Clasamentul primelor 5 campanii de PR ale deceniului
- 09 Februarie 2010 |
- PR Romania

Una dintre cele cinci este campania de Relaţii Publice realizată de Ogilvy pentru The National Heart Lung & Blood Institute şi este deja laureată a premiului SABRE în 2009. Abilităţile formidabile de marketing social de care activităţile de PR derulate de Ogilvy au dat dovadă, împreună cu conceperea şi introducere simbolului Red Dress (Rochia Roşie) au fost parte integrantă a succesului. Rochia Roşie a devenit un fenomen social, convingând celebrităţi, politicieni şi femei de afaceri de pe întreg continentul american să poarte rochia roşie într-o tentativă de a atrage atenţia asupra riscurilor implicate de bolile de inimă – prima cauză a deceselor consemnate în rândul femeilor – şi să genereze o mişcare naţională menită să îmbunătăţească sănătatea inimilor femeilor.
Celelalte patru campanii sunt:
• Comerciantul de îmbrăcăminte Liz Claiborne / Agenţia de PR Patrice Tanaka & Company (acum parte a CRT/tanaka) - Campania de marketing derulată să susţină cauza muncii femeilor (2002)
• Compania Shell Oil şi Armata Statelor Unite şi Agenţia Naţională pentru Viaţa Sălbatică / MGA Communications – Campania de curăţare şi conservare a vieţii sălbatice în zona Rocky Mountains Arsenal (un fost centru de producţie al armelor chimice în SUA). (2004)
• Grupul de companii Telco companies / Fleishman-Hillard - Ajutor dat persoanelor care şi-au pierdut locuinţele în timpul uraganului Katrina (2005)
• Frito-Lay / Ketchum UGC – "Doritos Sparge SuperBowl" (2007) - *Aleasă drept Campania de PR a Deceniului
Conform Raportului Holmes, toate aceste campanii s-au numărat printre cele mai bune din categoria lor, demonstrând capacitatea relaţiilor publice nu numai de a contribui la atingerea unor importante obiective ale companiilor implicate, dar şi de a facilita o schimbare socială pozitivă.