20052024

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR Valoarea unui om de PR. Respectul (încă) necâștigat

Valoarea unui om de PR. Respectul (încă) necâștigat

Pin It

Valeria Tudor 2

Acum 1-2 ani am hotărât să dau din timpul meu unor antreprenori care au nevoie de expertiză în comunicare și, din diverse motive, nu își pot permite aceste servicii. Cu toate că în decursul timpului am practicat diverse forme de voluntariat, în mintea mea consideram că în această etapă din cariera mea voi face același lucru într-un mod diferit, unul în care îmi voi putea folosi meseria pe care o cunosc pentru a servi pe alții, fiindcă asta știu să fac cel mai bine. În mintea celor care m-au abordat a fost altceva.

Printre multe paragrafe primite pe scurt despre anumite încercări de business, am avut și pitch-uri de tipul “să te vedem de ce ești în stare”, lucru care m-a surprins inițial – în condițiile în care era ceva ce ofeream, nu ceva ce încercam să câștig – și pe care ulterior am încercat să-l înțeleg și să-mi dau seama de unde vine. Concluzia mea este că jobul nostru este în continuare neînțeles, fiindcă valoarea unui om de PR se vede cu greu chiar și de către ochiul cu adevărat interesat. Cred că am putea recupera la capitolul respect dacă noi înșine ne-am înțelege mai bine meseria și ne-am poziționa ca atare. Dacă am promova faptul că valoarea noastră se vede în special acolo unde:

  1. Se alege cu mare atenție strategia potrivită, locală sau regională, ținând cont de toți parametrii vitali pentru client și care ar putea avea impact pozitiv sau negativ asupra implementării strategiei propuse. De cele mai multe ori, este nevoie și de fermitate în a menține direcția propusă, iar un “nu” rostit la timpul lui e mai valoros ca oricând. Cu riscul de a pierde clientul, un om de PR care își cunoaște cu adevărat profesia nu va renunța la standardele sale și la principiile în care crede. A face rabat de la ce știm că este corect în comunicarea pentru client se va reflecta mai devreme sau mai târziu în rezultate.
  2. Sunt comunicate subiecte sensibile, cu un tact desăvârșit și cu alegerea celor mai bune metode. Există încă o frică în a afirma că ne ocupăm și cu așa ceva și că ne punem capacitățile la încercare și pe subiecte poate mai puțin populare în viziunea publicului larg. Crizele de comunicare, spre exemplu, sunt generate nu doar de companii cu o reputație foarte bună și, de cele mai multe ori, nu se vorbește deschis despre ele, sunt închise în sertar.
  3. Sunt momente în viața oricărei companii, când se poate confrunta cu scenarii mai puțin plăcute și cu situații în care imaginea acesteia atârnă firav de capacitatea de a reacționa la ce scrie presa atunci. Valoarea unui om de PR este testată și aici, când știe exact ce trebuie să facă și ce mesaje să aleagă astfel încât să păstreze intactă o reputație cu greu construită.
  4. Se merge cu maximă onestitate, către jurnaliști spre exemplu, și se discută anumite situații pentru a putea fi extrase învățăminte și pentru a se găsi un echilibru în orice posibilă colaborare. Reglarea pe parcurs a unor așteptări sau a unui cadru care să genereze rezultate de tip win-win este dificilă și presupune discuții greu de inițiat. Cu toate acestea, prefer întotdeauna această cale și încurajez orice abordare care nu lasă nediscutate aspecte importante pentru comunicare.
  5. Omul de PR este conectat la industrie pe plan internațional și aduce un overview valoros și cu propuneri ce pot fi implementate cu ușurință la nivel local. Creativitatea și know-how-ul se cresc și se mențin în comunitate.

Au existat multe ocazii când am considerat firesc și util să-mi exprim  respectul față de profesioniștii cu care am lucrat, fie ei din breasla noastră, fie din presă. Fiecare pas înspre etică, verticalitate și profesionalism ne va învăța nu doar să exprimăm respectul, ci și să-l câștigăm. Mai avem încă de lucrat.  

***

Valeria Tudor este fondatoarea agenției The House PR Agency. Cu expertiză variată în domeniul comunicării și o pasiune vie pentru tot ce ține de PR, Valeria Tudor s-a format ca profesionist, manager și, nu în ultimul rând, ca antreprenor. Este absolventă în comunicare cu un Jr. PR Award la activ, însă pasul decisiv pentru carieră și viitor a fost un masterat la London Metropolitan University. După programe de voluntariat și internship la Londra și acasă, cu un bagaj creativ care s-a îmbogățit pe parcurs, a ales să treacă prin diverse arii de expertiză, migrând de la agenție la client, ori de câte ori apărea o posibilitate de învățare și dezvoltare profesională. Peste câțiva ani, când s-a conturat un background suficient de puternic pentru a putea da know-how-ul mai departe, a venit momentul pentru propria agenție de comunicare – The House PR Agency. Încă își păstrează locul de Founder & Owner al acesteia de mai bine de 6 ani, lăsând loc pentru oportunități diverse ce survin atât pe plan local, cât și internațional. Agenția are deja la activ un istoric impresionant și o serie de premii valoroase, dintre care se distinge Special Award for Continuous Improvement & PR Excellence.

 

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP