29032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Marketingul de conţinut în România din perspectiva agenţiilor şi a clienţilor, un studiu McCann PR şi Nielsen

Marketingul de conţinut în România din perspectiva agenţiilor şi a clienţilor, un studiu McCann PR şi Nielsen

Pin It

Clienţii şi agenţiile din marcom sunt la unison când atribuie conţinutului un rol vital, dar percepţiile celor două tabere despre ce înseamnă un marketing de conţinut valoros diferă, aşa cum reiese dintr-un studiu realizat de McCann PR şi Nielsen.

Se ştie că toţi actorii industriei de comunicare – din Advertising, digital, PR şi social media – se află în competiţie pentru crearea şi producţia conţinutului profesionist. Dar cine este cel mai în măsură să creeze conţinut? Cum arată un conţinut valoros? Cum arată un conţinut eficient în opinia industriei? Care sunt barierele de care se lovesc agenţiile când propun idei de conţinut? Unde este rolul colaboratorilor şi industriilor creative pentru crearea de conţinut profesionist? Acestea sunt întrebările la care încearcă să răspundă acest studiu, bazat pe o cercetare cantitativă şi 27 de interviuri faţă-în-faţă cu profesionişti din industria comunicării, persoane cu influenţă şi putere de decizie.    

Agenţiile şi clienţii menţionează relevanţa conţinutului pentru utilizatori ca principal atribut de valoare. În timp ce pentru 82% dintre clienţii intervievaţi conţinutul valoros este cel care reuşeşte să transmită atributele brandului, doar 53% dintre agenţiile participante la studiu consideră important acest criteriu, subclasându-l altor două atribute: o idee bună sau utilitatea respectivului conţinut.

Părerile diferă şi când se ajunge la faza de implementare. În timp ce 88% dintre clienţii intervievaţi se arată preocupaţi de imposibilitatea demonstrării unui rezultat comercial imediat, 44% dintre agenţii sunt preocupate de importanţa prea mare atribuită brandului în conţinutul respectiv, precum şi de dorinţa clientului de a controla procesul creativ (32%).

PR-ul continuă sa fie asociat cu managementul de criză, relaţia cu bloggeri, relaţia cu media şi organizarea de evenimente. Percepţia generală este că PR-ului îi lipsesc gândirea strategică şi resursele pentru a face campanii de conţinut susţinute pe termen lung.

Mai multe concluzii în infograficul de mai jos (sursa McCann PR).

Studiu MarkContinut Ro Web

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP