Thomas Mickeleit, Director de Comunicare Microsoft Germania: Twitter a schimbat paradigmele comunicării, iar noi ne adaptăm pas cu pas
- Duminică, 14 Februarie 2010 22:00 |
- Thomas Mickeleit
Domnule Mickeleit, vedem în twitter - din cauza instalării şi a utilizării simple - ceva asemănător cu un „drog uşor“, care deschide drumul dependenţei în direcţia web şi PR 2.0. Din aprilie 2009 aveţi prin twitter.com/MicrosoftPresse un canal propriu, care se situează printre primele 10 în rândul departamentelor de PR din Germania active pe twitter.
Dacă reţelele sociale ar fi state, ar fi de mult timp prezente la masa G8
- Duminică, 07 Februarie 2010 22:00 |
- Christoph Ringwald
Social media este ca sexul între adolescenţi. Toţi vor, dar nimeni nu ştie exact cum funcţionează. Şi când s-a terminat, te întrebi „asta a fost tot?”. Aşa am citit de curând pe un blog. După ce sper că v-am captat atenţia cu această asociere, voi continua cu tema din urmă. Pentru că într-adevăr, companiile sunt puţin în urmă în ceea ce priveşte competenţa în domeniul social media. Cel puţin anul acesta s-a împământenit impresia că par a fi un lucru extrem de important. Din ce în ce mai multe firme se înghesuie pe reţelele sociale, agenţii specializate în web 2.0 apar ca ciupercile după ploaie şi întrebarea existenţei digitale nu mai este cum arată pagina web, ci ce strategie web urmărim.
Industria de PR în 2010 - la fel sau altfel?
- Joi, 04 Februarie 2010 19:19 |
- Rebeca Pop
2010 va fi un an interesant pentru industria de PR. Prognozele sunt contradictorii şi pentru fiecare părere se găseşte o voce care să susţina contrariul. În mod normal, după criză ar trebui să urmeze o anumită consolidare. Proiecte care au fost oprite ar trebui reluate încetişor. Totuşi suntem departe de a experimenta un adevarat val de cereri de servicii specializate.
Liviu Mihăileanu: Echilibrul activităţilor de lobby
- Duminică, 31 Ianuarie 2010 18:30 |
- Liviu Mihaileanu
Dacă ar fi să reprezint vizual situaţia actuală privind activitatea de lobby în România, aş recurge la imaginea unei balanţe. Fundamentarea lobby-ului este un balans a două talere pe care se află, de o parte, dreptul de petiţionare şi libertatea de exprimare iar pe de alta, dreptul la informaţie. În cele ce urmează, vă propun să analizăm mai atent conţinutul celor două talere ale balanţei activităţilor de lobby în căutarea acelei stări de echilibru necesară respectării drepturilor fundamentale ale tuturor actorilor implicaţi.
Cultura organizaţională şi motivarea voluntarilor. O analiză a Comunicării Interne în ONG-uri. Partea I
- Duminică, 24 Ianuarie 2010 22:00 |
- Andreea Pana
Cultura organizaţională este un mecanism complex la baza căruia stă întotdeauna resursa umană. Cultura internă este cea care susţine o organizaţie constituind cea mai puternică forţă de coeziune, permiţându-le membrilor ei să aibă o viziune comună asupra evenimentelor şi oferindu-le stabilitatea de care organizaţia are nevoie pentru a supravieţui într-o lume în continuă schimbare.
"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea a II-a
- Duminică, 20 Decembrie 2009 22:00 |
- Coy Callison & Trent Seltzer
PR-ul Online: tendinţe, repere şi neajunsuri. Un interviu cu Orlando Nicoară, General Manager al Mediapro Interactiv
- Duminică, 13 Decembrie 2009 22:00 |
- Orlando Nicoară
E greu să vorbim despre tendinţe într-un domeniu care abia acum face primii paşi. În momentul de faţă, cred că putem vorbi de panică în rândul oamenilor de PR, pentru că mediul online nu poate fi controlat sau nu e controlat la nivelul la care se întâmplă lucrurile în offline. Şi probabil că le va lua ceva vreme până să-şi dea seama că online-ul nu poate fi controlat la nivelul offline-ului.
"Nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line." De vorbă cu Paula Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft South East Europe
- Duminică, 06 Decembrie 2009 22:00 |
- Paula Apreutesei
Cumpărăm defensiv sau pentru dezvoltare sustenabilă? Parteneriate şi inovaţie în perioada de criză!
- Duminică, 29 Noiembrie 2009 22:00 |
- Monica Minoiu
Prezentul articol nu se doreşte un manifest pentru toleranţă şi nici nu se înscrie într-un şir lung de acţiuni de tip CSR prin care doresc să vă conving de utilitatea de a ne uita cum putem ajuta industria din care facem parte. Se doreşte însă a fi un semnal de alarmă pentru neglijenţa sau mai bine spus usurinţa cu care ne împingem uneori partenerii către faliment, ascunzându-ne apoi în spatele unor “realităţi de criză”.
Oamenii de PR vor fi nevoiţi să îmbrăţişeze fenomenul social media. De vorbă cu bloggerul Loic le Meur, fondatorul Seesmic
- Duminică, 22 Noiembrie 2009 21:02 |
- Loic Le Meur
"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea I
- Marți, 17 Noiembrie 2009 20:26 |
- Coy Callison & Trent Seltzer
Articolul prezintă rezultatele unei analize efectuate pe o perioadă de cinci ani a evoluţiei percepţiilor jurnaliştilor asupra activităţilor de media relations ale Southwest Airlines, o companie aflată în topul 500 al revistei Fortune. Evaluarea cantitativă este combinată cu o investigaţie calitativă în profunzime, pentru a înţelege atât percepţiile media asupra eficienţei relaţiilor publice ale companiei, cât şi valoarea media relations şi modul de utilizare al comunicării bilaterale simetrice.
Katerina Tsetsura: Un dialog mai bun între profesioniştii de PR şi jurnalişti ar putea contribui la rezolvarea problemelor etice
- Duminică, 01 Noiembrie 2009 22:00 |
- Katerina Tsetsura
Alice in Wonderland sau despre cum sa provoci agentiile sa te angajeze
- Luni, 26 Octombrie 2009 09:11 |
- Rebeca Pop
Retrospectiva Romanian PR Week 2009 – Relatiile publice: probleme din prezent, provocari din viitor
- Luni, 19 Octombrie 2009 16:17 |
- Adina Tudor
Două zile şi cinci conferinţe în care s-au dezbătut probleme, s-au întâmpinat provocări şi s-au găsit soluţii. Astfel poate fi descris Congresul Romanian PR Week 2009. 30 de speakeri care au abordat teme mai vechi sau mai noi, care au dat răspunsuri şi au stârnit alte întrebări. Participanţi care au ascultat şi care au găsit la rândul lor alte probleme. Oameni care au învăţat. Ca în fiecare an, la Romanian PR Week.
Guy Burrow : Atunci cand practicile de lobby sunt profesioniste, distinctia PR-lobby se dilueaza
- Duminică, 18 Octombrie 2009 18:42 |
- Guy Burrow
Cum măsurăm social media. Partea a II-a
- Duminică, 27 Septembrie 2009 22:00 |
- Katie Delahaye Paine
Cum măsurăm social media? Cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât ele rămân de fapt la fel . Partea I
- Luni, 21 Septembrie 2009 06:49 |
- Katie Delahaye Paine
Mulţi profesionişti din PR consideră blogosfera drept un alt mediu căruia trebuie să i te adresezi, un nou mod prin care să „ţipe şi mai tare” la stakeholderii lor. De fapt, practicienii trebuie să-şi regândească complet strategia, de la a monologa la a purta conversaţii. Realitatea este că, după cum a observat şi David Weinberger în cadrul New Communications Forum din 2007, Las Vegas, „Nu mai există piaţă pentru mesajul tău”. Oamenii au acum acces la atât de mult conţinut, au atât de multe metode de a aduna informaţie, încât capacitatea mesajului companiei tale de a penetra această „barieră de zgomot” este practic zero. În loc de asta, dacă intri într-o conversaţie cu publicul şi afli ce îşi doreşte de fapt comunitatea, s-ar putea să îi convingi să-ţi asculte mesajul.
O perspectiva asupra web 2.0
- Duminică, 13 Septembrie 2009 22:00 |
- Dan Pinch
Faptul de a fi lucrat într-o agenţie de PR online când balonul web 1.0 s-a spart la sfârşitul anilor ‘90 şi faptul de a şti că industria noastră o reputaţie proastă în a promova excesiv lucruri extraordinare, mă face să fiu prudent în a arunca cu avânt încă o buturugă pe focul web 2.0. Acestea fiind spuse, cred cu tărie că dezvoltarea media digitale din ultimii ani este semnificativă pentru modul în care PR-ul va fi definit şi practicat în viitorul apropiat. Aş adăuga că din toate celelalte discipline de marketing, PR-ul are cel mai mult de câştigat din web 2.0, dacă ne dăm seama cum putem să-l folosim eficient.
Bogdana Butnar despre Web 2.0 si consecintele sale asupra PR-ului romanesc
- Duminică, 06 Septembrie 2009 22:00 |
- Bogdana Butnar
Organizaţiile au de luptat cu trei mari probleme: oricine poate spune orice, nimeni nu poate fi controlat şi oamenii au mai multă încredere în alţi oameni. Partea bună este că, cel puţin în România, puterea aceasta absolută pe care o conferă tehnologia nu e înţeleasă şi folosită, ceea ce mai dă un răgaz atât organizaţiilor care refuză să înţeleagă cu ce au de-a face, cât şi specialiştilor în PR care consideră că prin „control” îşi fac datoria.
Dragos Stanca: "Exista doar iluzia ca poti controla online-ul". Un interviu despre noul jurnalism si mediul online
- Marți, 01 Septembrie 2009 17:44 |
- Dragos Stanca