18042024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Reţelele sociale şi voucherele online au schimbat comportamentul cumpărătorilor

Reţelele sociale şi voucherele online au schimbat comportamentul cumpărătorilor

Pin It
Un sondaj recent al HS&P solicitat de The Loyalty Practice indică faptul că reţelele sociale şi site-urile care oferă coduri de vouchere online au schimbat modul în care oamenii îşi fac cumpărăturile. Nemaifiind mulţumiţi de magazinele „reale”, 25% dintre consumatori caută acum cele mai bune preţuri în magazinele virtuale. Astfel, 53% dintre adulţii britanici care folosesc Internetul declară că fac mai multe tranzacţii online, în timp ce 74% compară online diferite preţuri. După cum declară directorul Ed Wilkinson, „Internetul este un instrument foarte valoros pentru consumatori. Site-urile ca VoucherSeeker, care oferă vouchere cu diferite discount-uri, sau site-urile care permit compararea preţurilor, sunt foarte utile pentru toţi indivizii care trebuie să respecte un anumit buget de cumpărături.” Comunităţile mari încep să-şi piardă valoarea socială, pentru că indivizii locuiesc într-un loc, lucrează în altul şi sunt în general foarte retraşi. În schimb, comunităţile online par să câştige din ce în ce mai mult teren şi să aibă impact asupra societăţii. Andy Bond, Asda President şi CEO, observă faptul că majoritatea consumatorilor îşi pierd încrederea în marile corporaţii, încrezându-se în schimb în familiile lor şi în comunităţile locale. Bond este de părere că din ce în ce mai multe cunoştinţe şi informaţii împărtăşite de oameni prin intermediul Internetului înseamnă automat creşterea puterii consumatorilor. Aşadar, modul în care ei îşi vor face cumpărăturile şi aşteptările lor faţă de retaileri se vor schimba. Wilkinson este de acord cu această afirmaţie: „Consumatorii se aşteaptă acum ca retailerii să ofere discount-uri. Dacă nu fac asta, consumatorii îi vor percepe într-o lumină proastă”. Bond sugerează şi că în viitor clienţii vor avea un cuvânt important de spus în cadrul afacerii, cerând şi primind ceea ce doresc, în loc să li se spună ce să facă, ca până acum. De exemplu, consumatorii au început deja să joace un rol important în stabilirea preţurilor plătite pe produse, deoarece folosesc site-uri de vouchere şi utilizează Internetul pentru a găsi cele mai bune reduceri. La rândul său, Internetul devine un instrument util nu numai pentru descoperirea unor astfel de reduceri, ci şi în customer service şi pentru exprimarea şi împărtăşirea opiniillor asupra diferitelor produse.

Bond subliniază faptul că majoritatea consumatorilor îşi pierd încrederea în marile corporaţii. Sondajul indică faptul că unul din patru consumatori sunt mai puţin loiali brandului, 23% dintre respondenţi declarând că sunt mai puţin loiali sau aproape deloc loiali faţă de branduri în 2009, comparativ cu 2008.
Cu toate acestea, 33% dintre consumatori au rămas loiali supermarketurilor, poate datorită faptului că acestea reacţionează foarte repede la schimbările produse de recesiune şi la cerinţele consumatorilor. Toate supermarketurile şi-au crescut vânzările la mărcile proprii.

Factorul care influenţează cel mai mult posibilitatea de a rămâne loial unui brand pe termen lung este reprezentat de „privilegiile exclusive oferite cumpărătorului fidel.”

Reţelele sociale nu trebuie ignorate. O cercetare efectuată de Harris Interactive pentru Tealeaf a descoperit că 13% dintre consumatorii care au avut probleme cu tranzacţiile online au împărtăşit aceste experienţe prin intermediul unui blog sau al reţelelor sociale.

Alte rezultate ale studiului:
- 84% dintre consumatori probabil vor verifica opiniile altora online înainte de a lua o decizie de cumpărare.
- 74% dintre respondenţi sunt influenţaţi de comentariile negative pe care le citesc online.
- 51% dintre consumatori declară că au fost influenţaţi în mod direct de conţinutul din social media atunci când au făcut tranzacţii online, în timp ce un astfel de conţinut i-a influenţat pe 75% în alegerea furnizorului.
- Cu toate acestea, social media au şi un impact pozitiv: 35% dintre consumatori sunt influenţaţi pozitiv atunci când citesc opinii favorabile cu privire la un produs.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/social-networking-and-voucher-code-websites-change-the-way-consumers-shop-68486072.html
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP