Criza determină apariţia unor noi tipuri de consumatori
- 05 Noiembrie 2009 |
- Adina Tudor
„Steadfast Frugalists” – sunt extrem de prudenţi şi sunt foarte concentraţi pe ideea de a face economii şi de a se abţine de la cheltuieli inutile, fiind chiar entuziasmaţi de aceste idei. Reprezintă aproximativ o cincime din totalul consumatorilor, indiferent de venit sau de vârstă. Dr. Val Srinivas, director al Decitica, observă că „acest grup de consumatori reprezintă o adevărată provocare, din moment ce sunt cel mai puţin loiali faţă de brand şi cel mai puţin înclinaţi să fie influenţaţi de mesajele publicitare.” Mai mult decât atât, 80% dintre „Steadfast Frugalists” declară că nu-şi vor schimba noul comportament generat de criză pentru încă mult timp de acum încolo, spre deosebire de doar 24% dintre „Apathetic Materialists”, care adoptă o poziţie similară.
„Involuntary Penny-Pinchers” – reprezintă aproximativ 29% din populaţie şi au fost grav afectaţi de recesiune. În această categorie intră gospodării cu venituri de sub 50 000$ pe an şi cuprinde mai multe femei decât bărbaţi. Acest segment de consumatori a fost forţat să recurgă la strategii severe de reducere a cheltuielilor şi comportamentul lor în prezent nu diferă foarte mult de cel al grupului „Steadfast Frugalists”. Cu toate acestea, ei manifestă o aversiune faţă de eforturile şi economiile pe care trebuie să le facă, spre deosebire de „Steadfast Frugalists”, care sunt entuziaşti atunci când vine vorba de economii. Astfel, doar 17% dintre „Involuntary Penny-Pinchers”sunt mulţumiţi de produsele anonime sau mărcile de magazin pe care sunt nevoiţi să le cumpere, spre deosebire de 59% dintre „Steadfast Frugalists”. Mai mult decât atât, criza a avut un impact emoţional negativ extrem de puternic asupra lor: 77% dintre „Involuntary Penny-Pinchers” recunosc că sunt mai speriaţi, 81% mai stresaţi şi 87% mai îngrijoraţi în ceea ce priveşte viitorul lor.
„Pragmatic Spenders” – „Reprezintă cel mai atractiv grup pentru marketeri, datorită puterii lor mari de cumpărare. Chiar dacă şi ei şi-au redus cheltuielile, reprezintă, atât din punct de vedere psihologic, cât şi financiar, consumatorii cei mai capabili să-şi reia vechile obiceiuri de achiziţionare”, observă Dr. Val Srinivas. Acest grup reprezintă aproximativ 29% din totalul consumatorilor. Veniturile lor mari i-au ferit de efectele grave ale crizei financiare. Doar 28% dintre „Pragmatic Spenders” consideră că recesiunea le-a afectat comportamentul de achiziţionare pe viitor, comparativ cu 55% dintre „Steadfast Frugalists”.
„Apathetic Materialists” – par cel mai puţin afectaţi de recesiune. Nu au adoptat aceeaşi atitudine fugală ca restul consumatorilor şi au satisfacţii minime de pe urma unor astfel de comportamente. Doar 6% dintre membrii acestui grup sunt satisfăcuţi de compararea preţurilor, spre deosebire de 85% dintre „Steadfast Frugalists”. Grupul „Apathetic Materialists” include mai mulţi bărbaţi (55%) şi tineri (72% dintre ei au vârsta sub 40 de ani). Sunt consumatorii cel mai puţin afectaţi de preţ: doar 8% declară că sunt foarte atenţi la această vaolare comparativ cu 30% dintre „Pragmatic Spenders” şi 52% dintre „Involuntary Penny-Pinchers”.
Datele pentru acest studiu au fost colectate prin intermediul unui sondaj online realizat în perioada 5-12 august 2009, pe un eşantion de 1.055 de respondenţi din categorii de vârste diferite şi cu venituri diferite.
Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/four-distinct-types-of-consumers-emerging-from-the-recession-study-by-decitica-reveals-69080587.html