand-ului, la susţinerea cauzei şi strângerea de fonduri.”

De remarcat că singura zonă în care social media este percepută ca fiind capabilă să producă un impact mai mare decât mijloacele tradiţionale este mobilizarea susţinătorilor şi a promotorilor (58%), un public ţintă de o importanţă critică pentru organizaţiile non-profit. Totuşi, în ciuda acestei crez puternic şi a constatării studiului conform căreia majoritatea directorilor organizaţiilor non-profit (84%) percepe valoarea social media în legătură cu cei care le susţin cauza, un segment egal ca dimensiune (83%) recunoaşte faptul că reţelele sociale facilitează înfiinţarea de către promotori a altor organizaţii non-profit independente – un semnal de alarmă pentru directorii organizaţiilor non-profit.

Având în vedere că aproape 70% dintre profesioniştii care activează în organizaţii non-profit proiectează că bugetele lor de comunicare vor rămâne la fel sau se vor diminua în 2010, găsirea resurselor şi a expertizei pentru implementarea strategiilor de social media este o preocupare împărtăşită pe scară largă. 52% dintre organizaţii recunosc faptul că nu au suficient personal pentru a gestiona amploarea curentă a provocărilor oferite de reţelele sociale, iar aproape două treimi (64%) declară că organizaţiile din care provin nu au politici şi ghiduri cu privire la social media pe care angajaţii şi managementul să le urmeze pentru o implicare cât mai eficace în online.


Sursa: Holmes Report. Traducere şi adaptare din engleză Simona Gugiuman, Casa de Traduceri.
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP