28032024

Back Eşti aici:Home Opinii Jurnal de agentie Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu: "Ne place să urcăm pe scară către nori"

Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu: "Ne place să urcăm pe scară către nori"

Pin It

alina_damaschinLa fel cum înţelegi mai bine un om, probabil înţelegi mai bine şi o companie atunci când observi cum se exprimă în zilele mai relaxate şi cum reactionează în momente tensionate. Sunt aici de mai bine de 6 luni şi indiferent dacă este o zi “cu soare” sau nu, se simte aici, “printre nori”, o stare de bine şi o vioiciune molipsitoare.


Dimineţile încep cu ceaiuri negre (cu lapte) şi cafele tari, foarte tari; câteva colege mai matinale ne întâmpina cu subiectele zilei de prin presă şi din bloguri. Sărim (de cele mai multe ori) peste vedete de carton locale, comentăm puţin şi râdem mult … Din când în când o jurnalistă sau un blogger ne vizitează, bem împreună un ceai, schimbăm impresii despre ultimile campanii - ale noastre, ale altora, de la “ei, de afară”. Acceptăm şi critici, constructive să fie! Altfel, e plină lumea de oameni critici şi suntem de acord cu vorba aceea care descrie criticul ca un om ce ştie drumul, dar nu ştie să conducă.

Începe avalanşa de mesaje, întâlniri presărate de scurte momente de branstorming ad-hoc şi adunări spontante de susţinere reciprocă. Nu face nimeni mare caz din asta, dar fetele sar rapid în ajutor când apare o situaţie. 

Din când în când, într-un proiect aflat într-un moment special, ne întâlnim pentru idei. Avem pasiuni şi referinţe destul de diferite şi “ideas can really come from anywhere”, dar criteriile de evaluare a unei idei sunt aceleaşi. Există întodeauna mai mult de un singur mod în care se poate obţine un rezultat şi întodeauna prima idee e dată la o parte. Uneori, când facem ceea ce ne dorim, acest lucru nu este înţeles chiar de toată lumea. Şi asta este în regulă.

Unul dintre cele mai plăcute momente este vinerea, când proiectele par dintr-o dată mai simple, lumea se relaxează şi se povestesc cele mai bune sau mai puţin bune momenterogalski_jurnal ale săptămânii. Se programează tot felul de distracţii de weekend: la tras cu tirul (aviz amatorilor) sau sesiuni de fotografie;  avem baieţoase pasionate de sport şi tehnologie, amatoare de yoga şi foarte disciplinate adepte ale noilor trenduri raw vegane. Media de vârstă e destul de tânără, dar fiecare are o poveste de spus. 

De curând avem printre noi şi un reprezentant al sexului puternic. Atât de puternic încât ne tratează cu macarons supriză şi este cel mai discret şi plăcut companion în ieşiri ce includ 12+ doamne şi domnişoare. 

Eu probabil nu i-aş fi cunoscut, dacă nu aş fi întâlnit-o mai întâi pe Eliza cu mulţi ani în urmă, într-o campanie pornită de ea pe un forum pentru ajutorarea unui copil. Şi cum am povestit despre latura mai degrabă relaxată a vieţii noastre de zi cu zi, nu aş lasa neatinsă o nuanţă importantă care ne caracterizează, un simţ al realităţii de care încercăm să nu uităm în nicio zi. Ştim că nu departe de sediul nostru, în care ne simţim atât de bine, la câteva intersecţii, trăiesc copii care nu au destulă mâncare sau bătrâni măcinaţi de griji. Realizăm că la câteva zeci de km sunt oameni care habar n-au că trebuie să îşi vaccineze copiii cât sunt mici şi îi hrănesc cu ce le pică la îndemână încă de când sunt sugari, iar la alte câteva sute de km sunt mii de copii ce cresc departe de familiile plecate, în oraşe uitate de lume.

Şi atunci ne bucurăm într-un suflet că avem puterea de a face din când în când regulile “jocului” şi avantajul de a fi unde suntem, alături de nişte clienţi extraordinari, cu care putem lega parteneriate ce pot schimba uneori chiar şi viaţa oamenilor.



Alina Damaschin, 13 ani în publicitate şi comunicare, a trecut prin toate etapele semnificative de transformare a industriei, cea mai lungă perioadă în agenţii de publicitate lucrând pentru puternice branduri internaţionale şi locale, o perioadă şi ca antreprenor în zona de online. Atentă la zona socială, a lucrat alături de organizaţii umanitare şi autorităţi publice, coordonând campanii sociale cu un impact major asupra publicului român (precum “Casa de copii nu e acasă”). Cariera în advertising a început în D’Arcy, au urmat 7 ani în Saatchi & Saatchi lucrând o lungă perioadă pentru branduri P&G ca şi coordonator regional, a condus apoi departamentul de client service al Lowe & Partners. După o incursiune antreprenorială începută o data cu criza economica, a revenit în comunicare acceptând provocarea de a conduce agenţia de PR pe care a admirat-o dintotdeauna. 
Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP