Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul
- Marți, 02 Aprilie 2013 22:00 |
- Iulia Bendea
După căderea regimului comunist, mediul de afaceri din România a fost asaltat de oameni dornici de dezvoltare, oameni în care spiritul de întreprinzători, de afacerist a răbufnit ca o furtună după anii lungi de abţineri, de limitări. Un domeniu relativ nou, PR-ul trebuie să îşi găsească locul în această lume dominată de ambiţii, de orgolii. Într-o asemenea lume, PR-istul este pus în situaţia de a selecta şi identifica clienţii cu care ar putea dezvolta o relaţie profesională favorabilă.
Pledoarie pentru transparenţă
- Marți, 19 Martie 2013 22:00 |
- Eliza Rogalski
Nu citiţi aceste rânduri dacă nu aţi trecut niciodată printr-o criză. Nu citiţi nici dacă sunteţi de părere că notorietatea, cota de piaţă şi profitabilitatea sunt cele mai importante atribute de succes ale unui brand. Nu citiţi dacă sunteţi absolut convinşi că încrederea în branduri se construieşte prin fantezii şi concepte aducătoare de “earned media”. Și nici dacă sunteţi de părere că transparenţa e un cuvânt din dicţionarul de cuvinte de lemn al PR-iştilor.
PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie
- Marți, 12 Martie 2013 22:00 |
- Cristina Gamba
Este minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.
Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte
- Marți, 12 Martie 2013 22:00 |
- Dan Luca
Cred că există o prea mare anchilozare în şabloanele clasice ale comunicării, lăsând prea puţin spaţiu creativităţii. Nu vreau să mă refer aici la “bucuria de a comunica digital”, ci voi atinge o latură de multe ori uitată, cea a lansării unor competiţii deschise, care mediatizează direct şi indirect subiectul proiectului.
Povestea mea de PR
- Marți, 26 Februarie 2013 22:00 |
- Alina Sandu
Aş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.
Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.
Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni
- Vineri, 22 Februarie 2013 22:00 |
- Patricia Fedorenco
Pentru potenţialii investitori străini, România a devenit un soi de Mecca. Aici poţi găsi oameni calificaţi care să-ţi dezvolte business-ul la un preţ decent, poţi beneficia de facilităţi fiscale, pâine cu sare şi multe reverenţe pentru simplul statut de angajator, fără să ţi se impună condiţiile care, în orice stat cu ataşament faţă de comunitate, sunt o obligaţie firească – aceea de a susţine oameni, proiecte, iniţiative importante pentru mediul în care ai ales să intri.
PR 3.0 prin ochii unui novice
- Sâmbătă, 09 Februarie 2013 22:00 |
- Miruna Popazu
PR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.
Oraşele (se) comunică
- Duminică, 27 Ianuarie 2013 22:00 |
- Raluca Crisan
Oraşele înfloresc în urma exploziei online-ului. Odată cu dezvoltarea comunicării online, activităţile sociale au primit un nou avânt şi împânzesc zilele şi nopţile românilor, cu precădere ale tinerilor. Evenimente altădată „de nişă” sînt gustate acum de pasionaţi şi curioşi deopotrivă, pentru că a devenit mai uşor să ajungă la urechile celor interesaţi. Străzile se umplu de dansatori, cîntăreţi, cititori, pictori - happeninguri la tot pasul, înfrumuseţînd viaţa cetăţilor, indiferent de sezon.
Secretul fericirii
- Duminică, 13 Ianuarie 2013 14:40 |
- Mihai Stanescu
O mulţime de oameni se întreabă care este secretul fericirii. Probabil şi tu faci parte din acea mulţime, împreună cu mine, colegii mei, ai tăi, ai lor, prietenii, familia. Dacă este să limităm căutarea la ceea ce trăieşti minim 8 ore în fiecare zi, întrebarea cea mai importantă mi se pare: “care este secretul fericirii la muncă?”
În căutarea unei lumi mai bune în PR
- Duminică, 23 Decembrie 2012 22:00 |
- Mihaela Tabac
O lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.
PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate
- Luni, 17 Decembrie 2012 22:00 |
- Cosmina-Teodora Ţapliuc
PR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?
Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR
- Duminică, 18 Noiembrie 2012 22:00 |
- Raisa Beicu
Pentru a-mi expune viziunea asupra industriei autohtone, voi pleca de la ceea ce, în opinia mea, reprezintă amprenta domeniului în zilele de astăzi: PR means people relations! Aşadar, depăşesc sfera clasică impusă de teoreticieni precum Rex Harlow, care spuneau că relaţiile publice reprezintă funcţia managerială distinctă care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie, o companie sau instituţie şi publicul ei.
Lansarea 'produselor' în Bruxelles
- Duminică, 11 Noiembrie 2012 11:57 |
- Dan Luca
De mai bine de 15 ani trăiesc în amestecul cultural specific Bruxelles-ului european. Mă ocup mult în a-i decripta tainele, propunându-i noi ˝produse˝. Contribui de 12 ani la “produsul EurActiv” (un portal de infomaţii despre dinamica legislaţiei comunitare), care are ca menire o transparenţă a sistemului decizional european, iar de vreo doi ani am onoarea de a coordona birourile EurActiv din 15 capitale europene.
Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.
- Luni, 05 Noiembrie 2012 22:00 |
- Daniel Amzar
De câte ori v-aţi întrebat cât de multe înţelege clientul final din ceea ce comunicaţi, în contextul industriei şi al pieţei? Cât de mult s-ar uşura comunicarea şi cât s-ar reduce frecvenţa situaţiilor de criză, dacă publicul ar cunoaşte produsul sau serviciul, contextul şi mai ales drepturile şi obligaţiile sale?
Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR?
- Marți, 23 Octombrie 2012 22:00 |
- Bianca-Geanina Budăi
Nu de puţine ori mi s-a întâmplat să fiu întrebată de către bunici “ce voi face eu în urma facultăţii acesteia”? Faptul că le spun că sunt pe cale să devin licenţiată în Comunicare şi Relaţii Publice, nu-i ajută să înţeleagă ce urmează să fac eu mai precis. “Apucă-te de treburi serioase că n-o să ai cu ce să-ţi întreţii familia!”, aud de nenumarate ori în discuţiile legate de studiile mele, pe care le port cu ei.
Un taxi pe nume PR, vă rog!
- Marți, 09 Octombrie 2012 22:00 |
- Andrei Aronet
Ascultam la radio, în maşină, o reclamă la o firmă de taxi. Un spot complet lipsit de sare şi piper, care mi-a amintit că atunci când vine vorba de promovare (în orice fel sau chip) taximetria nu e doar la pământ – e chiar praf. Deşi activitatea este profitabilă şi de tradiţie, creativitatea în domeniu este zero, iar tentativele se învârt în jurul aceloraşi clişee. Prilej să-mi imaginez cam cum aş promova o firmă de taximetrie – nu ca publicitar, ci din postură de PR.
În căutarea unei lumi mai bune … în PR
- Miercuri, 26 Septembrie 2012 22:00 |
- Alexandra Maier
Întâi te caută lumea PR-ului. De ce să nu recunoaştem, e un domeniu care sună spectaculos pentru un absolvent de liceu (până la urmă are şi el specialistul lui în relaţii publice): organizare de evenimente, politici publice, campanii, strategii...iar dacă mai ai o oarecare experienţă de voluntariat, domeniul acesta nu are cum să nu te prindă.
Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!
- Luni, 24 Septembrie 2012 22:00 |
- Raluca Matei
De la “relaţiile cu publicul” PR-ul a ajuns astăzi să “definească” vânturatul hârtiilor prin companie. Banalitatea sarcinii ar putea fi trecută cu vederea dacă angajaţii/ colegii ar face legătura între acele hârtii şi strategia de comunicare, reputaţia companiei, comunicarea de criză sau de brand. Este de prisos să menţionez că această conexiune nu se materializează.
Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive
- Marți, 18 Septembrie 2012 22:00 |
- Georgiana Petcu
Cum ar fi dacă un anunţ de recrutare ar suna aşa? Bineînţeles că vor conta competenţele tehnice ale candidaţilor, însă criteriul de departajare va fi stilul de comunicare al acestora. Eşti asertiv? Atunci ai şanse să ajungi pe lista scurtă şi vei fi la un pas de a obţine postul dorit. Persoanele pasive sau agresive nu corespund profilului.
Relaţiile publice – între aparenţă şi realitate
- Sâmbătă, 15 Septembrie 2012 22:00 |
- Milena Gorea
Îmi imaginez acest început ca pe o secvenţă din acele filme americane de acţiune, realizate şi adaptate după reviste de benzi desenate sau după romane ştiinţifico-fantastice, în care imaginea e fugitivă, puternică, explozivă şi te zăpăceşte total ca telespectator. Îmi doresc un început abrupt, în care îmi închipui toate cunoştinţele mele despre relaţii publice, în care o cameră imaginară aleargă prin mintea mea şi prin mintea oamenilor de pe stradă, căutând să surprindă ideile pe care le au despre relaţii publice.
Arta conversaţiei ca strategie de PR
- Luni, 10 Septembrie 2012 17:52 |
- Raluca Ene
În 2012, Burson-Marsteller a reluat studiul Global Social Media Check-up, întocmit pe baza Fortune Global 100 – topul celor mai mari companii din lume. Şi a aflat că oamenii vorbesc din ce în ce mai mult despre companii şi fac mai multe schimburi de informaţii între ei, ceea ce a determinat companiile să devină mai active în spaţiul virtual, să-şi facă pagini de Facebook şi Twitter şi să le menţină la zi, să ofere conţinut şi să angajeze publicul în conversaţii cu şi despre branduri.