15082020

Back Eşti aici:Home Opinii

Pledoarie pentru transparenţă

eliza_rogalski_3Nu citiţi aceste rânduri dacă nu aţi trecut niciodată printr-o criză. Nu citiţi nici dacă sunteţi de părere că notorietatea, cota de piaţă şi profitabilitatea sunt cele mai importante atribute de succes ale unui brand. Nu citiţi dacă sunteţi absolut convinşi că încrederea în branduri se construieşte prin fantezii şi concepte aducătoare de “earned media”. Și nici dacă sunteţi de părere că transparenţa e un cuvânt din dicţionarul de cuvinte de lemn al PR-iştilor.

Citeste mai mult...

PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

cristina_gambaEste minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.

Citeste mai mult...

Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte

dan_lucaCred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.

Citeste mai mult...

Povestea mea de PR

alina_sanduAş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.

Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.

Citeste mai mult...

Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni

patricia_frederencoPentru potenţialii investitori străini, România a devenit un soi de Mecca. Aici poţi găsi oameni calificaţi care să-ţi dezvolte business-ul la un preţ decent, poţi beneficia de facilităţi fiscale, pâine cu sare şi multe reverenţe pentru simplul statut de angajator, fără să ţi se impună condiţiile care, în orice stat cu ataşament faţă de comunitate, sunt o obligaţie firească – aceea de a susţine oameni, proiecte, iniţiative importante pentru mediul în care ai ales să intri.

Citeste mai mult...

PR 3.0 prin ochii unui novice

miruna_popazuPR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.

Citeste mai mult...

Oraşele (se) comunică

raluca_crisanOraşele înfloresc în urma exploziei online-ului. Odată cu dezvoltarea comunicării online, activităţile sociale au primit un nou avânt şi împânzesc zilele şi nopţile românilor, cu precădere ale tinerilor. Evenimente altădată „de nişă” sînt gustate acum de pasionaţi şi curioşi deopotrivă, pentru că a devenit mai uşor să ajungă la urechile celor interesaţi. Străzile se umplu de dansatori, cîntăreţi, cititori, pictori -  happeninguri la tot pasul, înfrumuseţînd viaţa cetăţilor, indiferent de sezon.

Citeste mai mult...

Secretul fericirii

mihai_stanescuO mulţime de oameni se întreabă care este secretul fericirii. Probabil şi tu faci parte din acea mulţime, împreună cu mine, colegii mei, ai tăi, ai lor, prietenii, familia. Dacă este să limităm căutarea la ceea ce trăieşti minim 8 ore în fiecare zi, întrebarea cea mai importantă mi se pare: “care este secretul fericirii la muncă?”

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune în PR

mihaela_tabacO lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.

Citeste mai mult...

PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

cosmina_tapliucPR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR

raisa_beicuPentru a-mi expune viziunea asupra industriei autohtone, voi pleca de la ceea ce, în opinia mea, reprezintă amprenta domeniului în zilele de astăzi: PR means people relations! Aşadar, depăşesc sfera clasică impusă de teoreticieni precum Rex Harlow, care spuneau că relaţiile publice reprezintă funcţia managerială distinctă care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie, o companie sau instituţie şi publicul ei.

Citeste mai mult...

Lansarea 'produselor' în Bruxelles

dan_lucaDe mai bine de 15 ani trăiesc în amestecul cultural specific Bruxelles-ului european. Mă ocup mult în a-i decripta tainele, propunându-i noi ˝produse˝. Contribui de 12 ani la “produsul EurActiv” (un portal de infomaţii despre dinamica legislaţiei comunitare), care are ca menire o transparenţă a sistemului decizional european, iar de vreo doi ani am onoarea de a coordona birourile EurActiv din 15 capitale europene.

Citeste mai mult...

Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.

daniel_amzarDe câte ori v-aţi întrebat cât de multe înţelege clientul final din ceea ce comunicaţi, în contextul industriei şi al pieţei? Cât de mult s-ar uşura comunicarea şi cât s-ar reduce frecvenţa situaţiilor de criză, dacă publicul ar cunoaşte produsul sau serviciul, contextul şi mai ales drepturile şi obligaţiile sale?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR?

bianca_budaiNu de puţine ori mi s-a întâmplat să fiu întrebată de către bunici “ce voi face eu în urma facultăţii acesteia”? Faptul că le spun că sunt pe cale să devin licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, nu-i ajută să înţeleagă ce urmează să fac eu mai precis. “Apucă-te de treburi serioase că n-o să ai cu ce să-ţi întreţii familia!”, aud de nenumarate ori în discuţiile legate de studiile mele, pe care le port cu ei.

Citeste mai mult...

Un taxi pe nume PR, vă rog!

andrei_aronetAscultam la radio, în maşină, o reclamă la o firmă de taxi. Un spot complet lipsit de sare şi piper, care mi-a amintit că atunci când vine vorba de promovare (în orice fel sau chip) taximetria nu e doar la pământ – e chiar praf. Deşi activitatea este profitabilă şi de tradiţie, creativitatea în domeniu este zero, iar tentativele se învârt în jurul aceloraşi clişee. Prilej să-mi imaginez cam cum aş promova o firmă de taximetrie – nu ca publicitar, ci din postură de PR.

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune … în PR

alexandra_maierÎntâi te caută lumea PR-ului. De ce să nu recunoaştem, e un domeniu care sună spectaculos pentru un absolvent de liceu (până la urmă are şi el specialistul lui în relaţii publice): organizare de evenimente, politici publice, campanii, strategii...iar dacă mai ai o oarecare experienţă de voluntariat, domeniul acesta nu are cum să nu te prindă.

Citeste mai mult...

Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!

raluca_mateiDe la “relaţiile cu publicul” PR-ul a ajuns astăzi să “definească” vânturatul hârtiilor prin companie. Banalitatea sarcinii ar putea fi trecută cu vederea dacă angajaţii/ colegii ar face legătura între acele hârtii şi strategia de comunicare, reputaţia companiei, comunicarea de criză sau de brand. Este de prisos să menţionez că această conexiune nu se materializează.

Citeste mai mult...

Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive

georgiana_petcuCum ar fi dacă un anunţ de recrutare ar suna aşa? Bineînţeles că vor conta competenţele tehnice ale candidaţilor, însă criteriul de departajare va fi stilul de comunicare al acestora. Eşti asertiv? Atunci ai şanse să ajungi pe lista scurtă şi vei fi la un pas de a obţine postul dorit. Persoanele pasive sau agresive nu corespund profilului.

Citeste mai mult...

Relaţiile publice – între aparenţă şi realitate

milena_goreaÎmi imaginez acest început ca pe o secvenţă din acele filme americane de acţiune, realizate şi adaptate după reviste de benzi desenate sau după romane ştiinţifico-fantastice, în care imaginea e fugitivă, puternică, explozivă şi te zăpăceşte total ca telespectator. Îmi doresc un început abrupt, în care îmi închipui toate cunoştinţele mele despre relaţii publice, în care o cameră imaginară aleargă prin mintea mea şi prin mintea oamenilor de pe stradă, căutând să surprindă ideile pe care le au despre relaţii publice.

Citeste mai mult...

Arta conversaţiei ca strategie de PR

raluca_eneÎn 2012, Burson-Marsteller a reluat studiul Global Social Media Check-up, întocmit pe baza Fortune Global 100 – topul celor mai mari companii din lume. Şi a aflat că oamenii vorbesc din ce în ce mai mult despre companii şi fac mai multe schimburi de informaţii între ei, ceea ce a determinat companiile să devină mai active în spaţiul virtual, să-şi facă pagini de Facebook şi Twitter şi să le menţină la zi, să ofere conţinut şi să angajeze publicul în conversaţii cu şi despre branduri.

Citeste mai mult...

Industria de PR şi etica: un ceas cu două cadrane?

andra_avramInaugurăm astăzi rubrica "Juniori despre PR", un proiect născut la intersecţia unei propuneri generoase venite din partea Alinei Dolea, cadru didactic asociat la FCRP şi SNSPA, şi un proiect mai vechi al redacţiei PR Romania de a da o voce tinerilor comunicatori în paginile acestui portal. Micile eseurile incluse în acestă rubrică sunt semnate de tineri aspiranţi la o carieră în PR şi oglindesc spiritul unei generaţii, cu aspiraţiile şi temerile ei profesionale. Credem cu tărie că industria de relaţii publice are nevoie de acest dialog cu tânara generaţie. Şi începem astăzi acest demers în care sperăm să vă angajaţi şi voi, tineri şi practicieni deopotrivă .

Citeste mai mult...

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site