02032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti internationali Web 2.0, etică şi alţi "monştri". Un interviu cu Peter Debreceny, Chairman Institute for Public Relations

Web 2.0, etică şi alţi "monştri". Un interviu cu Peter Debreceny, Chairman Institute for Public Relations

Pin It
peter_debrecenyUnde se încadrează creativitatea în peisajul comunicării financiare? Ce metode are la îndemână specialistul PR pentru a face o companie mai accesibilă publicului?

Creativitatea este foarte importantă în orice demers de Relaţii Publice, iar  comunicarea financiară nu face excepţie. Cred că cel mai important lucru este să începi cu punctul de vedere al clientului, cu ce anume îşi doreşte clientul să audă şi cum poate fi transformată această informaţie în cel mai creativ mod posibil astfel încât să atragă atenţia consumatorului. Iar acum, cu tot ceea ce se întâmplă în lume şi cu multitudinea de medii pe care le avem la dispoziţie, oamenii pot fi distraşi foarte uşor. Aşa că, cu cât implicam mai multă creativitate, cu atât avem mai multe sanşe să transmitem mesajul nostru direct către public.

Credeţi că instrumentele de comunicare Web 2.0 reprezintă un sistem de comunicare integrată?

Cred că Web 2.0 este o unealtă şi întrebarea este cum folosim această unealtă. Aceasta îţi dă multiple oportunităţi de a purta un dialog cu publicurile, cu clienţii, într-un mod care nu a fost posibil până acum şi cred că este foarte important să folosim aceaste noi abilităţi şi oportunităţi pe care Web 2.0 le aduce cu sine. Până acum, Relaţiile Publice nu s-au descurcat prea bine în adaptarea şi exploatarea acestor noi deprinderi şi posibilităţi, dar, în principiu, Web 2.0 este doar o unealtă. Important este cum foloseşti unealta şi cum porţi dialogul cu consumatorul.

Ce poate face un departament de Relaţii Publice pentru a convinge o companie că aplicaţiile de Web 2.0, în ciuda mediului volatil în care operează, pot oferi o soluţie de comunicare integrată cu publicul?

Realitatea este că publicul profită de Web 2.0 fie că îi place sau nu companiei, astfel încât marea parte a conversaţiei se desfăşoară în jurul companiei, nu între companie şi publicurile sale, inclusiv în comunicarea din domeniul financiar, cu clienţii reali sau potenţiali. Aşa că fiecare companie pierde o şansă dacă nu profită de acest mod de comunicare. Asta este ceea ce consumatorii şi oamenii obişnuiţi fac acum: folosesc blogging-ul, folosesc Podcast, folosesc reţelele sociale, ca Facebook sau alte programe de genul acesta - sunt diferite programe în diferite părţi ale lumii. Asta e ceea ce se întâmplă, mai ales cu tinerii, deci orice companie care nu exploatează acest fapt, pierde o mare oportunitate.

În calitate de fost jurnalist, credeţi că practicienii de Relaţii Publice şi jurnaliştii trebuie să conceapă împreună un cod de etică, cu scopul de a trece peste barierele de comunicare? Credeţi că acest fapt este posibil?

Etica este o întrebare foarte importantă şi se adresează fiecărui individ. În sinea ta, ştii dacă procedezi corect sau nu şi cred că de acolo trebuie să înceapă. Eu am o mică problemă cu aceste coduri de etică, pentru că, de multe ori, ele furnizează goluri prin care oamenii se pot strecura şi pot continua să adere la "cod", fără a se comporta etic în realitate. Cred că adevărata cheie se găseşte în centrul convingerilor şi valorilor personale.

Este o adevărată provocare să faci inovaţia accesibilă publicului, mai ales într-o companie financiară. Ce metode aţi utilizat, de-a lungul carierei dumneavoastră, pentru a traduce inovaţia pentru publicurile nespecializate?

Cred că inovaţia şi creativitatea sunt interrelaţionate. Cu siguranţă, cu tot ceea ce se întâmplă acum în domeniul afacerilor, cu globalizarea şi dărâmarea barierelor geografice, consumatorii au mai multe opţiuni decât oricând. Orice companie, mai ales din sectorul financiar, trebuie să fie inovatoare pentru a furniza în continuare serviciile şi asistenţa pe care consumatorii le doresc. În  mod esenţial, problema trebuie să se rezume la afacere, nu neapărat la comunicare. Eu consider că trebuie să ne ajutăm companiile să fie mai bune în domeniul inovaţiei şi apoi să găsim cele mai creative moduri, din punctul de vedere al consumatorului, de a transmite acea informaţie, astfel încât el să ştie că acea inovaţie este accesibilă şi de succes. În special acum, cu criza financiară în plină derulare, este mai important ca oricând.

Fiecare companie încearcă astăzi să se poziţioneze ca un brand al viitorului. Ce poate face PR-ul pentru a ajuta publicul să identifice mărcile cu adevărat inovatoare?

Nu cred că sunt neapărat de acord cu această afirmaţie şi cred că, în comunicarea financiară, ai un mare plus, mai ales acum, dacă eşti un brand al trecutului, care a evoluat şi s-a transformat, continuând să furnizeze serviciile şi asistenţa de care consumatorii au nevoie, într-un mod relevant pentru condiţiile actuale. În comunicarea şi afacerile din domeniul financiar există multe beneficii în a avea tradiţie solidă şi sigură pe care să-ţi bazezi practicile de afaceri şi tonul de comunicare.

Peter Debreceny este consultant independent de Relaţii Publice la Chicago. Are o experinţă de peste 30 de ani în comunicare, acoperind în decursul carierei sale toate aspectele activităţilor de Relaţii Publice şi de comunicare integrată. A practicat profesia de comunicator în SUA, Noua Zeelandă şi Australia. Până de curând a deţinut funcţia de vice-preşedinte al departamentului de Corporate Communications al companiei de asigurări Allstate Insurance. Anterior acestei poziţii, a ocupat poziţia de vice-preşedinte al agenţiei de Relaţii Publice Edelman Chicago, gestionând în principal comunicarea financiară.

Peter Debrency are studii de ştiinţe politice, dar şi-a început cariera ca jurnalist de radio şi televiziune. S-a concentrat încă de la debutul său în PR asupra domeniului financiar-bancar, oferind consultanţă stategică şi acoperind domenii precum managementul reputaţiei, comunicare financiară, investor relations, managementul crizei, sponsorizări.

A obţinut distincţii importante în cadrul competiţiei de PR a Societăţii Nord-Americane de Relaţii Publice. Este în board-ul prestigiosului Institut American de Relaţii Publice, Institute for PR, fiind preşedintele consiliului de supervizare a activităţii institutului, din care fac parte nume importante ale PR-ului internaţional. Este membru al societăţii Arthur W. Page, o organizaţie care poartă numele primului ofiţer de relaţii publice din America cu atribuţii în board-ul companiei American Telephone and Telegraph Company, în intervalul 1927-1946.

A deţinut funcţiile de preşedinte al consiliului de comunicare al Insurance Information Institute, co-preşedinte al comunicatorilor Clubului de Directori din Chicago şi membru al Clubului Economic din Chicago. Desfăşoară o activitate intensă în beneficiul comunităţii, fiind în board-ul următoarelor organizaţii: Boys and Girls Clubs of Chicago, Metropolitan Planning Council of Chicago, Chicago Opera Theater şi Leadership Gifts Committee din cadrul Chicago Children’s Museum.

Interviu realizat de Andra Larisa Zaharia, Forum for International Communications. August 2008. Copyright 2008 Forum for International Communications
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP