24052024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Richard Edelman: Încrederea în mediul de afaceri s-a îmbunătăţit, dar pacientul mai are nevoie de mult timp până la recuperarea completă

Richard Edelman: Încrederea în mediul de afaceri s-a îmbunătăţit, dar pacientul mai are nevoie de mult timp până la recuperarea completă

Pin It

richard_edelmanRedresarea este fragilă, majoritatea aşteptând o reîntoarce la „starea de fapt”, constată Trust Barometer realizat de Edelman în 2010


La nivel global, încrederea în mediul de afaceri a crescut modest, dar reacţia este alimentata de un vârf în câteva ţări vestice, în special Statele Unite, unde a crescut la 54%, conform Barometrului Încrederii 2010 realizat de Edelman. Încrederea în mediul de afaceri se menţine ridicată în trei din cele patru ţări BRIC, în Brazilia, India şi China menţinându-se la peste 60%. Per ansamblu însă, creşterea este diluată, aproape 70% din opinii susţinând că afacerile şi companiile din domeniul financiar vor reveni la „afacerile ca de obicei” odată ce recesiunea se fi încheiat. Încrederea în bănci a scăzut dramatic în majoritatea ţărilor vestice, prăbuşindu-se cu 39 puncte (68 la 29%) în SUA şi 20 de puncte (41 la 21%) în Marea Britanie în perioada 2007-2010.

"Încrederea în mediul de afaceri s-a îmbunătăţit, dar pacientul mai are nevoie de mult timp până la recuperarea completă”, spune Richard Edelman, Preşedinte şi Director Executiv, Edelman. ― "Creşterea nivelului de încredere în mediul de afaceri camuflează fragilitatea acestuia. Există o oarecare îngrijorare ce vizează luarea de măsuri exclusiv pe termen scurt ca urmare a crizei şi cu privire la rolul de „câine de pază” pe care guvernul va continua să şi-l asume. Companiile trebuie să le demonstreze scepticilor contrariul şi să arate că pot să obţină profit, realizându-şi în acelaşi timp şi obiectul de activitate.”

Pentru prima dată, studiul din acest an arată că încrederea şi transparenţa sunt la fel de importante pentru reputaţia unei companii ca şi calitatea produselor şi serviciilor. În SUA şi majoritatea Europei Occidentale, aceste două atribute au surclasat calitatea produselor – şi lăsat mult în urmă rezultatele financiare, care acum se clasează aproape la coada primelor 10 criterii în toate regiunile. Acest fapt contrastează puternic cu situaţia întâlnită în 2006 când performanţele financiare ocupau locul trei în lista primelor 10 atribute care ilustrau încrederea în Statele Unite. – "Vedem acum un set de factori generatori ai reputaţiei mult diferit de ceea ce observam cu 10 ani în urmă. Încrederea este acum o coordonată esenţială a activităţilor urmează a fi dezvoltate şi derulate," a spus Dl. Edelman.

Experţii sau analiştii domeniului rămân cele mai credibile surse de informare despre o companie. Dar credibilitatea Preşedinţilor de companii se reface vizibil pe multe pieţe, sărind cu nouă puncte în SUA (până la 26%) şi cu 13 puncte în Marea Britanie (la 33%). În ciuda acestei urcări, Preşedinţii de companii continuă să se situeze pe ultimele două locuri în lista purtătorilor de cuvânt de încredere în SUA şi Germania. În statele BRIC, unde Preşedinţii de companii s-au bucurat întotdeauna de mai multă încredere, credibilitatea lor a crescut cu şapte puncte (de la 44 la 51%) şi a ajuns să egaleze categoria „o persoană ca mine”, care a scăzut de la 57 la 50% în doi ani  - un declin mai dramatic regăsindu-se în Statele Unite (de la 60 la 39%) şi în Marea Britanie (de la 51 la 35%).

Alte constatări importante:


•    În timp ce Suedia, Canada şi Germania rămân cele mai de încredere ţări pentru stabilirea sediilor centrale pentru operaţiunile globale, (76, 76, şi respectiv 75%,), SUA beneficiază acum de încrederea a 61%, cu zece puncte mai mult decât anul trecut. China a crescut cu şapte puncte în această categorie (de la 27% la 34%).
•    În toate cele 22 de ţări, la întrebarea care factor interesat trebuie să cântărească cel mai mult în deciziile de afaceri luate de un preşedinte de companie, respondenţii au menţionat că „toţi factorii interesaţi sunt la fel de importanţi”, în proporţie de 4:1 faţă de menţionarea unui singur factor interesat.
•    Încrederea în mediul de afaceri a sărit cu 26 de puncte în Italia, cu 18 puncte în SUA, cu 15 puncte în Olanda şi cu 14 puncte în Spania. În Rusia însă, nivelul încrederii s-a deteriorat cu 10 puncte (până la 42%).
•    Încrederea în guvern se menţine la cote stabile, mişcări importante fiind observate în SUA (creştere de 16 puncte până la 46%) şi în Rusia, unde încrederea s-a deteriorat cu 10 puncte, până la 38%.

În 20 de ţări, publicitatea făcută companiei sau unui produs continuă să fie sursa de informare cel mai puţin credibilă, cu doar 17%.

In SUA, Marea Britanie, Germania şi ţările BRIC, peste 70% dintre persoanele intervievate susţin că măsuri de genul concedierii managerilor neperformanţi, rambursării sumelor acordate pentru redresare sau reducerii decalajelor între salariile conducerii superioare şi angajaţii de rând pot reclădi încrederea în companii.

Preşedinţii de companii care îmbrăţişează această nouă coordonată a activităţii denumită încredere s-au bucurat de o creştere în termeni de credibilitate, spune Edelman – factorii interesaţi au trecut de etapa căutării vinovaţilor. Acum sunt în căutarea unor lideri care să ofere garanţia performanţei, care să comunice în mod continuu şi onest şi care să acorde atenţia cuvenită rolului pe care afacerea pe care o conduc îl joacă în societate.

Rapoartele elaborate de analiştii din domeniu şi articolele publicate în revistele de specialitate rămân cele mai credibile surse de informare despre o companie, cu 47 şi respectiv 42%. Cu toate acestea însă, credibilitatea mass-media, inclusiv a televiziunii, ziarelor şi radioului se clatină. În SUA, credibilitatea ştirilor de televiziune s-a erodat cu peste 20 de puncte în decurs de doi ani (de la 43% în 2008 la 20% în 2010). În Marea Britanie, acoperirea ştirilor de radio a scăzut cu 20% în doi ani. În ţările BRIC, ştirile de televiziune şi ziarele au pierdut peste 15 puncte fiecare în doi ani (ajungând la 40 şi respectiv 30%).* 

Companiile trebuie să se exprime şi să asculte într-un alt mod şi, deseori, o plajă mai largă de factori interesaţi decât în trecut, iar dacă este necesar, să fie pregătite să schimbe cursul propriilor acţiuni pe baza a ceea ce aud. Mai mult ca niciodată, angajamentele asumate trebuie să se materializeze în acţiuni, nu doar în declaraţii de presă, spune David Brain, Preşedinte şi Director Executiv al Edelman, Divizia Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. – Acest lucru se traduce în cultivarea unui amplu cerc de purtători de mesaj, suficient de experimentaţi, care să participe la discuţii în timp real şi să fie deschişi la parteneriatele cu ONG-urile pentru binele comun.

Pentru al treilea an la rând, ONG-urile sunt instituţiile care se bucură de cea mai mare încredere în opt ţări, inclusiv SUA, Marea Britanie, Germania şi Franţa. În China, încrederea în ONG-uri s-a intensificat cu 25 de puncte din 2004 (de la 31 la 56%) – posibil ca şi rezultat al afluenţei în creştere şi a cererii tot mai vocale pentru responsabilitate în domeniul mediului şi sănătate publică. *

Tehnologia rămâne sectorul cel mai de încredere, 79% dintre persoane intervievate susţinând că au încredere că în acest sector se va face ceea ce trebuie, în creştere de la 76% în 2009. Băncile însă, se situează pe antepenultimul loc, depăşind doar cu foarte puţin companiile de servicii media şi de asigurări. În contrast cu situaţia din statele Occidentale, băncile sunt cel mai de încredere sector în China şi pe locul doi al clasamentului în India.

"Tehnologia continuă să îşi consolideze avansul faţă de celelalte domenii, spune Neal Flieger, Preşedinte, StrategyOne. ― Aceasta este o industrie care este percepută ca axându-se pe viitor, oferind produse la preţuri competitive care îmbunătăţesc viaţa oamenilor. Băncile sunt percepute, într-o măsură covârşitoare, ca fiind vinovate de contrariul, problem apărând în legătură cu comisioanele, despăgubirile şi disponibilitatea creditelor.”


Despre Barometrul Încrederii realizat de Edelman
Barometrul Încrederii realizat de Edelman în 2010 este al 10-lea studiu realizat de agenţie asupra încrederii şi credibilităţii. Studiul a fost produs de compania de cercetare StrategyOne şi s-a bazat pe un interviu telefonic de 25 de minute folosind serviciile sondare pe teren oferite de World One, în perioada 29 Septembrie – 6 Decembrie 2009. Barometrul Încrederii realizat de Edelman în 2010 are la bază un eşantion de 4.875 persoane publice informate, împărţite în două categorii de vârstă (25-34 şi 35-64) din 22 ţări.


Sursa: Trust Barometer Edelman 2010: http://www.edelman.com/trust/2010/
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP